23/11/2008 Sint-BaafsVijve (Wielsbeke)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Na een uurtje bollen vanuit Klerken omstreeks 8.30 in St. Baafs, de camionette op de parking voor de frituur geparkeerd, die voor de gelegenheid was herschapen in een ijspiste. 'Blij dat ik glij' was dan ook de slogan die vandaag het best van toepassing was.
Nog voor de bevoorrading al moeten inzien dat de 50 km vandaag niet in de benen zat, en dan ook noodgedwongen gekozen voor de 40 km.
Na een babbeltje met Filiberke aan de ingang van het feëerieke bos (en me in regel te hebben gesteld met mijne gelen armband, die onzichtbaar in één van mijn jaszakken zat weggemoffeld :-? ), serieus afgezien in de glibberige bosdreven, die echter wel allemaal berijdbaar waren. Zij het dat mijn benen en mijn bijwijlen onbestuurbare velo daar af en toe wat anders over dachten.
Op de bevoorrading ook zo'n lekker Meli-koekske en een opkikkerende Aquarius naar binnen gekapt, en dan maar - opnieuw met ei in de broek op het gladde wegek - de afslag '40 km' genomen. Op 't eind nog serieus zwaar afgezien, vooral doorheen dat kleine smerige bosje en die lange drassige grasstrook, maar finaal toch met een meer dan tevreden gevoel de rit kunnen beëindigen.
Na nog een kort bezoekske aan de forumtafel , met o.a. meneer en madam Grote Plateau, VTT himself, en nog een handvol andere forumplooiers, terug de camionette in, chauffage en Stu bru volle bak, terug gekeerd richting Klerkense canapés.
Dik in orde zulle, Sint Baafs-Vijve !
ijsbeerke
Mountainbiker

Post by ijsbeerke »

We zijn Voor de 1ste maal naar Sentebaas geweest . =D> =D>
Begin was niets speciaal maar dan die bosstrook :drunk: :drunk: :drunk:
Super gewoonweg daar kwam gewoon geen einde aan. =D>
Goed berijdbaar en toch een beetje schuiven.
Bevoorrading was meer dan welkom.
Leeg aan de aankomst toegekomen en voor de 1ste keer ging onverhard sneller dan verhard.
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Onder de noemer 'blijven glijden, jongeheer...' deze tocht aangevat. Glijden op de baan wegens ijs, glijden in het bos wegens modder, er zal niemand kunnen zeggen dat er in deze toer geen 'beweging' zat. :lol: Door het trage tempo op de weg en het gebruik van inklapbare steunwieltjes (lees: je been op tijd, en aan de juiste kant, uitsteken) nergens onderuit gegaan. :bounce: Samen met Grote Plateau, Slijkcrosserke en Rolling Stone de 50 gereden. Prima rit. =D> =D> =D> Die privébossen blijven toch wel de max! Zeker terug, volgend jaar!
DixieSydi
Mountainbiker

Post by DixieSydi »

We hadden afgesproken met de fortismannen, maar we zijn wijselijk thuisgebleven, we hadden geen goesting om op onze smikkel te gaan.
Volgende keer beter en sorry aan de fortisjes, we gaan voor andere uitdagingen.
Deze tocht doen we zeker volgend jaar, maar met betere weer.
luckyluc
Mountainbiker

Post by luckyluc »

vandaag met Etiénne de 50 afgebold, en het is hier al gezegd , het was weer dik in orde, ikzelf vond het deze maal op de offroad stukken minder vettig en beter berijdbaar dan vorig jaar, het venijn zat hem vooral op de verharde weg, menig deelnemer zien tegen dek gaan.
dank aan de hele ploeg voor deze mooie tocht.
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

eindelijk warme voeten gekregen na bevoorraading en dan kom ik uit laatste bos en daar was den vloer van dicht bij;handschoenen kapot en voorste derie.De rest van tocht uitgereden op kleine voorste platteau.Pracht tocht ,maar volgende keer termokousen en sneeuwkettingen.
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Vrij moeizaam uit het bed gerold deze morgen na de zaterdagavond te hebben afgesloten met enkele Single Malts( de hoeveelheid die ik naar binnen gewerkt had was zeker meer dan voldoende om niet te bevriezen tijdens de tocht :oops: ) en dan al schaatsend naar Sente Baas...Zoals verwacht hadden alle andere Anglo Boys massaal forfait gegeven voor deze tocht en mocht ik alleen de kleuren verdedigen van ons clubje(amateurs).
Ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn die vastgesteld heeft dat het spiegelglad lag op de weg en dat noopte tot voorzichtigheid, gelukkig had ik een Guardian Angel vandaag die mij op het recht pad hield,thx Katrien voor het gezelschap =D>
Aangezien ik uit de streek komt waren de meeste off-road stukken gekend terrein maar het Spittaelbos doorkruisen gedurende een halfuurke,awel chapeau =D> Het algemeen off-road gehalte lag vrij hoog zeker voor deze streek waar Asfalt de norm is.
Na de bevoorrading de splitsing van de 40 km genomen onder het mom van "het zal beginnen sneeuwen". En zoals wel vaker ...er zat nog een stevig stukske venijn op het einde met de schuine kant aan de brug van de Leie en met de zware weidedoorsteek .
De slangen aan de bike-wash deden meer dan behoorlijk hun werk,douchke gepakt en daarna vlot enkele Blondes naar binnengewerkt aan de forumtafel, waar ik opnieuw kennismaakte met Henkieboy die ik jaaaaren geleden stevast tegen het lijf liep in één of andere bowlingzaak.
Zoals wel eens vaker...de afwezigen hadden opnieuw ongelijk en ik hoorde ook nog dat deze mensen ook de tt van Wielsbeke organiseren binnen 14 dagen ...dus daar zien ze mijn gestroomlijnd lichaam ( #-o )waarschijnlijk ook terug aan de start
Keystof
Mountainbiker

Post by Keystof »

en ja de key-bones waren ook van de partij, zij het slechts met 2 man. Onze makkers waren net op MTB weekend.
Getwijfeld voor de 40 of 50, maar uiteindelijk toch de 40 genomen.
Na de eerste off road lag ik al tegen de vlakte. Gladjes dus.
Maar een heel fijn parcours! merci aan de organisatie.
en de sneeuw was wel zwaar maar had ook zijn charmes. wel koude vingertjes gehad.
da bos wal heel leuk maar er leek geen einde aan te komen.
de bevoorrading had ik iets vroeger verwacht en het mochten er wel 2 zijn;
anders niks dan lof. volgend jaar weer?

Grtz
Keystof
Taghonske
Mountainbiker

Post by Taghonske »

Ik ben vandaag om 8u30 vertrokken voor de 50 km. Al vlug was het duidelijk dat sommige stukken op de weg beter met de schaatsen dan met de mtb konden gedaan worden. Daarom heel de tocht erg voorzichtjes gereden op den tarmac om dan goe gazze te kunnen geven in den off-road. Ik vond dat alles zeer goed berijdbaar was, rekening houdende met het weer. Zoals de vorige jaren was dezen tocht weer magnifiek en da kan zelf het weer nie veranderen. Twas weer vollen bak genieten!
Blijkbaar is dezen tocht ook al gekent bij tbekende volk want ik heb Leif Hoste en Jackson(van allez allez Zimbabwe) tegen gekomen.

Nen dikken proficiat aan de organisatie en zeker tot volgend jaar (of dat nu sneeuwt of nie!)
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Morpheo2002
Mountainbiker

Post by Morpheo2002 »

Wat de control betreft had ik ook mijn lintje niet gekregen, meegenomen, vergeten ...

Toch een vriendelijke controle gekregen die mijne camelbak zelf open mochten trekken en op zoek gaan naar een betalingsbewijs. Een van die mannen is nu toch wel den filiber lees ik hier.

Controles kan ik enkel toejuichen al was het maar om de talrijke privestroken ook de volgende jaren te mogen rijden.

Nogmaals het was een ferme organisatie en voor de derde maal op rij een buitengewone mtb ervaring.
Post Reply