Zo 06/06/2010 Bornem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

Kalfinho wrote:
den boskletser wrote:
Kalfinho wrote: Ja, hij rijdt dan misschien met verstand, maar als je het begin van zijn post leest met allesbehalve RESPECT voor anderen.

Het is juist het leuke aan een tourtocht dat het toegankelijk is voor iedereen! Mannen, vrouwen, kinderen. Getrainde MTB'ers, beginners, ...

Ik heb helemaal niets tegen hardrijders. Ze mogen van mij zo hard rijden als ze willen, zolang ze anderen niet in gevaar brengen. Ik scheer zeker niet alle hardrijders over dezelfde kam, maar er mag toch gezegd worden dat er Bikers bij zijn die op de onmogelijkste plaatsen willen voorbijsteken zodat het voor anderen gevaarlijk wordt. Wacht gewoon even tot je op een stuk bent waar je simpelweg voorbij kan steken en ze laten jullie simpelweg voorbij.
kunt ge niet lezen misschien? anders moet ge mijn posts nog eens grondig lezen hoor! en neen, ik heb geen respect voor bikers zonder helm! je hebt maar 1 hoofd en 1 stel hersenen. deze zijn voor mij veel te waardevol om het risico te nemen door een stomme val in een karreken te belanden.
Ik kan heel goed lezen, daarom dat je post tegenstrijdig is! Je zegt dat je met respect rijdt, maar je hebt GEEN respect voor de Bikers met minder lef en durf dan jijzelf.

Iedereen rijdt voor zijn eigen risico. Of je nu een helm draagt of niet. Je kan evengoed vallen en een ruggewervel breken en zo in een rolstoel belanden. Vraag dat maar aan Marc Herremans. Hij droeg tijdens den triatlon nen helm, maar viel niet op zijn hoofd. Ik zal zelf ook altijd een helm dragen, maar als iemand geen helm wil dragen dan is dat toch zijn probleem.

Maar of die mensen door het dragen van een helm een ander rijgedrag zullen vertonen, daar stel ik mij wel vragen bij zenne! Tis ni omdat ge nen helm draagt dat ge dan meer durf en lef gaat tonen. Das iets wat ge hebt of niet hebt! Dat zit IN het kopke en niet OP het koppeke!

Maar om dan te zeggen dat ze beter wegblijven op toertochten, dat vind ik er een beetje over...!

Ik ben momenteel een beginnend MTB'er (enkele maanden geleden begonnen en Bornem was mijn eerste Toertocht). Het is normaal dat je in het begin minder lef hebt, dan als je al enkele jaren ervaring hebt met Biken. Moet ik er dan volgens jou mee stoppen? Ik heb respect voor de snelle bikers die met verstand en RESPECT rijden en hoop binnen dit en enkele maanden, jaren, ... ook bij de hardrijders te mogen worden genoemd.

Zoals ik al zei: als je wil dat iedereen evenveel lef en durf heeft als jij, dan moet je meedoen aan wedstrijden, waar beginners en andere minder goede bikers niet aan deelnemen. Tijdens toertochten weet je nu eenmaal dat je af en toe eens wordt opgehouden op smallere wegjes en zeker op de technische stroken.
wat heeft dit nog met de mtb tocht van de Greenies te maken......

eerst en vooral, mooie footokes waar ik en enkele clubmakkers opstaan
en nogmaals chapeau voor al het werk dat ze er vooraf ingestoken hebben =D> =D>, een leuke zondag vol goe mtb-plezier voor de streek, een van de betere in het "waasland"
Post Reply