ik rij met een xtc hybrid, zeer tevreden van, maar ik heb wel te weinig kennis en mogelijkheid tot vergelijken om hem niet stijf te noemen.
ik heb zel al met die full carbon van giant gereden maar ik vind het het prijsverschil niet waard. voor het gewicht moet je het niet doen, mss wat meer comfort maar daar ben ik niet zo gevoelig aan.
naar mijn inzien is de full carbon minder stijf aangezien bij de hybrid alleen de achterdriehoek in carbon is, maar dit is daarom geen negatieve eig.
puur estetisch vind is die full carbon van dit jaar super mooi en de hybrid dan al weer minder.
er zijn nog zeker twee andere mensen op dit forum die met dit kader rijden en juist gekocht hebben kijk maar eens in dat onderdeel waar je je nieuwe fiets kan tonen.
Giant
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- Splenter
- Mountainbiker
aha niek, das interessante info! Als ik uiteindelijk blijk te gaan voor dit kader, kan ik eventueel eens komen testrijden
Dus jij denkt dat het volledig carbon kader minder stijf is dan de hybrid... interessant, ik dacht net het tegendeel. Als het zo is, dan ist rap beslist :) De hybrid zou dan lichter, goedkoper en stijver zijn, and that's all we are looking for!
Dus jij denkt dat het volledig carbon kader minder stijf is dan de hybrid... interessant, ik dacht net het tegendeel. Als het zo is, dan ist rap beslist :) De hybrid zou dan lichter, goedkoper en stijver zijn, and that's all we are looking for!
- montenbaiker
- Mountainbiker
Post by montenbaiker »
Een afgemonteerde F800sl ( LX, schijfremmen,supper fatty ultra 80 DL) kost 1999 EUR, bedoel jij het frameset met een lefty?manitou. wrote:furio frameset is met v-brake's richtrpijs met vork is 1299€Splenter wrote:Tja, cannondale... Ik vind dat zeker het overwegen waard, maar ik zou dan wel ineens kijken voor een optimo ipv voor een furio. Nadeel is dan weer dat die niet te verkrijgen zijn in v-brake versie (denk ik toch) en het ineens weer een stukje duurder gaat zijn eh. Richtprijs voor optimo frame + vork?
En anders, iemand over de giant mag ook eh
die zijn los te verkrijgen
richtprijs van optimoframeset is 1999€
kmoet oppassen wat ik hier zeg ivm de stijfheid van die xtc hyprid tov xtc composite.
volgens mij, gaat die xtc composite meer meegeven,meer dempen omdat hij dus volledig van carbon is.wat natuurlijk daarom geen nadeel is, deze 'demping' is een (al dan niet persoonlijk) voordeel van carbon.
hij zal dus comfortabeler zijn dan de xtc hybrid.
hij is dan ook veel kwetsbaarder voor scheuren en steenslag...
langs de andere kant is de xtc composite (mcm) een model dat zich al jaren heeft bewezen en door de jaren heen voortdurend geoptimalliseerd is.
persoonlijk zou ik nu niet al dat geld aan een full carbon spenderen omdat de productietechnieken voor carbon zodanig aan het veranderen zijn, dat giant of een ander merk binnen een jaar (of twee) ook op de proppen komt met zo een methode net als scott. en dan sta je daar met een frame met van die 'lappen' carbon aan het balhoofd en de bracket.
en ten slotte , als student zou ik al zeker geen cannondale kopen want die weggewerkte lasnaden en mooiere lak, staan totaal niet in verhouding tot u spaarcenten en het plezier dat ge er meer aan beleeft.
volgens mij, gaat die xtc composite meer meegeven,meer dempen omdat hij dus volledig van carbon is.wat natuurlijk daarom geen nadeel is, deze 'demping' is een (al dan niet persoonlijk) voordeel van carbon.
hij zal dus comfortabeler zijn dan de xtc hybrid.
hij is dan ook veel kwetsbaarder voor scheuren en steenslag...
langs de andere kant is de xtc composite (mcm) een model dat zich al jaren heeft bewezen en door de jaren heen voortdurend geoptimalliseerd is.
persoonlijk zou ik nu niet al dat geld aan een full carbon spenderen omdat de productietechnieken voor carbon zodanig aan het veranderen zijn, dat giant of een ander merk binnen een jaar (of twee) ook op de proppen komt met zo een methode net als scott. en dan sta je daar met een frame met van die 'lappen' carbon aan het balhoofd en de bracket.
en ten slotte , als student zou ik al zeker geen cannondale kopen want die weggewerkte lasnaden en mooiere lak, staan totaal niet in verhouding tot u spaarcenten en het plezier dat ge er meer aan beleeft.
- Action-Man
- Mountainbiker
Giant
Post by Action-Man »
Ik heb vandaag eens de nieuwe cataloog van giant bekeken met de laatste nieuwe modelen in.ik vind de Anthem 1 een wel een mooie fiets maar die kost wel 4000 euro.nu zou ik willen vragen of hij deze prijs waard is met de standaart uitvoeringen.of kan ik voor deze prijs een betere koop doen.(zit een beetje gevangen want mijn broer is velomaker en mag alleen maar giant verdelen). alle suggesties zijn welkom.
Re: Giant
4000€ nu niet gaan liegen he ik heb de prijslijst hier voor mij liggen fietskost 3499€Action-Man wrote:Ik heb vandaag eens de nieuwe cataloog van giant bekeken met de laatste nieuwe modelen in.ik vind de Anthem 1 een wel een mooie fiets maar die kost wel 4000 euro.nu zou ik willen vragen of hij deze prijs waard is met de standaart uitvoeringen.of kan ik voor deze prijs een betere koop doen.(zit een beetje gevangen want mijn broer is velomaker en mag alleen maar giant verdelen). alle suggesties zijn welkom.
- Action-Man
- Mountainbiker
Post by Action-Man »
SORRY ik heb bij verkeerde fiets gekeken maar nu weet ik nog niet of hij het zijn geld waard isb-mtber wrote:4000€ nu niet gaan liegen he ik heb de prijslijst hier voor mij liggen fietskost 3499€Action-Man wrote:Ik heb vandaag eens de nieuwe cataloog van giant bekeken met de laatste nieuwe modelen in.ik vind de Anthem 1 een wel een mooie fiets maar die kost wel 4000 euro.nu zou ik willen vragen of hij deze prijs waard is met de standaart uitvoeringen.of kan ik voor deze prijs een betere koop doen.(zit een beetje gevangen want mijn broer is velomaker en mag alleen maar giant verdelen). alle suggesties zijn welkom.
- Sjoerie
- Mountainbiker
Hij is toch volledig X0 behalve de FD...
- Ne Manitou R7... toch een lichte voorvork die xc gericht is
- Hayes HFX9 ... had mss beter gekunne (lees Avid of Magura) maar zijn zeker geen slechte schijven, hebbe wel een altijd terug komend probleem ivm vijsje aan de hendel maar dit is simpel te verhelpen... het is bovendien de 'Carbon' versie
- CrossMax SL Disc... kent ge allemaal wel eh
- Voor de rest raceface onderdelen waaronder crankset... wa toch ook genne rommel is
Je broer doet er vast enkele procentjes af :p
- Ne Manitou R7... toch een lichte voorvork die xc gericht is
- Hayes HFX9 ... had mss beter gekunne (lees Avid of Magura) maar zijn zeker geen slechte schijven, hebbe wel een altijd terug komend probleem ivm vijsje aan de hendel maar dit is simpel te verhelpen... het is bovendien de 'Carbon' versie
- CrossMax SL Disc... kent ge allemaal wel eh
- Voor de rest raceface onderdelen waaronder crankset... wa toch ook genne rommel is
Je broer doet er vast enkele procentjes af :p
over de welke heb je het dan?Action-Man wrote:SORRY ik heb bij verkeerde fiets gekeken maar nu weet ik nog niet of hij het zijn geld waard isb-mtber wrote:4000€ nu niet gaan liegen he ik heb de prijslijst hier voor mij liggen fietskost 3499€Action-Man wrote:Ik heb vandaag eens de nieuwe cataloog van giant bekeken met de laatste nieuwe modelen in.ik vind de Anthem 1 een wel een mooie fiets maar die kost wel 4000 euro.nu zou ik willen vragen of hij deze prijs waard is met de standaart uitvoeringen.of kan ik voor deze prijs een betere koop doen.(zit een beetje gevangen want mijn broer is velomaker en mag alleen maar giant verdelen). alle suggesties zijn welkom.