20/04/2008 SNELLEGEM

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

De commentaren lijken mij hier toch wat éénzijdig positief: Een perfecte organisatie, pretparkbosjes voor kinderen op leeftijd, ongerepte bosdoorsteken bij momenten vergeven van jogsters met fluctuerende hogedrukgebieden, idyllische bevoorradingen temidden het frisse groen en bruin, opvallend veel schoon bikesters, een zonovergoten après met een keure feine leute, ... . Opnieuw éénzijdig, er is geen ontsnappen aan.

Het parcour was als een frézetaart, het ene lekkere stuk naast het ander. Vers gesneden op ieders wens en maat.

In’t snelle wiel van Grote Plateau en met logisch gevolg een gemiddelde hartslag van 158, was ik aangenaam verrast hier nog enige weet van te hebben. Want met zekerheid had mijn klein motorke al het bloed bij de benen vandoen. Zelfs voor ertussen – viel mij op tijdens het douchen – was er geen druppel gespaard.
Orbeabiker kan ervan meespreken. Bij de eerste bevoorrading zag hij nog witter dan een pak Dash. En hij was niet eens proper.

Hoedanook, van de eerste tot de laatste km was het genieten.

Wat die laatste km betreft, ik zat op kop na het laatste stukske off-road.
Ik dacht bij mezelf , 1. de benen voelen goed, 2. de anderen zitten waarschijnlijk een stukste achter, 3. in feite ben ik een beest, en vooral 4. de meet is niet ver meer, dus ga ik er hier een lap op geven. 26, 27, 28, 29 km/h ik was goe bezig.
“Wilde gij misschien ne keer rap rijden” hoorde ik een rustige stem achter mij zeggen. En terstond voelde ik ‘De hand van God’ (rechts op de foto) op de onderrug, en vloog aan bijna 45 km/h over de meet. Wa wa wa wa wa waaauuuuw………..

Gelukkig zijn op zondagmorgen wordt de laatste tijd heel gemakkelijk.
Image
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

motorbiker wrote: opvallend veel schoon bikesters
Ik kon er zelf niet bijzijn in Snellegem, maar ik heb me waardig (allé, hoop ik toch) laten vervangen door mijn zuster die hier haar eerste TT volbracht heeft. =D> (In het verzopen Lichtervelde halfweg forfait gegeven, dus die telt niet).

Ze vond het zoals hierboven gezegd, zeer goed. Natuurlijk geen representatieve tocht voor alle West-Vlaamse tochten, maar 't smaakte alvast naar nog. Ze had met haar 28km zelf meer kms afgelegd dan haar wederhelft die met de baenevelo op stap was. (in 'slecht gezelschap' na 20km een tussenstop gemaakt die 3u geduurd heeft [-X )
Slick
Mountainbiker

Post by Slick »

Supergoe parcour mannen, deze Tegenterter meugt ge naast joare weere opschrijven
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ik was er ook bij gisteren.
Iets later dan aangekondigd de zaal betreden (7u40) en alleen Traxer was al present.Dan maar de veeteepepeetjetactiek toegepast (Alhoewel,we waren zelfs vroeger dan hem vertrokken) en niet gewacht op de rest van de forummers.Samen met Traxer eerst de 48 gereden en dan de kleine toer van 28.Toen we de kleine toer deden hebben we nog eens (met uitzondering van het allereerste) alle aangelegde parcourskes gebist.Man,wat vond ik dit zalig.Uiteindelijk een dikke 82 km op de teller en ik heb mij geen seconde verveelt.Ik had gerust de hele dag het parcours willen en kunnen afleggen.Een mooi onderhoudend tempo gedurende de hele rit en zo nog wat genoten buiten van den apres.

Snellegem was top en ik vind dat ze er nog op vooruit gaan wat hun parcours betreft.

Nog enkele weetjes :

- Gedurende de rit wat zitten praten met Traxer en nog heel wat (privé)bosjes gezien en besproken.Dat was kwijlen,dus.

-De kleine toer bevatte procentueel gezien meer off-road en haast alle aangelegde parcourskes zaten in beide toeren.
Dus wat mij betreft was de kleine toer zeker even mooi als de groten.

-Flip de Flipper en Kilted biker (was niet zo moeilijk :wink: ) leren kennen gedurende de rit.Bij Kilted biker heb ik me niet bekend gemaakt.

Nog één goeie raad aan de parcoursbouwers : Blijven zoeken en navraag doen naar die privébosjes want deze maken jullie tocht echt wel bijzonder.

Doe zo verder =D> =D> =D> =D> =D>
OrbeaBiker
Mountainbiker

Post by OrbeaBiker »

motorbiker wrote: ... Want met zekerheid had mijn klein motorke al het bloed bij de benen vandoen. Zelfs voor ertussen – viel mij op tijdens het douchen – was er geen druppel gespaard.
Orbeabiker kan ervan meespreken. Bij de eerste bevoorrading zag hij nog witter dan een pak Dash. En hij was niet eens proper.
Motorbiker, bovenstaande zinnetjes kunnen wel eens verkeerd begrepen worden [-X 1) heb de douches niet van dichtbij gezien en 2) "hij was niet eens proper", gaat die "hij" nog over het tussengedeelte? :-D :-D

Moet volgende week verstek geven, want zit dan in het (hopelijk) zonnige Djerba. Maar we zullen GP wel nog ne keer bijbenen ... ooit als we groot en sterk zijn ...
Wacky Racer Bontempi
Mountainbiker

Post by Wacky Racer Bontempi »

Verlag van de Wacky Racers vind je hier!
Post Reply