Za 30/04/2011 Wortegem-Petegem :: 1meitocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gillio
Mountainbiker

Post by Gillio »

Proficiat aan de organisatie =D> =D>

Waar voor z'n geld ( 3 eur , ne gratis ename en ne lekker boterham )
Mooi parcours , goed gevarieerd.
Volgend jaar zijn we terug !
pandasan
Mountainbiker

Post by pandasan »

idd,van begin tot einde genoten van deze vtt.
staat al aangekruist voor volgend jaar.
kortom,eentje om u tegen te zeggzn.
proficiat aan de organisatie. =D> =D> =D> =D>

de 3 amigo's
wtc lovendegem (marcassou)
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Prachtig weer, mooi parcours en prima gezelschap...een geslaagde zaterdag die de nodige vitamientjes geeft voor de komende week. =D> Blijkbaar is het de eerste keer dat ik deze tocht rijd en hij is zeker de moeite waard. Alleen gestart, maar reeds vroeg ingehaald door Katrien en dan samen gereden tot aan de eerste bevoorrading. Tof om na een lange tijd nog eens samen te rijden. De passage langs de Donck was schitterend. =D> =D> Toen Dieter en Jorgy er bijkwamen ging het tempo nog lichtjes omhoog. Aan de Spitaalsbossen dan ook achterop geraakt. Na de tweede bevoorrading verder gereden met een sympathieke biker uit Poperinge. Ondertussen was mijn beste kruit verschoten en voelde ik opkomende krampen. De kilometers bleven komen en waren de 75 reeds heel wat gepasseerd. :roll: Aangekomen met 85 km en mijn kilometerteller staat waarschijnlijk niet helemaal juist afgesteld, ook reden we een stukje verkeerd, maar toch zit hij er in andere tochten niet meer dan enkele kilometer naast. :roll: Ik vermoed dan ook dat we toch een 83 km hadden. Een bijkomende bevoorrading zou me zeker deugd hebben gedaan...daar betaal ik graag een eurootje meer voor. Het parcours was prachtig en ik ben er van overtuigd dat er niet meer uit de streek kan gehaald worden. =D> =D> Mijn medebiker maakte dezelfde opmerking als Cyclon in verband met de Spitaalsbossen. Aan de andere kant siert het de organisatoren dat ze het maximale proberen uit de weinige bossen te halen, en dit was zeker de moeite. Vooral het Bouvelobos was schitterend, alhoewel ik hier nog maar eens over mijn stuur ben gevlogen (ondertussen geraak ik het stilaan gewend). :roll: Kortom, dit was een tocht die prima georganiseerd werd en in deze omstandigheden weten we weer waarom mountainbiken zo een prachtige sport is. Kortom, het was genieten...ook al was ik ook behoorlijk "choco" bij aankomst. De après in een schitterende omgeving, in tof gezelschap en met de lekkere Ename zorgden voor een vlot herstel. 8) 8) Bedankt en tot de volgende. =D> =D> =D>
@Winnitou: Keep on the good work =D> =D> en geef een seintje als we een volgende petitie moeten tekenen. :wink:
bushrider
Mountainbiker

Post by bushrider »

Bedankt mannen , toerke samen gereden met Wollie en slijkske
zeer goede organisatie een tocht met alles er op en er aan . chapeau =D> =D> =D> =D> Voor mij hoeft die derde bevoorrading niet t"is geen banket hé! #-o #-o We worden gewoon overal te veel verwend
Staat ook reeds voor volgend jaar op de agenda.
MTBovi
Mountainbiker

Post by MTBovi »

Gisternochtend aangekomen met de bike rond 8u30 klaar voor de 75km te bollen, redelijk wat volk aan de inschrijving maar het ging zeer vlot vooruit. Prachtig afwisselend parcours, het grotendeel van het parcours meer dan alles uit de streek gehaald. Wel had ik het gevoel dat op een bepaalde spliting van de 75 km toch het één en het ander voorbijgereden werd. Bepijling in orde, zeker in de bossen waar ik op een gegeven moment dacht dat we er niet meer gingen uitgeraken. Bevoorradingen waren zeker ok maar een derde was geen overbodige luxe. Vraag gewoon een euro meer voor de lange afstand wat voor zo'n organisatie zeker niet teveel is. Op de terugweg naar huis dan maar gaan bevoorraden in de spar. Moe maar voldaan thuisgekomen met 130km - 1006hm op de teller, wat al een goede voorbereiding zal geweest zijn voor binnen 3 weken. Kortom prachtige mtbtocht =D>
masterdt
Mountainbiker

Post by masterdt »

gisteren ook deze rit gereden. waar kan ik de foto's terug vinden die genomen zijn op het parcour.

trouwens een prachtige tocht met veel variatie, volgend jaar zeker terug van de partij.
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Gisteren naar Wortegem-Petegem geweest, en het was meer dan de moeite !

Thuis vertrokken, en na 16 km Rock Rider tegen het lijf gereden juist voor De Ghellinck, ingeschreven en exact om 8u gestart ...

Eerst in gestrekte draf naar de Donkvijver voor 10 km draaien en keren, nadien constant op en neer via Moregem, Ooike, ... tot aan de Spitaalsbossen waar Rock Rider doorreed voor de langere afstand.

Het lastigste moest toen nog komen ... Ne bijna onmogelijke klim achter Hemsrode (Anzegem), en nog wat meer draaien en keren in Bouvelobos. Waar ik me wel afvroeg hoe lang het nog gaat duren dat er daar TT's door gaan mogen, als dat bos zo doorkruist wordt ... :? :?
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

zanneis wrote: Het lastigste moest toen nog komen ... Ne bijna onmogelijke klim achter Hemsrode (Anzegem), en nog wat meer draaien en keren in Bouvelobos. Waar ik me wel afvroeg hoe lang het nog gaat duren dat er daar TT's door gaan mogen, als dat bos zo doorkruist wordt ... :? :?
qua parcours ga je mij niet horen klagen, maar ik vrees er ook een beetje voor... als de bossen zo doorkruist worden, zoals Bouvelobos en Spitaelbossen... Hoe lang gaan we nog toestemming krijgen om er door te rijden... Hopelijk heeft de organisatie hier de toestemming voor
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Rock Rider wrote:
zanneis wrote: Het lastigste moest toen nog komen ... Ne bijna onmogelijke klim achter Hemsrode (Anzegem), en nog wat meer draaien en keren in Bouvelobos. Waar ik me wel afvroeg hoe lang het nog gaat duren dat er daar TT's door gaan mogen, als dat bos zo doorkruist wordt ... :? :?
qua parcours ga je mij niet horen klagen, maar ik vrees er ook een beetje voor... als de bossen zo doorkruist worden, zoals Bouvelobos en Spitaelbossen... Hoe lang gaan we nog toestemming krijgen om er door te rijden... Hopelijk heeft de organisatie hier de toestemming voor
Kvrees daar ook een beetje voor. Normaal moet er een kontraktje getekend worden en daar staat duidelijk in , dat er op de paden moet gebleven worden. Alhoewel tzal waarschijnlijk met goedkeuring zijn, aangezien ik Marnix (boswachter) daar toch heb zien passeren.
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Jaren terug was dit ritje een alledaagse. Verleden jaar zag ik dat deze rit sterk verbeterd was en deze editie is de beste ooit geworden. Je ziet aan vele zaken zoals de privé-doorsteekjes en de moeite voor de belinting dat er aan deze rit met hart en ziel gewerkt wordt. Dikke proficiat aan de organisatie ! =D> Deze rit komt in mijn Oost-Vlaamse top 3. Voor de rest sluit ik me aan met alle superlatieven die hierboven reeds staan.
Post Reply