27-04-08 mazenzele-opwijk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dadi
Mountainbiker

Post by dadi »

merci gamutter voor de schouderklop. ne mens zou zich nog gaan bedenken om volgend jaar nog iets te organiseren. toch 730 keer bedankt. dit is voor mij meer dan genoeg. ik onthoud alleen de positieve noten en de commentaar waar je echt iets aan hebt. niet de gramschap van iemand die blijkbaar zijn dagje niet had. groeten daan.
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Het is de eerste maal dat ik de Daan toertocht gereden heb en ik heb van de volle 84 km genoten. De bevoorradingen waren dik in orde en de bepijling was ook ok. Het parcours was gewoon subliem met weinig of geen asalt, mooie single tracks, technische stukken kortom alles waarvoor ik deze sport een warm hart toedraag vond ik terug in deze toertocht, een dikke proficiat voor de organisatie en er zullen allicht toch wel enkelingen zijn die zich minder gelukkig voelen, pech voor hen en volgende keer wat vroeger vertrekken zodat ze ook van deze fantastische tocht kunnen genieten. Mij zie je volgend jaar zeker en vast terug. Nogmaals bedankt aan de organisatie =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> Nu aftellen naar de herdersmarathon
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

Voor mij ook de tweede maal dat ik deze rit gereden heb, en aan de commentaar van mijn collega herders te horen komt er zeker een vervolg.
Aan de organisatie: ne dikke mercie =D>
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Mojobiker wrote:Amaai, zo'n uitleg hierboven.

En toch is het simpel: u vertrekt om 10.30 tegen een gem. van 20km/u. Dan bent u aan de derde bevoorrading tegen 13.30 en dit zonder tegenslag weliswaar. Dat die mensen toen al opgeruimd hadden en weg waren, daar heb ik begrip voor. Het is nu éénmaal communietijd.

Wie een lange afstand wil doen, zou beter wat vroeger vertrekken. Maar dat is maar mijn monotome mening natuurlijk. Wie noemt het Kravaal nu monotoom???? :cry:

Mojo
Vroeger opstaan hé. Als je (te) laat bent, kan de bevoorrading wel als eens tegenvallen, of kan ze al opgeruimd zijn. Voor de langste afstand nooit starten tegen het einduur vd inschrijvingen. Dit lijkt mij begrijpelijk als je wat marge wilt hebben.

Ik vond het een zeer mooie rit. Goed georganiseerd, goede bevoorradingen (3 op 80 km met o.a. Powerbars die welkom waren).
Eens blijkbaar een pijltje gesaboteerd (doodlopend op prikkeldraad), maar dit kon de pret niet bederven.

Ik vind het voor de organisatoren jammer zo'n commentaar te lezen. Ze verdienen betere kritiek.
ik denk dat ze zeer tevreden kunnen zijn met de feedback op dit forum: de meesten vonden het goed tot zeer goed, maar wat mij betreft eindigde de rit dus zwaar in mineur

en a propos: ik ben ook aan die prikkeldraad uitgekomen en vond dat eigenlijk wel grappig (powerbars daarentegen, heb ik nergens gezien), die lange lus waarin ik verzeilde, vond ik minder, maar daar kon de organisatie niks aan doen

nogmaals: iemand die om 9.30 startte (maar iemand met pech hielp) heeft die bevoorrading ook niet meer gezien

en ten tweede: als de organisatie je toelaat om tot 10.30 te starten, dan moet ze ervoor zorgen dat die derde en laatste bevoorrading er nog staat met een tijdschema van een stuk minder dan 20 kms per uur, de zeer sympathieke mensen aan de tweede bevoorrading zeiden me dat ze er nog een uur zouden staan
Mitch01
Mountainbiker

Post by Mitch01 »

Mojobiker wrote:Amaai, zo'n uitleg hierboven.

En toch is het simpel: u vertrekt om 10.30 tegen een gem. van 20km/u. Dan bent u aan de derde bevoorrading tegen 13.30 en dit zonder tegenslag weliswaar. Dat die mensen toen al opgeruimd hadden en weg waren, daar heb ik begrip voor. Het is nu éénmaal communietijd.

Wie een lange afstand wil doen, zou beter wat vroeger vertrekken. Maar dat is maar mijn monotome mening natuurlijk. Wie noemt het Kravaal nu monotoom???? :cry:

Mojo
Ikzelf rijd af en toe eens enkele marathons mee. Gemiddeld zijn die ongeveer 80km en ik weet dan ook dat ik gemiddeld 4uur (vlak parkoer) tot ongeveer 5 uur (houffamarathon) onderweg ben. Het is gewoon niet denkbaar dat de bevoorrading hierop zou moeten wachten #-o (dan nog geen rekening gehouden met eventueel pech). Ik wou ook de 80km doen maar vond voor mezelf 8.00uur al te laat om te vertrekken daar ik rond 15.00uur ergens moest zijn.

Mijn bijdrage in deze discussie zou zijn "vertrek op tijd voor langere afstanden aub, en geef de organisators een schouderklopje want het is al moeilijk genoeg om nog ergens door te mogen met een groep" en voor gewone toertochten die afhangen van vele vrijwilligers vergeet hen ook niet want deze mensen zijn al vroeg op , staan op U te wachten, en zijn in de late middag nog aan het opruimen terwijl anderen al in hun zetel zitten. Aan den Daan, mercikes dat ik U mocht meehelpen =D> =D> =D> :roll: .

Enne Mojo, soigneer U knieke maar dat ge in herdermarathon mij wel zult kunnen volgen (van in de verte :wink: )$
Mitch
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Mitch01 wrote:Ikzelf rijd af en toe eens enkele marathons mee. Gemiddeld zijn die ongeveer 80km en ik weet dan ook dat ik gemiddeld 4uur (vlak parkoer) tot ongeveer 5 uur (houffamarathon) onderweg ben. Het is gewoon niet denkbaar dat de bevoorrading hierop zou moeten wachten
bij de hoeffamarathon (120 kms) was ik, als ik me goed herinner, meer dan 7 uur onderweg en stond de laatste bevoorrading er vanzelfsprekend nog, op de 80 stond ze er, in tegenstelling met wat je schrijft, ook nog toen je er na ongeveer 4 uur (zal dichter bij de 5 uur geweest zijn) passeerde, je zou het bovendien niet op prijs gesteld hebben mocht ze toen al verdwenen zijn

als ze (blijkbaar) geen vrijwilligers vinden om op de derde bevoorrading te wachten tot de laatste reglementaire (voor 10.30) vertrekkers passeren, dan moeten ze het startuur gewoon vervroegen,

een eenvoudig alternatief is dat je bij de start ingelicht wordt tot wanneer precies de bevoorradingen blijven staan, nu is dat voor die mensen zelf ook natte vinger werk
Emtiebie
Mountainbiker

Post by Emtiebie »

Who the fuck is Daan? Nu weten we het, zonder hem (in besef) gezien te hebben. Daan is een fietsenmaker die in de streek rond Asse ALLE veldwegen en vooral singletrackjes kent. En hij rijgt ze elk jaar aan elkaar tot een uitgesponnen net van (maximaal) goed 80 km mtb-plezier van het hoogste fungehalte dat je ten noorden van Brussel kan beleven.

Met heel veel dank aan Daan. En de negatieve opmerkingen die ik hier al las, lijken me nogal overdreven. De positieve daarentegen zijn nog understatements. :-D

Overigens, de rest van dit verslag en ook andere verslagen van onze Just Ridin' belevenissen kan u nalezen op www.justridin.be
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

een eenvoudig alternatief is dat je bij de start ingelicht wordt tot wanneer precies de bevoorradingen blijven staan
,

Dit lijkt me een goede evaluatie voor de volgende jaren
he tis ook niet evident voor de vrijwilligers van de bevoorrading om te weten of er nog iemand langskomt
en 30 min staan te niksen in niet niks #-o

Who the fuck is Daan
da vragen wij ons ook al lang af :P

bedankt en tot volgend jaar.

Streets
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Goh,jongens,als je niet uit je nest kan rij dan een plaatselijk toertje of minder km's...Persoonlijk vind ik het spijtig dat ik om 23u niemand meer aantrof op de 2e bevoorrading,ik vond de tt zó geslaagd dat ik hem 's avonds nog eens deed :roll:

Ik denk dat er hier eens een paar gasten moeten proberen om zelf een tt van +50km in elkaar te steken.Het enige wat wij zien op een tt is inschrijving,tocht,bevoorrading,apres-bike.Maar de 1001 andere dingen die erbij komen kijken,ho maar...Quit winin',start ridin' :wink:
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

[quote="Emtiebie"] Daan is een fietsenmaker die in de streek rond Asse ALLE veldwegen en vooral singletrackjes kent.

Inderdaad! En hopelijk blijft hij die kennis nog jaren gebruiken, zodat we nog lang kunnen genieten van een prachtige tocht in deze streek! Trouwens als ik dit forum lees, dan genoot 99 procent ten volle van deze schitterende tocht. =D> =D>
Post Reply