18/10/08 WIJTSCHATE

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

ladybiker wrote:
the grandmaster wrote:Hier ook geweest met een horde clubgenoten.
Heel aangenaam ritje :P
Onbegrijpelijk dat hier nie meer deelnemers op afkomen...
Voor mezelf: het licht uitgegaan na de tweede controle. (het tweeluik Melden-Wijtschate bleek toch een iets te zware combinatie) Toch blij da k ik op één dag zowel koppen- als kemmelberg kon aandoen.( al ging ik die eerste een stukske vlotter naar boven dan de tweede)

Melden: fijne rit
Wijtschate: fijne rit, maar veel gezelliger :-D
57km, avs 21,7, in 2u39
The Grandmaster,
Proficiat met je prestatie. 2 zware tochten op 1 dag.
Er zouden er dat niet veel nadoen.
We zitten met een zeer zware concurrentie die dag, daardoor komen er niet meer deelnemers naar onze tocht.
Als je de koppenberg, Oostkamp en Armentiers tegen hebt diezelfde dag, is het moeilijk om meer deelnemers te hebben.
En als je een andere datum zou nemen, heb je misschien andere zware concurrenten.
Of heb jij een andere datum voor ons die veel beter zou zijn?
Ik meen me te herinneren dat jullie vroeger ergens tussen Kerst- en Nieuwdag geprogrammeerd zaten: Weet niet waarom dit is veranderd, maar de concurentie is dan toch heel wat minder.
Getuige: de tt van Menen net voor Kerst. Een minder parcours, en toch moeiteloos de kaap van 1000 man overschreiden!
Juzo
Mountainbiker

Post by Juzo »

Om 13h45 gestart aan de 56 en we hebben er van genoten!
Vooral het klimwerk in het 2de deel van de rit vond ik goed gekozen.
vb:
Na het stukje rond de kosmos nog eens rechts afslaan naar de top van de Rodeberg om dan via de omgekeerde rode bloso gelijk zotten af te dalen.

Via het padje naast het kerkhof en de steile kasseikant de kemmel op (sjans dat de kasseien niet zo vettig waren als vorige week of 't ging daar schaatsen geblazen zijn).

Het onverwacht lastige graspad tussen kemmel en wijtschate dat oneindig leek was de ideale kietebieter.

De bepijling was zeer goed, overal waar je enigzins kon verkeerd rijden was er een opvallende fluogele pijl aangebracht.
Een klein minpunt was inderdaad de 2de bevoorrading voor de late deelnemers, maar daar hebben we ons niet te veel van aangetrokken.

Al bij al een goed georganiseerd pittig tochtje waar we volgend jaar zeker terug staan.
ladybiker
Mountainbiker

Post by ladybiker »

the grandmaster wrote:
ladybiker wrote:
the grandmaster wrote:Hier ook geweest met een horde clubgenoten.
Heel aangenaam ritje :P
Onbegrijpelijk dat hier nie meer deelnemers op afkomen...
Voor mezelf: het licht uitgegaan na de tweede controle. (het tweeluik Melden-Wijtschate bleek toch een iets te zware combinatie) Toch blij da k ik op één dag zowel koppen- als kemmelberg kon aandoen.( al ging ik die eerste een stukske vlotter naar boven dan de tweede)

Melden: fijne rit
Wijtschate: fijne rit, maar veel gezelliger :-D
57km, avs 21,7, in 2u39
The Grandmaster,
Proficiat met je prestatie. 2 zware tochten op 1 dag.
Er zouden er dat niet veel nadoen.
We zitten met een zeer zware concurrentie die dag, daardoor komen er niet meer deelnemers naar onze tocht.
Als je de koppenberg, Oostkamp en Armentiers tegen hebt diezelfde dag, is het moeilijk om meer deelnemers te hebben.
En als je een andere datum zou nemen, heb je misschien andere zware concurrenten.
Of heb jij een andere datum voor ons die veel beter zou zijn?
Ik meen me te herinneren dat jullie vroeger ergens tussen Kerst- en Nieuwdag geprogrammeerd zaten: Weet niet waarom dit is veranderd, maar de concurentie is dan toch heel wat minder.
Getuige: de tt van Menen net voor Kerst. Een minder parcours, en toch moeiteloos de kaap van 1000 man overschreiden!
Het is juist. Vroeger was onze tocht tussen kerst en nieuwjaar.
Maar omdat we dan dikwijls slecht weer hadden en daardoor was het parcours in onze streek soms zeer slijkerig, hebben we gezocht naar een vroegere datum.
De TT in Menen is dat van de BBR of van de WBV?
We kunnen eens uitkijken voor volgend jaar of er iets anders vrijkomt.
Maar we organiseren wel rond nieuwjaar een veldritwedstrijd van de LRC-bond.
Alvast bedankt voor de suggestie.
ladybiker
Mountainbiker

Post by ladybiker »

Juzo wrote:Om 13h45 gestart aan de 56 en we hebben er van genoten!
Vooral het klimwerk in het 2de deel van de rit vond ik goed gekozen.
vb:
Na het stukje rond de kosmos nog eens rechts afslaan naar de top van de Rodeberg om dan via de omgekeerde rode bloso gelijk zotten af te dalen.

Via het padje naast het kerkhof en de steile kasseikant de kemmel op (sjans dat de kasseien niet zo vettig waren als vorige week of 't ging daar schaatsen geblazen zijn).

Het onverwacht lastige graspad tussen kemmel en wijtschate dat oneindig leek was de ideale kietebieter.

De bepijling was zeer goed, overal waar je enigzins kon verkeerd rijden was er een opvallende fluogele pijl aangebracht.
Een klein minpunt was inderdaad de 2de bevoorrading voor de late deelnemers, maar daar hebben we ons niet te veel van aangetrokken.

Al bij al een goed georganiseerd pittig tochtje waar we volgend jaar zeker terug staan.
Juzo,
Bedankt voor de positieve reactie.
We doen ons best en proberen voor volgend jaar nog beter.
Tot volgend jaar.
Post Reply