Les cimes de Waimes 01/05/08

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

Superkrisser wrote:Ik start morgen met vooraan een Nobby Nic 2.1 en achter een Racing Ralph 2.1. Hopelijk valt het weer wat mee, want anders is 't er afzien...
Als 't van de banden afhangt, dan ga ik er blijkbaar dichtbij zitten :wink: Mijne Klein is er klaar voor, nu ik nog #-o
zondagsrijer
Mountainbiker

Post by zondagsrijer »

Terug thuis, hier een kort verslagske. Eerste keer deze marathon gereden.

Speciaal vroeg vertrokken om de regen voor te blijven, om 8u30 den deze daar vertrokken voor de 70 km als toertocht. (tijd kan ik ook zelf opnemen.) Met als gedacht dat de eersten mij ongeveer zouden passeren bijna aan het eind.

Direct splitsing 70,30 of 45 met grote gele fluo borden.
Rood witte pijlen met daarop Cimes des Waimes direkt na de splitsing, dat zullen ze wel zijn zeker, liep vlot, overal breed berijdbare paden en ook wel redelijk veel asfalt, 200hm na 20km.
Dan zie ik ineens terug Waimes staan en kom ik terug aan de aankomst, met mij nog twee bikers die het ook allemaal niet begrepen maar die wel de intentie hadden de 30km te rijden, nog geen bevoorrading gezien.....

Gevraagd aan iemand van de organisatie maar die bleek ook geen oplossing te hebben.
Nog eens gevraagd aan iemand anders en wat bleek, ik had de kidstoer gereden en met mij dus nog twee en later zeker nog meer denk ik.

Ik had niet gezien dat ik de witte pijlen moest volgen en dit stond ook niet vermeld denk ik. Ik vind dat dit wel duidelijker vermeld mocht worden zeker om verwarring met de kidstoer te voorkomen!
Door de grote gele fluo borden aan de start niet op de grond gelet en dan direct na de splitsing hingen die rood witte pijlen er al!

Dan maar de 45 gereden (op het gemakske met uitgebreide bevoorrading, heerlijke rijsttaart trouwens!) en was prachtig! Direct op het parcours van de 70km gekomen die er toen al 28 hadden opzitten.
Veel wortels (maar dat heeft mijne epic heel graag), het lag er allemaal prima bij op enkele zwaar lopende stukken na, daar was het stoempen.
Skipiste opgeraakt zonder veel problemen, max 21% daar.

Op +-6 km van het einde is de eerste van de 70 mij voorbij gekomen, ik vermoed Thijs Al die een serieuse voorsprong had op 2 en 3 Nicolas Vermeulen en Gerben de Knegt denk ik die me pas passeerden op +-2 km van het einde.

Heel mooie tocht met enkele leuke technische stukken en toch niet te zwaar, de Ardennen Throphy in Theux lijkt mij op klimgebied toch nog wel wat zwaarder maar dat is voor binnen 11 dagen zeker.
Deere Power
Mountainbiker

Post by Deere Power »

Toen wij daar vanochtend aan de start stonden waren ze in het Frans, Nederlands en Duits aan het omroepen dat de mensen voor de 30 en 45 de witte pijlen moesten volgen en niet de rode pijltjes.
Dit was rond 9u15 dus waarschijnlijk hadden ze toen al door dat er al enkele mis gereden waren....

Prachtige tocht.
Wortels a volonté, maar dat doe ik graag.
De klimmekes waren er voor mij soms iets teveel aan, maar bon nu weet ik wat ik moet oefenen....
Dieter S
Mountainbiker

Post by Dieter S »

verslag van de Raid op onze site: www.dc-construct-team.be
Foto's volgen later nog.
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

ikke blij; kunnen uitrijden en niet laatste!!!!!
fietske perfect, ge had daar in mijn ogen, toch serieus voordeel met een fully (een echte, vaak epic's zien sukkelen op die uitstekende wortels)
volgend jaar proberen een "deftige tijd" neer te zetten
Trotsebelg
Mountainbiker

Post by Trotsebelg »

Eerst en vooral : mooie tocht. Afgezien omda het den eerste keer is dak in Ardennen echt ging mtb-en. Mar da hoort erbij.

Pijlen etc was duidelijk. Ook goed dat er mensen stonden op de wegen (walen kunnen nogal is doorvlammen dus das dan wer veilig). En 2 bevoorradingen dus had niets te klagen... tot...

Tot ik den tocht ant doen was. En na 17 km van de 45km tocht. Slaagt ketting kapot van ene van onze ploeg... ni echt een oplossing dus heeft hij moeten afhaken (echt handig die borden met gsm nummer op!!!).

Ik fiets dus verderdoor. Heel smal weggetje. Links afgrond. Rechts een muur. Wat blijkt dat de chronorijders al zowa aan het passeren waren... maar ik wil ook fietsen. Zag niets dus ik ga door. Tot gegeven moment naar beneje wordt geduwt door een of andere chronorijder.
Gevolg : Grote schrik opgepakt. Benen vol scharen. Gelukkig was ik niet!

Denk dat ik ten volle iedereen gerespecteerd heb van de chronorijders door altijd mooi te stoppen aan kant als er eraan kwamen (ja ik was dieje trage :p, maar ik ga voor fun ;-) ).

Zou tof geweest zen als dieje idioot op zen minst sorry zei. En ni zoiets als : Onozel ventje. Ge moet an de kant vor ons!
(Geen nummer kunnen zien door totale verrassing en ook ni echt teamnaam. Enkel da hem int rood was)

Vor de rest : Mooi gedaan! Goed geamuseerd. Mar afgezien.

(4u :p vor 45 km met gemiddelde van 11.79... ni goe hihi)

Mvg,

Ikke
Frankie
Mountainbiker

Post by Frankie »

Hoe zat het daar met de modder? Geen Sart-Tilman toestanden? Ben weggebleven door het weer van de voorbije dagen, khad ongelijk zeker?
Trotsebelg
Mountainbiker

Post by Trotsebelg »

Frankie wrote:Hoe zat het daar met de modder? Geen Sart-Tilman toestanden? Ben weggebleven door het weer van de voorbije dagen, khad ongelijk zeker?
Da viel heel goe mee imo... Op sommige stukken wel echt veel tegenover andere plaatsen. Maar ni om te zeggen... heel de weg was met modder bezaait ;-). Twas genoeg! :p
zondagsrijer
Mountainbiker

Post by zondagsrijer »

flupke73 wrote:ikke blij; kunnen uitrijden en niet laatste!!!!!
fietske perfect, ge had daar in mijn ogen, toch serieus voordeel met een fully (een echte, vaak epic's zien sukkelen op die uitstekende wortels)
volgend jaar proberen een "deftige tijd" neer te zetten
Ik kan het niet laten te reageren, vandaag mee mijne nepfullie epic toch over de wortels gevlogen me dunkt (met een goede voorvork en juiste bandendruk (1.8 bar voor en achter))en als er geen wortels waren zat ik niet op een schommelstoel :-D!

Blijkbaar toch veel tevreden gebruikers van een nepfullie want er toch weer veel gezien vandaag. Rocky Mountains daarentegen? :wink:
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Schone editie deze. Beklimming van Ovifat was aan de andere kant dacht ik, en minder zwaar. Geen problemen gehad deze keer. Kon op mijne vélo blijven. In de afdaling erna, niet #-o Full speed op mijne smikkel, gelukkig zonder veel erg.
Toch een ritje om je niet aan te mispakken. Slechts 70 km maar je armen zullen het gevoeld hebben. Boomwortels bij de vleet. Mens wat haat ik die zompige stukken in de Venen :P
Weet weer wat het is om te sterven. :-)

Wou uitrijden rond de 4 uur. Twas 4u03min. Ikke tevreden.
Eens een goed bollende Waimes editie.

Die tijden van Thys Al, Vermeulen en Gerben de Knegt...nie normaal é?
Chapeau!
Post Reply