04/01/2009 Herentals

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Sjeek
Mountainbiker

Post by Sjeek »

Had er echt goesting in, om de 60km te rijden... Na een goei 12km kettingbreuk en geen materiaal bij om te fixen. spijtige zaak :)

Al was het begin al zeker ni slecht int kamp!
TS biker
Mountainbiker
Location: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Post by TS biker »

Sjeek wrote:Had er echt goesting in, om de 60km te rijden... Na een goei 12km kettingbreuk en geen materiaal bij om te fixen. spijtige zaak :)

Al was het begin al zeker ni slecht int kamp!
je kon altijd proberen om iemand aan te spreken voor een tool ?
Al is dat tegenwoordig precies niet echt makkelijk meer, een collega ondervond dat zijn linkercrank losgekomen was (lag er bijna af), ook wij hadden niks mee om dit te verhelpen #-o
Dan maar getracht iemand om een inbussleutel te vragen, maar daar zie je hoe joviaal de mensen tegenwoordig zijn.
Er waren er die zelfs speciaal naar de andere kant keken, totdat na even blijven vragen uiteindelijk een goede ziel stopte en ons een inbus leende ... bedankt alvast voor deze geste (moest het iemand zijn die het forum volgt)

Over die wegterorristen, zelf rij ik ook meer op de weg dan in 't veld, en ondanks ik tracht om een mooi tempo te rijden, heb ik er hoegenaamd geen enkel probleem mee om bij moeilijke passages even achter iemand te blijven hangen tot er een moment komt dat je kan passeren.
Dus je moet niet iedereen over dezelfde kam scheren, er zijn heus ook wel "rasechte" ATB'ers die denken dat het bos van hen is en andere mensen in gevaar brengen.
Het hangt gewoon van de persoon af !

En dat gezaag altijd over die bevoorrading [-X ik vond het "meer dan behoorlijk" in Herentals en uiteindelijk kan mij dat weinig schelen, ik ga om te fietsen, niet om mij vol te proppen.

Aan de mannen van Herentals -> doe zo voort =D>
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

dat is idd zo, ik heb het ook zeker niet over mensen die meer koersfiets rijden dan mtb. ik denk zelfs dat het meestal de slechte onder de only mtb fanaten zijn die zo doen, zoals is gezegd zitten die overal wel en evengoed heel het jaar door op de mtb. heb nog geen enkele keer last gehad met bv iemand op een cross fiets, integendeel, die zijn altijd vriendelijk, maak ook graag een praatje onderweg als dat mogelijk is. en dat was zondag mogelijk tijdens het aanschuiven op sommige stukken.
dus, niet op wegrijders steken, nee het ligt aan de persoon die erop zit, ongeacht zen wegkm of offroadkm.

steek deze mensen niet in een bepaalde groep, die groep kan er niet aan doen.
kannielangzamer
Mountainbiker

Post by kannielangzamer »

streepje wrote:het was weer genieten. veel volk op het parcours, maar dat kon de pret niet drukken. Op het gemakske door mijn dagelijkse omgeving, het militair domein, gereden en daarna vollen bak doorgegaan. Op de strook van Bobbejaanland naar Herentals een "doodsmak" gemaakt, ( ik heb nog altijd geen enkel idee wat daar de oorzaak van was, heb geen obstakel zien liggen). Daarna noodgedwongen op het gemakske binnengereden en mijn schade opgemeten. Buiten wat schaafwonden en een verstuikte pink valt alles wel mee. Proficiat aan de organisatie, perfect gedaan. :off: Dieje warme thee was wel niet te zuipen, Bwah!!!
Als ik nie meer kan volgen ga ik ook altijd liggen, en wat die thee betreft idd niet te zuipen, ga wel mijn bloed eens laten controleren.....ben bang dat ik positief zal zijn.
kannielangzamer
Mountainbiker

Post by kannielangzamer »

Jannemanneke wrote:Wat een gezeik en een gezever hier weer seg. :roll:
Van asfaltjanetten tot wielerterroristen, hoe zielig.
Daar ik 3/4 van m'n totale km-aantal op de koersfiets zit en de overige 1/4 op de MTB, catalogeer ik mij graag onder de wielertoeristen. Ik heb gisteren de grote toer gereden tegen een stevig tempo, ik heb daar vele zogezegde echte MTB'ers lekker verloren gereden op de technische stukken en steile klimmetjes hoor. Zeik zoveel niet en doe wat meer baankilometers op jullie fiets, je gaat een pak rapper zijn in 't bos, in plaats van hier te komen afgeven op wielertoeristen. :wink:

Trouwens, waarom zitten 'echte' MTB'ers altijd te zeiken op wielertoeristen en nooit omgekeerd?
Vertel het mij eens beste vriendjes. :-D

Awel, ik zal het eens vertellen...... ge hebt verdomme overschot van gelijk! Zelfs na lange inactiviteit heb ik er nog heel veel achtergelaten oa al die poesies die de 45 gedaan hebben.

Getekend

Een fervent wielertoerist!
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

kannielangzamer wrote: oa al die poesies die de 45 gedaan hebben.
Enige trots is hier zekerlijk aan de orde!

Not...
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

kannielangzamer wrote:
Jannemanneke wrote:Wat een gezeik en een gezever hier weer seg. :roll:
Van asfaltjanetten tot wielerterroristen, hoe zielig.
Daar ik 3/4 van m'n totale km-aantal op de koersfiets zit en de overige 1/4 op de MTB, catalogeer ik mij graag onder de wielertoeristen. Ik heb gisteren de grote toer gereden tegen een stevig tempo, ik heb daar vele zogezegde echte MTB'ers lekker verloren gereden op de technische stukken en steile klimmetjes hoor. Zeik zoveel niet en doe wat meer baankilometers op jullie fiets, je gaat een pak rapper zijn in 't bos, in plaats van hier te komen afgeven op wielertoeristen. :wink:

Trouwens, waarom zitten 'echte' MTB'ers altijd te zeiken op wielertoeristen en nooit omgekeerd?
Vertel het mij eens beste vriendjes. :-D

Awel, ik zal het eens vertellen...... ge hebt verdomme overschot van gelijk! Zelfs na lange inactiviteit heb ik er nog heel veel achtergelaten oa al die poesies die de 45 gedaan hebben.

Getekend

Een fervent wielertoerist!
Knap, alleen de gemiddelde snelheid nog vermelden, en ik ben helemaal onder de indruk. [-X
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

er zitten overal rotte appels tussen. maar sommigen komen ook gewoon om hun trainingen terug te hervatten en dergelijk. zelf heb ik ook op sommige stukken stevig gas gegeven waarvan ik van mezelf dacht: wauw dit is goed! en dan de bocht toch even wat minderen om de rest van de vrienden terug bij te laten komen en de beentjes wat los te zwieren. ik ben ook een aantal keren dezelfde bikers tegen gekomen die aan een constant tempo reden en ik soms wat gassen en soms wat minder. voorbij steken op onmogelijke plaatsen past gewoon niet. en een vriendelijke 'pardon' en 'merci' kunnen ook al eens helpen.
maar dan heb je weer de andere kant. er zitten er ook tussen die dan achterom kijken en zien dat je eraan komt. gaan ze mooi voor je neus rijden.
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

daelman wrote:en een vriendelijke 'pardon' en 'merci' kunnen ook al eens helpen.
als je dat genoeg zegt bevordert dat je training: streven naar eenzelfde kranchtontwikkeling met minder zuurstofopname... :wink:
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

precies ne plezanten toer geweest #-o

ik begin hoe langer meer te denken dat ik, door tijdens de winter op de weg te rijden en tijdens de zomer in de bossen/bergen, de juiste beslissing heb genomen...weg met geroep en gemor...tochten waar iedereen content en blij is dat men uberhaupt aankomt :^o
Post Reply