13/04/08 Rillaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Powerlink
Mountainbiker

Post by Powerlink »

Heb me vandaag ook laten afzakken naar Rillaar. De 70 km afgebold en moet zeggen het was een prima tocht, bevoorrading dik in orde, leuke klimmeke's amai die ijsberg, niet fietsend boven kunnen geraken maar was geloof ik niet d'n enige :lol:
1 minpunt, die modderstrook aan het eind [-X , mannen was da nou echt nodig. Denk dat niemand van de bikers op zoiets zit te wachten. Eerst door de blub en dan nog over zo'n kiezelpad. Jullie hebben nog wat schoon te kuisen daar.
Volgend jaar terug maar dan zonder die strook.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Madeiros wrote:fu**ing wortel. :evil:
Was ze voor je wiel gesprongen? :lol:
Madeiros
Mountainbiker

Post by Madeiros »

_alain_ wrote:
Madeiros wrote:fu**ing wortel. :evil:
Was ze voor je wiel gesprongen? :lol:
Had'em nie zien aankomen,zo snel ging ik :lol:
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Vandaag ook eens gaan proeven van mtb te Rillaar. Vanmorgen om 8uur gestart, bij de 1ste beklimming wast al van dat.. die voor mij zagen het al niet meer zitten en daar stond ik dan ook. :evil: Bij de splistsing was het al een stuk rustiger. Reed de 70 die er 73km bleken te zijn. Mijne maat nog boven gereden daar aan die trappen waar er een klein spoortje naast was.Ikke half weg. Dan die Ijsbeek jongens wat is da , manman de 1ste keer da ik hem zag een verschrikking was het.De klim daarna ook niet kunnen boven rijden voor de rest alles.
Nu de pluspunten: Vree schoon parkoers, goede afpijling, goede bevoorading ook even vermelde goede bewegwijzering naar de startplaats van aan de autosnelweg =D>
Nu de minpunten: Die laatste baggerstrook jongens is da echt van doen ,liever een km verder dan hierdoor te moeten. Zeker als het op het eind is.
Die douches, 5waren er, 1 macheerde er niet . Zet dan 3 zulke wagens hé voor zo een massa volk. Hebben jullie geen sporthal in de buurt ,das toch vele beter.
Mijn gegevens: 73km 3uur 55min gem 18.5
P.S : Wanneer komen fotokes online
Pogo
Mountainbiker

Post by Pogo »

Heb vandaag de 57 gereden, zeer mooie tocht met uitstekende bevoorrading en bepijling. Nattigheid viel gelukkig erg mee, alleen net na de start heeft het wat geregend. Die ijsbeek is echt mega maar die wortel kwam ik niet over, de 50 meter voor de wortel trouwens ook niet fietsend :drunk: Lopend was ie al moeilijk zat!!!
Volgend jaar zeker terug alleen hoop ik dan wat eerder te kunnen starten want die drukte op het begin is echt jammer als iedereen voor je van z'n fiets af stapt omdat iets te steil naar beneden gaat, da was een serieuze file op het begin!! En die modderstrook mag er van mij ook wel uit.
Maar verder =D>
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Ik heb vandaag de 43 gedaan. Zalige tocht. Ik ben vertrokken om 10.20 en heb weinig last gehad van drukte. Het parcours was echt mooi, ook een paar mooie technische afdalingen. De modder was ook goed doenbaar, buiten 2 stroken. Even voor de ijsbeek en dan die in de laatste kilometer. Ik ben maar halfweg geraakt op de ijsbeek, maar die 2 modderstroken ben ik toch fietsend doorgeraakt. Dat was ook wel een overwinning.
Na die laatste modderstrook liepen mijn banden bijna vast.
Ook na 13 uur was het nog aanschuiven bij de bike-wash, daarom heb ik maar wat door het water gereden om mijn banden toch een beetje proper te krijgen. De cornetto hierna smaakte wel ;-)
In ieder geval, ik kom volgend jaar weer zeker terug.
Domme
Mountainbiker

Post by Domme »

Ik zal even mijn mening geven via punten:

Afpijling: 9/10 =D>
Parking: 8/10 =D>
Parcours: 8.5/10 =D>
offroad: 9/10 =D>
stijgingspercentages: 9/10 =D>
Baggerstrook op het laatste -5/10 [-X
Douches: 2/10 [-X
Afspuitstand: 3/10 [-X
Accomodatie algemeen: 5/10 :-?

Sorry,
Het parcours was prachtig, maar ik had mij graag gewassen en mijne fiets heb ik in mijn bestelwagen gezet zonder af te spuiten (te lang wachten) . En ...stinken!!!! [-X

Ik hoop ook dat jullie geen probleem krijgen met de buurtbewoners wegens de grote hoeveelheden modder die op de straat lag. :oops:

Ik zeg er wel bij dat ik mij rot geamuseerd heb vandaag! :bounce:

D.
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

Samen met een paar herders de grote tocht aangevat rond 8.15h.
Genoten van de eerste tot de laatste meter.Nergens een voetje moeten zetten,tenzij bij de bevoorradingposten :wink:
Alle ingrediënten waren aanwezig om te kunnen spreken van een geslaagde t.t.
Eerst en vooral een dikke proficiat voor de parcourbouwers,want het parcour is toch het belangrijkste.
Elke meter off-road die voorhanden is in de streek gebruiken ,getuigt van "liefde voor den bike en bikers".Dat er af en toe een road stuk tussen zat was welgekomen om te recupereren van de vele knappe off-road klimmetjes en bospassages. Op dat vlak zijn we zeker verwend geweest.
Bepijling en bevoorradingsposten waren voortreffelijk.Onbegrijpelijk dat er toch mensen in slagen om verkeerd te rijden.Zo kwam ik iemand tegen aan de laatste bevoorrading (nog tien km)die 22 km had gereden terwijl hij het parcour van de 70 volgde.
Die laatste modderstrook zal voor velen wel een "hel"geweest zijn maar als de benen goed zitten deert zoiets niet.Het is idd. een stuk waar je het verschil kan maken. :wink: Mij stoorde het totaal niet.
VEEL volk aan de afspuitinstallatie,dus maar besloten om niet aan te schuiven maar gauw eens de kantine te bezoeken waar ik een traktatie kreeg van een lid van de rillaarse bikers.Bedankt !
Ja,over de wachttijd aan de afspuitinstallatie is het simpel op te lossen voor jezelf.Je er niet druk over maken en je schuift aan of je plaatst hem gewoon op de bagagedrager en spuit hem thuis af.Je kan daar toch moeilijk 100 spuitslangen voorzien.Als je daar toekomt op een moment dat de meesten hun rit achter de boeg hebben is het vanzelfsprekend dat er filevorming is.
Over de douchefaciliteiten ga ik me niet uitspreken.Ik had nog een 75 minuten durende autorit voor de boeg vandaar dat ik er geen gebruik van gemaakt heb.
ZEKER tot volgend jaar!
Ik vraag me af hoe jullie dit voor mekaar kunnen krijgen voor een schamele 5€ inschrijvingsgeld.Doe zo verder...
Last edited by herder levi on Sun 13 Apr 2008 19:15, edited 3 times in total.
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Ik heb hier ook de 70km gereden. Had 73km op te teller. Het was een pittige tocht met veel afwisseling. Enkele steile beklimmingen waarbij ik moest passen. Mijn kleinste plateau heeft overuren gemaakt op dit parcours. Ook soms zuigende ondergrond en vettige glibberige stroken.
Op de 70 zat tegen het einde ook een mooi stuk singletrack in een bos met wat op en neer.

3 uitgebreide bevoorradingen op de 70km =D> =D>

Die modderstrook op het laatste was er echt over. Mijn wielen draaiden zelfs niet meer van het aangekoekte moddergras. :evil: :evil:
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

Domme wrote:
Ik hoop ook dat jullie geen probleem krijgen met de buurtbewoners wegens de grote hoeveelheden modder die op de straat lag. :oops:
Ik veronderstel dat die mensen wel op de hoogte gebracht zijn van wat die baggerstrook zou kunnen teweegbrengen en ik veronderstel ook dat den brandweer de straat zal schoonspuiten...???
Post Reply