Thx voor de reply.Bulkie wrote:
Ps: nog top naaf: ZTR (en licht bollend)
Zijn die ztr naven beter dan hope pro 2 volgens jou?
Dat is wat ik eigenlijk al dacht, heb al veel goeds gehoord over de goede afdichtingen van hope naven en van hun levensduur.Tom-s wrote:Feit is dat ze minder gewicht op de weegschaal brengen dan hope naven.
De Hope is kwalitatief de betere naaf. Afdichtingen zijn zeer goed en ze grijpen solide aan. Verder erg bekend om hun luide vrijloop. Hope is de keus als je voor degelijkheid gaat, de ZTR als je voor gewicht gaat.
De ZTR naaf en de Hope naaf door hilset uit elkaar gehaald.
Post by Kristof Huyck »
Er zijn nog andere naven die het overwegen waard zijn. DT Swiss 240S naven zijn ook gekend voor hun betrouwbaarheid en gewicht is quasi gelijk aan dat van de ZTR naven. De ZTR naven zijn vooral qua prijs / gewicht heel goed.toverijse wrote:Dat is wat ik eigenlijk al dacht, heb al veel goeds gehoord over de goede afdichtingen van hope naven en van hun levensduur.Tom-s wrote:Feit is dat ze minder gewicht op de weegschaal brengen dan hope naven.
De Hope is kwalitatief de betere naaf. Afdichtingen zijn zeer goed en ze grijpen solide aan. Verder erg bekend om hun luide vrijloop. Hope is de keus als je voor degelijkheid gaat, de ZTR als je voor gewicht gaat.
De ZTR naaf en de Hope naaf door hilset uit elkaar gehaald.
Voor mij is levensduur,onderhousgemak gecombineerd met gewicht het belangrijkste. Moeilijke keuze dus
Post by Kristof Huyck »
Inderdaad, dat klopt. We zijn wat aan het afdwalen van de oorspronkelijke vraagtoverijse wrote:Tuurlijk zijn er vele andere naven het overwegen waard, maar de orspronkelijke vraag van timdelma ging over een setje handgespaakte wielen van <1500 gram voor een prijs rond de 500 euro. Dan vallen dt 240's, AC, Tune, CK, XTR enz allemaal af.