28/12/2008 De Haan

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Steven H
Mountainbiker

Post by Steven H »

Acidboy wrote: Wat de rit betreft ben ik een beetje met een dubbel gevoel terug gekeerd. Nu ja, misschien ben ik te veel gewend en wilde ik teveel een kopie van Middelkerke. Ik miste het technische in de duinen....
Er liggen zo mooie technische single-tracks en passages (heb er 1 colleagarijder ffe van laten proeven toen we ffe te ver gereden waren omdat we nieta/h kijken waren naar de pijltjes). Ik ben er zeker van dat moest je die in een TT steken:
1. Er heel wat mensen zouden wandelen wegens de techniciteit v/d tracks.
2. Het daardoor voor de anderen niet plezant meer is.
3. Er gegarandeerd dikke miserie zou zijn met de bos-wachters en politie.

Dus idd een dubbelgevoel als je weet langs welke "goudmijn" je rijdt, maar ik ben tevreden dat men dit laat liggen bij TT'n.

Voor de rest heel mooie organisatie,super bepijling, mooie bevoorradingen.
Over het stuk strand kan ik maar 1 dingzeggen:
Als je pas om 11:30 vertrekt rij je natuurlijk op de laatste enigzins berijbare meter tussen water - hard-zand en mulzand. Meng dit metkop-wind en hopen toeristen en je hebt een stevige rit te doen. Heb alles kunnen rijden op een 30-tal mtr na en de aankomst in Wenduine zelf. Spieren waren iets te stram om nog door het mulle zand uit te rijden. Ik merkte dat ook na de laatste bevoorrading dat mijn bovenbenen het beste gehad hadden.

Ik had een Nobby Nic van voor gelegd om grip tehouden in de bochten en een Furious Fred vanachter 9semi-slick) beide op 2.0 bar en blijkbaar was datnog iets te hard om aanvaardbaar comfortabel te zijn. Van grip kon ik niet klagen,slecht 1 schuiver gemaakt, maar een bocht op ijs insturen is erom vragen.

Van Oostende en terug opiets minder dan 4hr dus viel welmee, ook temperatuur met het zonnetje was eigenlijk perfect voor mij. Heb op geen enkel moment kou gehad.

Dikke pluim voor organizatie v/d TT en het bestellen v/h weer. Na demoddertoestanden van mid-november en begin december was dit een prachtige afwisseling.

GReetz,
S.
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Terre wrote:
KUBA wrote:enige punt(je) dat er mogelijkheid was om veel meer zandduinen in het parcours op te nemen , als dit natuurlijk mag.
Moest het toegelaten zijn, zouden we hier een TT kunnen organiseren met 45km duinen- en boswegels, maar 90% van de stroken zijn verboden terrein voor fietsers :(
Fietsers???..... zijn MTB'ers dan geen apart ras en vallen dus niet onder de noemer "fietser" :lol: 8)
Steven H
Mountainbiker

Post by Steven H »

Voor de "fietsers"zijn er voldoende fietspaden aangelegd,maar het lijkt me dat "MTB'rs" daar niet echt voor op hun fiets kruipen;)

Vergelijk het maar met Cyclo-Cross en Parij-Roubaix. Beide voor fietsers,doch iets anders :lol:

De paden die er liggen die welinteressant zijn voor MTB'rs zijn (zoals ik eerder aanhaalde) voor 90% single-track met snedige bochten, klimmen, afdalingen door zand, bosgrond, wortels,etc... Als dit al zou mogen gebruikt worden v/d boswachters en co (wat dus voor alle duidelijkheid NIET het geval is !!! ) weet ik met zekerheid te zeggen dat rond de 70% v/h gemiddeld TT-publiek er te voet staat. En met single-track bedoel ik ook werkelijk SINGLE-track, dus als er 1 stopt, onvermijdelijk al de rest ook. En we zijn zeker niet ge-interesseerd in een 2hr stop-start rit.

GReetz,

S.
kami
Mountainbiker

Post by kami »

Zondagmorgen heb ik één van de mooiste tochten gedaan van dit jaar.
Met voor iedereen wat wils:technisch in de duinen, kracht achter het strand. Het was echtg een heel prachtige rit.
proficiat aan de organisatie =D> =D> =D>
scottboy
Mountainbiker

Post by scottboy »

Van mijn kant ook proficiat aan de organisatie ik heb me rot geamuseerd. Speciale dank voor de Willy die mijn vergeten Wind tex en koerstrui netjes bijhield tot ik hem ben komen afhalen.

PS : de organisatie heeft ook nog een sleutel gevonden die men nog niet was komen afhalen. Indien iemand zijn sleutel is verloren kan je via de Site van de inrichtende organisatie wel iemand opbellen.
swiffie
Mountainbiker

Post by swiffie »

Een dikke proficiat voor de organisatie!! =D> =D> =D>
Alles was tiptop in orde!
Tot volgend jaar!
claessra
Mountainbiker

Dank aan de deelnemers

Post by claessra »

Vanwege de organisatie willen wij alle 1042 deelnemers aan onze VTT van zondag 28 december 2008 hartelijk bedanken.
Jullie waren fantastische gasten en de blijken van waardering stimuleren ons om ook in 2009 een editie te gaan verzorgen. Tot dan?!
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Moustache wrote:
MX jorgy wrote:Was van plan de 45 te rijden maar wijselijk afgedraaid naar de 35.
En ik dacht al dat mijn conditie bereslecht was... Je hebt verdorie 10 km minder gereden... [-X

Toch straf hoor na maanden inactiviteit. =D>
Ge weet da toeren ni aan ons besteed is hé,da competitiegevoel zit er nog in :lol:
ridleybiker
Mountainbiker

Post by ridleybiker »

geertje wrote:Vanmorgen na het ontbijt de cammionette ontdooit om te vertrekken naar De Haan. Temp wees 5° onder nul, daarbij nog "28 december". Ge kunt wel denken wat sommige mensen daarvan denken. :roll:
We hebben het ons zeker niet beklaagd een pracht parcours met alles wat de streek te bieden heeft, polder, duinepaden en vooral de 8.5km strand waar het beuken was tegen de wind. Met een snelheid van zo'n 20-22km/u in het wiel van m'n 4 vrienden was ik toch wel blij er niet uit te waaien. :-D
Deze rit heeft ons bekoord. Zeker een pluim voor WTC De Zeevogels. =D> =D> =D>
We hebben volgend jaar terug een afspraak.

Groeten

geertje :wink:
Beste st-ritatrappers,we waren verheugd jullie op onze VTT te zien en zijn dan ook vast van plan met zoveel mogelijk zeevogels bij jullie langs te komen! Bedankt om ons de juiste link naar aquarius te bezorgen.Tot binnenkort,Red Bull biker
ridleybiker
Mountainbiker

Post by ridleybiker »

:oops: sorry zie vorig bericht
Last edited by ridleybiker on Wed 31 Dec 2008 00:26, edited 2 times in total.
Post Reply