Zo 09/01/2011 Zeebrugge :: Safari-Tour III
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Thunder
- Mountainbiker
De organisatie was top vandaag!
Zoveel seingevers zeg
Enkel het parcour kon mij niet echt bekoren.
Over modder en slijktoestanden ga je mij niet horen klagen (als het veel regent krijg je modder).
Maar die eindeloze rechte stukken, is dat alles wat er uit die streek te halen is?
Zoveel seingevers zeg
Enkel het parcour kon mij niet echt bekoren.
Over modder en slijktoestanden ga je mij niet horen klagen (als het veel regent krijg je modder).
Maar die eindeloze rechte stukken, is dat alles wat er uit die streek te halen is?
Last edited by Thunder on Sun 09 Jan 2011 18:52, edited 1 time in total.
ben hier deze morgen uit snellegem vertrokken om eens lekker te mtb en aan de kust .een plakaatje aan de inschrijving deed al het ergste vermoeden .dan maar gekozen voor 35 maar eerste splitsing al gemist .dan maar afgezien en geploeterd op kleinste steek .zoals hier reeds gezegd sommige stukken vooral voor 1e bevoorrading na de bevoorrading heb ik me reuze geamuseerd en niet zoveel meer met voetjes aan de grond geweest ging dan op einde voor het gemak het duinpad nemen mis dus .heb een paar keer gevloekt maar me achteraf toch geamuseerd .ook nog eens bedankt aan de begeleiders die ons vlot overstaken ik kom volgend jaar terug en zal zo te zien het parcours bijna voor mij alleen hebben
TOT VOLGEND JAAR
TOT VOLGEND JAAR
Stel u eens voor dat we de hele morgen in de regen zouden gereden hebben!!? Dan zouden we écht nog meer afgezien hebben.
Persoonlijk vond ik het zeer leuk. Veel volk, prachtig weer en tja een iets trager parcours. Maar na Middelkerke, Snellegem enz weet je toch dat het nu volop 'ploeterseizoen' is. Geef mij maar modder in plaats van ijs hoor !
Volgende keer zeker terug en zoals iedere winter : met rubberlaarzen !!
Persoonlijk vond ik het zeer leuk. Veel volk, prachtig weer en tja een iets trager parcours. Maar na Middelkerke, Snellegem enz weet je toch dat het nu volop 'ploeterseizoen' is. Geef mij maar modder in plaats van ijs hoor !
Volgende keer zeker terug en zoals iedere winter : met rubberlaarzen !!
-
grandvillebiker
- Mountainbiker
Post by grandvillebiker »
Was een leuke rit,toegeven het parcour had enkele schoonheid foutjes bij dit weer maar zeker niet in die mate dat dit overheerst, erg zwaar maar de safarie rijders hebben voor een leuke dag gezorgd. Normaal reageer ik nooit op dit forum maar nu kon ik het niet laten omdat er zoveel verschillende meningen zijn. En ik vind dat de goede zekers ook vermeld mogen worden. bv: bevoorading was top, de inschrijving meestal sta je in de rij, hier kon alles geregeld worden op voorhand en moet je enkel de zeer rijk gevulde goodiezak
afhalen waardoor je geen wachttijden had voor de start. Binnenband mag je nog afhalen, bij bikeworld.
. bijna ieder kruispunt seingevers die verkeer ophouden
.
IK KOM ZEKER TERUG
IK KOM ZEKER TERUG
- Foxy
- Mountainbiker
+ seingevers
+ inschrijving
+ apres
- KUT[/b]parcours.
We zijn met goede moed vertrokken en na 10min daalde mijn moraal al onder 0. M'n bikemaat kon me nog overtuigen om toch verder te rijden, maar toen we een half uur over een patattenveld hebben moeten WANDELEN omdat de klei en het water zo hoog en bescheten lagen had ik zin om m'n velo in zo'n gracht te smijten. Grootste probleem was: as ge godverdomme nen derrailleur van 160€ naar de kloten rijdt omdat de organisatie te tam is om iets te veranderen aan t parcours, dan zijde gefrustreerd. En nee ik kom hier ook niet meer terug! Mij zien ze in de winter trouwens nergens meer op toertochten, want ze beginnen meer en meer op cyclocross te trekken dan wat anders.
Enja begin nu maar te kakken op t feit dat ik commentaar heb, ik blijf er toch geven.
+ inschrijving
+ apres
- KUT[/b]parcours.
We zijn met goede moed vertrokken en na 10min daalde mijn moraal al onder 0. M'n bikemaat kon me nog overtuigen om toch verder te rijden, maar toen we een half uur over een patattenveld hebben moeten WANDELEN omdat de klei en het water zo hoog en bescheten lagen had ik zin om m'n velo in zo'n gracht te smijten. Grootste probleem was: as ge godverdomme nen derrailleur van 160€ naar de kloten rijdt omdat de organisatie te tam is om iets te veranderen aan t parcours, dan zijde gefrustreerd. En nee ik kom hier ook niet meer terug! Mij zien ze in de winter trouwens nergens meer op toertochten, want ze beginnen meer en meer op cyclocross te trekken dan wat anders.
Enja begin nu maar te kakken op t feit dat ik commentaar heb, ik blijf er toch geven.
Rustig Foxy.
Denk ook eens aan die vele vrijwilligers die ons voor een appel en ei een mooie zondagvoormiddag proberen te bezorgen en die vanavond een roundup maken en de moed om volgend jaar verder te doen.
Men kan hier toch de organisatie niet veel verwijten.
Lees maar eens de reacties van vorig jaar.
Het staat iedereen vrij om deel te nemen of niet.
Ik zie de rest van de winter geen enkele verbetering.
Wat is het voordeel om in de winter met XO door de modder te ploeteren?
De kans dat die in het wiel draaien is zelfs nog groter dan bijvoorbeeld bij een simpele XT.
Viel me op deze morgen, hoe duur de fietsen tegenwoordig zijn om door de modder te ploeteren. Elke gram telt.
Denk ook eens aan die vele vrijwilligers die ons voor een appel en ei een mooie zondagvoormiddag proberen te bezorgen en die vanavond een roundup maken en de moed om volgend jaar verder te doen.
Men kan hier toch de organisatie niet veel verwijten.
Lees maar eens de reacties van vorig jaar.
Het staat iedereen vrij om deel te nemen of niet.
Ik zie de rest van de winter geen enkele verbetering.
Wat is het voordeel om in de winter met XO door de modder te ploeteren?
De kans dat die in het wiel draaien is zelfs nog groter dan bijvoorbeeld bij een simpele XT.
Viel me op deze morgen, hoe duur de fietsen tegenwoordig zijn om door de modder te ploeteren. Elke gram telt.
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Mijne maat wilde niet naar Roubaix gaan 'omdat er ginder teveel modder gaat liggen!'.
Dus zijn we naar Zeebrugge getrokken en dat ze ginder eveneens modder kennen weet hij sedert vandaag ook. Met 3 man vertrokken en ergens rond km 30 zijn er 2 afgedraaid. Dan maar alleen verder voor de laatste 22km en eigenlijk heb ik er van genoten vandaag, mede dankzij superbenen!! De conditie zit al redelijk goed voor de tijd van 't jaar. Alleen het 1e modderstuk gewandeld (op dat veld naast die vaart). Al de rest kunnen rijden. Dit zijn eigenlijk parcours die ik af en toe wel eens graag heb, gewoon verstand op nul en stoempen.
Voor de rest vond ik het in orde, bevoorrading ok, uitpijling eveneens, veel seingevers. Alleen de fietsbewaking was nergens te zien... En wat ook wat spijtig was, al die parkeerplaats in de buurt (groendienst stad Brugge en nog een andere parking van stad Brugge) en nergens kon je op. Toen ik 's morgens toekwam was het daar een wirwar van wagens op zoek naar een parkeerplaats.
Voor de rest vond ik het in orde, bevoorrading ok, uitpijling eveneens, veel seingevers. Alleen de fietsbewaking was nergens te zien... En wat ook wat spijtig was, al die parkeerplaats in de buurt (groendienst stad Brugge en nog een andere parking van stad Brugge) en nergens kon je op. Toen ik 's morgens toekwam was het daar een wirwar van wagens op zoek naar een parkeerplaats.
- BULL150
- Mountainbiker
endat van m'n vrouw als je die rit niet aankan wat zou je dan m'n vrouw aankunnenfollow wrote:
grtz.
+1
Wij, na een autorit uit Geraardsbergen, rond iets na 8u vertrokken.
Eigenlijk snap ik die commentaar niet zo goed, iedereen weet toch dat je nu zal vuil worden hé
met 5 man vertrokken, op het einde zowel de kuststrook als het duinenpad gedaan en idd, de kuststrook was wel leuker
in totaal 68km aan 18,5km/u, goeie training
tot volgend jaar!!
Vandaag ook vetrokken voor de 55 km en ze ook nog uitgereden en gewandeld !
Nee, ik ben geen boanjeanette en ja ik weet wat het allemaal inhoud om te organiseren en hoeveel werk en inspanningen dit allemaal vergt !
Toch ben ik hier de mening toegedaan dat de organisatie toch wel serieus heeft gefaald in deze.
Wanneer bepaalde stukken zo verzopen liggen dan moet je als organisatie gewoon durven ingrijpen
We zijn en blijven immers bikers en geen wandelaars
Men moet ook niet afkomen met het excuus van de regen als men gewone weide stukken en zelfs gewoon land in het parcours steekt zeker na al de sneeuw die amper pas verdwenen is
Vandaag héél veel bikers stukken zien afsnijden van het parcours en zonder namen te noemen ook mensen in clubverband ! En het waren zeker geen leden van een wielertoeristen club
Laten we het positieve onthouden
Een dikke proficiat voor Reeves die hier op dit forum hun fouten erkend
en die ongetwijfeld reeds aan oplossingen aan het denken is voor volgend jaar

Nee, ik ben geen boanjeanette en ja ik weet wat het allemaal inhoud om te organiseren en hoeveel werk en inspanningen dit allemaal vergt !
Toch ben ik hier de mening toegedaan dat de organisatie toch wel serieus heeft gefaald in deze.
Wanneer bepaalde stukken zo verzopen liggen dan moet je als organisatie gewoon durven ingrijpen
Vandaag héél veel bikers stukken zien afsnijden van het parcours en zonder namen te noemen ook mensen in clubverband ! En het waren zeker geen leden van een wielertoeristen club
Laten we het positieve onthouden