Ardennes Trophy (La Reid- Theux) 24/05/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Mette
Mountainbiker
Location: GT Zazkar Team Custom Painded met Custom Paind SID WC, SRAM XO, NoTubes ZTR Olympics

Post by Mette »

Was op die T ook links ipv. rechts gedraaid. En dan zo ver verkeerd gereden dat ik op een oud deel van de 50km zat. had toen al 88km op de teller terwijl het er maar 87 hoorde te zijn. Dan maar over de weg naar La Reid terug gereden. 142e aangekomen. Als ik een beetje tel zou ik rond de 120e geëindigd zijn als ik niet verkeerd gereden ben, maar daar er zo veel verkeerd gereden zijn en ik in box A stond zullen er voor mij ook wel wat verkeerd gereden zijn en dan klopt dat natuurlijk niet meer. Vraag mij wel af waar de organisatie het in zijn hoofd haalde om enkel kalk te gebruiken om af te pijlen, dat is om problemen vragen. Je moet toch altijd ook zorgen voor plastiek of karton pijlen tegen de bomen, ze hebben geluk dat het hier pas geheel opt laatste fout liep, voor het zelfde geld loopt het al veel eerder fout, en wat gaan ze doen als het van zaterdag op zondag stortregent?
Mette
Mountainbiker
Location: GT Zazkar Team Custom Painded met Custom Paind SID WC, SRAM XO, NoTubes ZTR Olympics

Post by Mette »

Swannie wrote:Ik vond de bepijling goed, aan dat T stuk wast bij mij toch vrij duidelijk dat je naar rechts moest. Stond toch ook iemand vd organisatie?
Supermooie, zware rit! Volgend jaar zeker terug! :-)
Mijn maat was een half uur na mij en die werd opt laatste ook juist gestuurd door iemand van de organisatie, maar was toen al wel verkeerd gereden en heeft uiteindelijk ook 5km te veel gereden. Er zullen er wel heel wat geklaagd hebben bij aankomst en dan zullen ze iemand gestuurd hebben, maar ondertussen was voor een hele hoop goeie rijders wel hun klassement naar de vaantjes.
Als ze willen kunnen ze dat probleem trouwens goed oplossen, ik zie tegenwoordig zo veel mensen rijden met een garmin gps. Ik heb er zelf ook één, dat de organisatie zijn gpx file gewoon van te vore te beschikking stelt, dan zet ik hem gewoon in de gps en heb ik die als ondersteuning. Het mag natuurlijk nooit puur gps worden, een degelijke afpeiling blijft nodig, maar dan rij je toch al minder gemakkelijk verkeerd. En voor de mensen die geen GPS hebben, er zijn er altijd wel in de buurt die er wel één hebben en je helpt gewoon elkaar.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Mette wrote:
Swannie wrote:Ik vond de bepijling goed, aan dat T stuk wast bij mij toch vrij duidelijk dat je naar rechts moest. Stond toch ook iemand vd organisatie?
Mijn maat was een half uur na mij en die werd opt laatste ook juist gestuurd door iemand van de organisatie, maar was toen al wel verkeerd gereden en heeft uiteindelijk ook 5km te veel gereden. Er zullen er wel heel wat geklaagd hebben bij aankomst en dan zullen ze iemand gestuurd hebben, maar ondertussen was voor een hele hoop goeie rijders wel hun klassement naar de vaantjes.
.
Zat goed vanvoor zenne, ben rond 13u gefinished, den brommer reed vlak voor mij... Toen stond diene gast daar toch al, ofwel heb ik een ander T stuk voor.
demollie
Mountainbiker

Post by demollie »

pieterp wrote:Heb de 70km gereden (singlespeed 32x21, 29er, vaste vork).

Het ging allemaal heel vlot, even staan kijken op de bewuste T-splitsing maar toch de juiste kant gekozen. Was uiteindelijk in iets van een 4u11 binnen, paar keer moeten stoppen voor wegzakkende zadelpen wat wel vervelend was, het eerste deel was ook zeer singlespeed onvriendelijk (te platte beklimmingen) ;-) .

54ste in categorie en 120ste scratch.

Ik vond de afpijling en organisatie heel goed (kijk naar bordjes slow en danger, politie, seingevers, afspanning als je langs een drukke weg moest, goede bevoorradingen, leuk parcours).
Ik kan begrijpen dat je een ander beeld hebt als je verkeerd gereden was, maar als je het geheel bekijkt dan was het in orde.
dat je deze hardtail en singlespeed hebt gereden een dikke proficiat bij deze heb zelf vorige week ook hardtail 29er gereden in de cimes de waimes maar niet singlespeed
demollie
Mountainbiker

Post by demollie »

Swannie wrote:
Mette wrote:
.
Zat goed vanvoor zenne, ben rond 13u gefinished, den brommer reed vlak voor mij... Toen stond diene gast daar toch al, ofwel heb ik een ander T stuk voor.
hej swannie is die 29er scott nog ni klaar voor ne marathon :-D
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Gekozen voor de 70 km, het liep vlot tot 50 km dan wat last van krampen, niets verkeerd gereden, alles was in orde voor mij. 29 ste bij Ma2 en 142 ste algemeen, ikki content.
XLS
Mountainbiker

Post by XLS »

Heb me goed geamusseerd en klein 5u. binnen normaal (90km). Uitslag is waardeloos aangezien dat heel wat mensen verkeerd gereden zijn.
Bepijling was dik in orde , wij zaten als 1 van de laatsen op parcours 90km(aangekomen rond 17U00) en nergens gemist Voor mij was deze organisatie 100% af!
Heb je aandelen van de organisatie ;) Daar hebben ze toch een serieuze steek laten vallen. Zelf de 90km gedaan en ik denk dat we toch met nen man of 50 op dat moment verkeerd zaten en dan spreek ik nog niet van de voor/achtergangers. Diegene die de afpijling deed moet dit toch gezien hebben en kon toch veel duidelijker zeker als je er een klein 1000 man overstuurt. Misschien hebben ze het tijdens de rit opgemerkt en aangepast. Bij aankomst niets te drinken. Tijdens bevooradingen (2de) had men ook problemen met drankbevoorading. Aan het kasteel was het dan wel in orde.
Ik heb die "plakkaatjes" van die andere tocht ook wel zien hangen maar wie volgt er nu pijlen van een andere toertocht
Waren identiek dezelfde kalkpijlen.
Stond toch ook iemand vd organisatie?
Stond niemand van de organisatie
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

demollie wrote: hej swannie is die 29er scott nog ni klaar voor ne marathon :-D
neje #-o
Normaal gezien had em vorige woensdag al klaar moeten zijn, maar den vlomaker had den zjuste voorderailleur niet binnen, en mee ne spikslinternieuwe vlo zo'n rit doen, had ik geen zin in. Daarom met den 26er gereden :wink:
Fish
Mountainbiker

Post by Fish »

Ik ben ook verkeerd gereden terwijl ik de 70 aan het doen was. Ik had het al gedacht en hier lees ik het inderdaad : de oorzaak was het T-stuk. Die kwam na een tamelijk snelle afdaling, dus door de vele remsporen waren de pijlen weg. Ik was er bijna rechtdoor, zie links enkele rijden en vertrek ook links. Ik ben daar NIET over een dwarse witte lijn gereden. Kalkbepijling is ok voor mij, maar dan moet ze overal perfect zijn met pijlen en dwarse lijnen.
Normaal zie je wel op tijd dat je verkeerd bent maar nu kwamen we juist op dat stuk terug kalkpijlen tegen, puur toeval dat we na 100m al op een ander parcours zaten.
We hebben dan maar de bossen rond Spa verkend en aan een oud koppeltje wandelaars de weg gevraagd naar La Reid en via de weg teruggekeerd. Beneden aan het kruispunt kwamen we dan weer op het parcours, maar ik had geen zin meer : volledig leeg en de tijd was toch naar de vaantjes. Moest wel nog de Col de Maquisard opklimmen tot op de parking met een piepende achterrem erbovenop.
Conclusie : 9/10 voor Ardennes Trophy, maar zet aan snelle afdalingen extra kalkpijlen of extra bordjes want 1 pijl is na 100 mtb'ers volledig weggeremd.
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

Bepijling was dik in orde , wij zaten als 1 van de laatsen op parcours 90km(aangekomen rond 17U00) en nergens gemist Voor mij was deze organisatie 100% af!
Vond dat die eerste bvr toch wel een beetje "dom" gezet was.
Post Reply