2010 antwerpen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
sn42
Mountainbiker

Post by sn42 »

malmedy wrote:Als je vlaanderen ook belachelijk wilt maken op mtb gebiet moet je zo verder doen ik kan in herentals een meer technish en zwaardere omloop maken er zijn toch genoeg alternatieve langdorp kluisbergen diest maasmechelen . Maar nee zoiets als averbode da kan gewoon niet en antwerpen is goed voor een wedstrijd van klein niveaux .
ik heb daarstraks met een paar mensen gesproken en we gaan eens bekijken om in herentals iets te organiseren. Wel eerst de mensen in het gemeentehuis mee krijgen en de groene.
Simpson
Mountainbiker

Herentals

Post by Simpson »

SN , hou me op de hoogte omtrent je plannen met Herentals , wie weet kan ik enkele contacten vragen een extra duit in 't zakje te doen .
Over Antwerpen , ik bekeek 't ook sceptisch tot ik de aflevering van ATV bekeek . Leken me toch enkele technische stukjes , dus hebben ze iets gemaakt van wat de omgeving mogelijk maakte .
Met opbouwende kritieken wordt er vaker rekening gehouden dan puur afbreken .
In Ravels is de Bloso-toer enkel landwegen met véél los zand , maar ook dat heeft zijn voordelen al haat ik 't eigenlijk ook ;-)
robin
Mountainbiker

Post by robin »

ik kom net terug van Antwerpen, het parcours was wel uitdagend vond ik, toch technisch met enkele pittige afdalingen.

oke, je moet hier geen Houffa toestanden verwachten, maar je moet het doen met de middelen die je voor de hand krijgt, en ik denk toch dat ze het maximum eruit gehaald hebben. maar het was iets aan de korte kant,(4km )
het lopen neem ik erbij, op een strandrace moet er ook gelopen worden,en daar hoor ik niemand over klagen.

Ik heb het deze middag met verscheidene renners over gehad,over het feit dat de MTB-sport nu begint in beeld te komen,ook al is het parcour niet uitdagend genoeg voor sommige onder ons.Dat het toch maar weer afgebroken moet worden!!!! tis altijd iets,de ene keer ist van " ze doen niks voor de sport en si en la...... en nu komt er eindelijk wat schot in de zaak en het is weer niet goed!!! sorry hoor,maar dat gezever ben ik wel een beetje beu aan het geraken,de renners die dit zitten hebben afbreken op voorhand en niet afgekomen zijn,wel die hebben dik ongelijk gehad.!!!!

dus jongens, stop met zeveren en duw op die pedalen :P
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Strandrace is geen MOUNTAINbike, maar strandrace.

Dit was geen mountainbike maar cyclocross.

In de Fun is't voor de fun, in andere klasses wordt wél gevochten voor een plaats, maw, dan sta je dus stil op die singletracks, zeker omdat de startronde NIET de mogenlijkheid biedt om een schifting door te voeren.

Zoals ik al schreef, het is een leuk rondje, als je alleen of met een paar rijdt, niet met een gans rennersveld.

Als je met dit tevreden bent, fijn, zoveel te beter, want het zal niet beteren, maar snap dan ook waarom de (jonge) belgen op wereldniveau nooit meer zullen meekunnen, omdat jullie niet meer weten wat mountainbike is.
Dat er op die locatie nix anders mogenlijk is, is zever, maar het kost meer werk, en waarom moet dat net op die locatie zijn???

Enfin, 't was een toffe strandrace dus.
sn42
Mountainbiker

Post by sn42 »

El Perro Diablo wrote:Strandrace is geen MOUNTAINbike, maar strandrace.

In de Fun is't voor de fun, in andere klasses wordt wél gevochten voor een plaats, maw, dan sta je dus stil op die singletracks, zeker omdat de startronde NIET de mogenlijkheid biedt om een schifting door te voeren.

Zoals ik al schreef, het is een leuk rondje, als je alleen of met een paar rijdt, niet met een gans rennersveld.

Als je met dit tevreden bent, fijn, zoveel te beter, want het zal niet beteren, maar snap dan ook waarom de (jonge) belgen op wereldniveau nooit meer zullen meekunnen, omdat jullie niet meer weten wat mountainbike is.
Dat er op die locatie nix anders mogenlijk is, is zever, maar het kost meer werk, en waarom moet dat net op die locatie zijn???

ik vecht ook voor mij plaats en ook voor de fun
robin
Mountainbiker

Post by robin »

El Perro Diablo wrote:Strandrace is geen MOUNTAINbike, maar strandrace.

gij bent z'on typ dat m'n voeten uithangt hoor, kijk ,kzal het simpel houden, gij mag van mij eens een MTB-race inrichten op dezelfde plaats, eens zien wat je er van maakt, hopelijk krijg je wat renners aan de start

en nog iets, De Fun A is een evenwaardige categorie, daar wordt ook voor elk positie gevochten,

en ik weet wel wat echt MTB is
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

'k Zal voor u wat linten op nen akker spannen, Mountainbiker.

Uit uw profiel:

Favoriete bikeplaatsen: het strand is the place to ride,daarnaast ook baan en bos met veel slijk

Gij weet het menneke, gij weet het.....
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Vandaag ben ik er ook geweest om wa man te gaan supporteren die er moesten rijden. Meteen ook enkele rondjes gedaan.
Dit parcours zal de renners die een echt vloeiende lijn kunnen fietsen vooruit helpen. Het bekende concept van de City Challenges is dan ook eens iets anders. Daar zie je aan de kop niet altijd dezelfde renners als in de typische XC wedstrijden (vandaag was dat echter toch wel weer het geval :P ).
Het enige puntje kritiek dat ze van mij regelrecht "in the face" krijgen is dat dit rondje véél te kort is voor de hoop renners dat ze gaan moeten ontvangen. Masters moesten vandaag 13 ronden rijden voor 1u20min wedstrijd. Elite-belofte zullen morgen 20 ronden rijden??? Het is dan ook na enkele ronden inhalen en ingehaald worden tot op aan het einde. Daar heb ik het wat moeilijker mee. Terwijl je zelf je wedstrijd rijdt, zal je constant moeten letten op de rest die een ronde voor of achter liggen... Bij masters werden renners die in het goede gemiddelde thuis horen al twee keer gedubbeld!
Voor mijn part mogen jullie allemaal thuis blijven als jullie er geen zin in hebben, het zal zoveel leuker zijn met een 20-30 tal renners :lol: .

Greetz,

Julien.
Last edited by Wacko007 on Sat 08 May 2010 22:58, edited 1 time in total.
Matthijs
Mountainbiker

Post by Matthijs »

maar snap dan ook waarom de (jonge) belgen op wereldniveau nooit meer zullen meekunnen, omdat jullie niet meer weten wat mountainbike is.
Ik wil absoluut niet zagen.... maar....

Wie was er ook alweer 3de in houffa? Jens Schurmans, een belg dus.
pédro
Mountainbiker

Post by pédro »

Parcour was wel tof maar omdat het zo kort was (volgens mij nog geen 3km) werden er vele renners gedubbeld en dat is toch wel een probleem op zo'n smal parcour. Ben eens benieuwd als de elites 15 tot 20 ronden moeten rijden, hoeveel renners er dan gedubbeld worden.
Post Reply