Spijtig om te horen(enfin, lezen), ik vroeg het me gewoon af, ik zie iedereen maar dure reizen blijven boeken, dikke sportwagens kopen, de dure winkels bij ons in de buurt doen gouden zaken.....ik hoor iedereen wel zeggen dat het slecht gaat....maar daar houdt het mee op.Sjoerie wrote:IkEl Perro Diablo wrote:Praktijkvraagje:
wie heeft er nu in werkelijkheid echt iets van gemerkt???
financiële crisis
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
-
miester fens
- Mountainbiker
Post by miester fens »
Ik hoor toch wat andere berichten. Bvb. 10% en meer daling van aantal reisboekingen, nieuwbouwen, autoverkoop, ...Spijtig om te horen(enfin, lezen), ik vroeg het me gewoon af, ik zie iedereen maar dure reizen blijven boeken, dikke sportwagens kopen, de dure winkels bij ons in de buurt doen gouden zaken.....ik hoor iedereen wel zeggen dat het slecht gaat....maar daar houdt het mee op
Als ik voor mezelf spreek: ... een aantal nachten steviger liggen woelen (om het zacht uit te drukken
- frawiwi
- Mountainbiker
- Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Waarschijnlijk ligt je vriedenkring meestal in de midden of hogere inkomenschaal.
Inderdaad daar zal er minder directe reacties te zien zijn.
Bij het verlies van jobs ( hopelijks gebeurt dit niet ) zal de klap nog eens zo hard zijn bij deze groep. Je zal inderdaad nog niks zien veranderen in hun patroon ( uitgaan, reisjes,hobby,...)
De directe gevolgen zijn er wel bij de lagere inkomens , ook in deze groep is bedreigd met het verlies van jobs, directer dan de andere groep volgens mij, maar deze groep houdt directer rekening met de crisis.
Wat ik nu reeds zie is de bloei van de goedkopere warenhuizen, de kleinhandel krijgt rake klappen, wees daar maar zeker van, vooral die met de lagere klasse haar centjes moest verdienen : beenhouwers, bakkerijen , kruidenierszaken. Brood , vlees , ... worden nog gekocht, maar er wordt meer gerekend bij de consument. Taartjes verkopen minder, de portie vlees wordt kleiner,...
Wat de meeste mensen doen is vooral niks laten merken aan de buitenwereld dat het hen minder gaat, dat is al ruime tijd een specialiteit van veel mensen, maar dit zal niet blijven lukken.
Ik hoor beenhouwers zeggen dat een portie vlees van 500gr dient voor 4 personen in veel gezinnen, die portie kan nie veel kleiner meer denk ik dan.
Zoals veel mensen leven ??? ik denk vaak hoe doen ze het , hoe komen ze rond ??? Maar wat er op tafel staat, hoe warm hun huisje verwarmd is, wat staat er op de spaarrekening? , ???? dat weet je natuurlijk niet he.
Volgens mij leven er veel boven hun stand, als dit maar goedkomt
Inderdaad daar zal er minder directe reacties te zien zijn.
Bij het verlies van jobs ( hopelijks gebeurt dit niet ) zal de klap nog eens zo hard zijn bij deze groep. Je zal inderdaad nog niks zien veranderen in hun patroon ( uitgaan, reisjes,hobby,...)
De directe gevolgen zijn er wel bij de lagere inkomens , ook in deze groep is bedreigd met het verlies van jobs, directer dan de andere groep volgens mij, maar deze groep houdt directer rekening met de crisis.
Wat ik nu reeds zie is de bloei van de goedkopere warenhuizen, de kleinhandel krijgt rake klappen, wees daar maar zeker van, vooral die met de lagere klasse haar centjes moest verdienen : beenhouwers, bakkerijen , kruidenierszaken. Brood , vlees , ... worden nog gekocht, maar er wordt meer gerekend bij de consument. Taartjes verkopen minder, de portie vlees wordt kleiner,...
Wat de meeste mensen doen is vooral niks laten merken aan de buitenwereld dat het hen minder gaat, dat is al ruime tijd een specialiteit van veel mensen, maar dit zal niet blijven lukken.
Ik hoor beenhouwers zeggen dat een portie vlees van 500gr dient voor 4 personen in veel gezinnen, die portie kan nie veel kleiner meer denk ik dan.
Zoals veel mensen leven ??? ik denk vaak hoe doen ze het , hoe komen ze rond ??? Maar wat er op tafel staat, hoe warm hun huisje verwarmd is, wat staat er op de spaarrekening? , ???? dat weet je natuurlijk niet he.
Volgens mij leven er veel boven hun stand, als dit maar goedkomt
- devil biker
- Mountainbiker
Post by devil biker »
er zijn veel belgen met schulden.
in belgië zouden 1 op de 7 mensen arm zijn.
dees komt leterlijk uit hln : In Vlaanderen zitten 88.878 gezinnen in een of andere vorm van schuldbemiddeling omdat ze hun leningen niet meer kunnen afbetalen.
het school schiet er bij sommigen al over om te betalen
ik zit momenteel goed :
heb pas een vaste job en woon goedkoop.
over een paar jaar ga ik op mezelf wonen (in een sociaal woning wel waaarschijnlijk) maar eerst goed sparen en de wereld wat verkennen (moutenbiken in het buitenland bv) en hopenlijk is de krisis da gaan liggen
in belgië zouden 1 op de 7 mensen arm zijn.
dees komt leterlijk uit hln : In Vlaanderen zitten 88.878 gezinnen in een of andere vorm van schuldbemiddeling omdat ze hun leningen niet meer kunnen afbetalen.
het school schiet er bij sommigen al over om te betalen
ik zit momenteel goed :
heb pas een vaste job en woon goedkoop.
over een paar jaar ga ik op mezelf wonen (in een sociaal woning wel waaarschijnlijk) maar eerst goed sparen en de wereld wat verkennen (moutenbiken in het buitenland bv) en hopenlijk is de krisis da gaan liggen
Last edited by devil biker on Sun 19 Oct 2008 16:48, edited 1 time in total.
dat is het juist, zeker in de VS leven velen al héél lang boven hun stand, 'dankzij' dikke schulden, stijgende aandelen en vastgoedprijzen en geen spaargeld (spaarquote van bijna nul, al jaren aan een stuk, waar ze vroeger 8% was of zo)frawiwi wrote:Volgens mij leven er veel boven hun stand, als dit maar goedkomt
daardoor is de 'supply' side van de economie enorm 'gezwollen': ze kan enorm veel produceren
door de kredietcrisis gaat de vraag enorm terugvallen doordat mensen in plaats van schulden aan te gaan en niet te sparen, plots veel gaan sparen en minder schulden gaan (kunnen) aangaan (mede doordat banken voorzichtiger geworden zijn), in tegendeel: ze gaan ze terugbetalen
uit angst voor hun job, en omdat hun 'assets' in prijs dalen in plaats van voortdurend te stijgen
resultaat: een geweldige negatieve output gap
op die manier zit je binnen de kortste keren met deflatie
en wanneer een economie die een zware schuldenlast met zich meesleurt deflatoir wordt, beginnen de problemen pas goed, omdat de schuldenlast nominaal even hoog blijft, terwijl het inkomen zakt...
alternatief is: overheid die massaal investeert en voor jobs zorgt
probleem is dat dit momenteel nog niet politiek haalbaar is, en wanneer 't wel haalbaar wordt, zal 't te laat zijn, dan zitten we al met deflatie
opnieuw: het zijn de economen die met de vinger gewezen moeten worden, niet de bankiers
mocht de 'economie' (een samenraapsel van met elkaar overhoop liggende 'scholen') op iets trekken, dan zou er al lang een plan klaarliggen voor wat er moet gebeuren
de Amerikaanse centrale bank heeft overigens wél een plan, bernanke heeft gezworen dat hij het niet tot een deflatoire depressie zal laten komen
en als straks de democraten aan de macht komen, zal de amerikaanse overheid alles uit de kast halen om deflatie te vermijden
wat de kans op deflatie in europa, vrees ik, hoger maakt
dat lees je nu regelmatig, vandaar dat de aandelenmarkten wellicht gaan herstellen, maar dat doet wat mij betreft meer dan een belletje rinkelen_alain_ wrote:er wordt hier wel veel met € 10.000 woorden gesmeten,
de economie zal wel niet zo slecht draaien denk ik dan...
"This crash is not going to have much effect on business."
- Arthur Reynolds, Chairman of Continental Illinois Bank of Chicago, October 24, 1929
"This is the time to buy stocks. This is the time to recall the words of the late J. P. Morgan... that any man who is bearish on America will go broke. Within a few days there is likely to be a bear panic rather than a bull panic. Many of the low prices as a result of this hysterical selling are not likely to be reached again in many years."
- R. W. McNeel, market analyst, as quoted in the New York Herald Tribune, October 30, 1929
"The decline is in paper values, not in tangible goods and services...America is now in the eighth year of prosperity as commercially defined. The former great periods of prosperity in America averaged eleven years. On this basis we now have three more years to go before the tailspin."
- Stuart Chase (American economist and author), NY Herald Tribune, November 1, 1929
"Hysteria has now disappeared from Wall Street."
- The Times of London, November 2, 1929
"The Wall Street crash doesn't mean that there will be any general or serious business depression... For six years American business has been diverting a substantial part of its attention, its energies and its resources on the speculative game... Now that irrelevant, alien and hazardous adventure is over. Business has come home again, back to its job, providentially unscathed, sound in wind and limb, financially stronger than ever before."
- Business Week, November 2, 1929
"...despite its severity, we believe that the slump in stock prices will prove an intermediate movement and not the precursor of a business depression such as would entail prolonged further liquidation..."
- Harvard Economic Society (HES), November 2, 1929
"... a serious depression seems improbable; [we expect] recovery of business next spring, with further improvement in the fall."
- HES, November 10, 1929
Vandaag op 't nieuws: 90.000 gezinnen die hun leningen niet meer kunnen betalen. Ook kopen op afbetaling kwam ter sprake. Per maand een auto e.d. afbetalen komt duurder uit en dat snappen velen blijkbaar niet. Mensen, koop toch niet waar je geen geld voor hebt, dan kom je toch ook niet in de problemen. 
Als de staat dat ook zou doen zouden we heel wat minder problemen hebbenSusXT wrote:Vandaag op 't nieuws: 90.000 gezinnen die hun leningen niet meer kunnen betalen. Ook kopen op afbetaling kwam ter sprake. Per maand een auto e.d. afbetalen komt duurder uit en dat snappen velen blijkbaar niet. Mensen, koop toch niet waar je geen geld voor hebt, dan kom je toch ook niet in de problemen.
Al vraag ik me wel af hoe jij een huis gaat kopen of gekocht hebt!!