Meer spiermassa krijgen, hoe?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

tja ,wakkere bakker

Mijn verbranding draait gewoon hoge toeren..... :wink:

Idd, 'k ken dat van die boter. Overlaatst op vakantie zelf ontbijtkoeken gereconstrueerd met pistolés, goei boter en confituur. Daar ging véél goei boter erop (meer dan 100 g zei m'n vrouwke) - zo smakelijk. En niks aankomen ;) Da's leven.

Sunn Xtreme heeft het hier over Mc Donalds gehad en dat 't slecht was. Niet slecht voor getrainden voor ne keer per week. 't Heeft ook veel met de context van de persoon te maken.

Trouwens, wisten jullie dat er "BB diëten" bestonden puur op basis van vet ?
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

weet ik (BB dieeet), maar kdoe niet mee want men maag is er niet op getraind :-D

nu zoals ik eet, zijn er algemeen gezien niet zo heel veel die dat ook doen.
ik kan erin komen.
eerlijk gezegd, in bepaalde landen is het verdomd moeilijk om dit voedingspatroon te volgen.
bv Duitsland is erg veel varkensvlees, veel vettig eten en zuur. dus op zo een moment is het vloeken want vaak blijkt dat - waar je verblijft (bv hotel ofzo) ze amper van pasta gehoord hebben, rijst enkel op een bepaalde dag word gegeten, en groenten vrijwel altijd bij vlees in zure sausjes aangeboden worden.
in Spanje (binnenland) is het ook niet altijd simpel... veel ham-gerechten, pasta ..?? wasda??, gelukkig wel rijstschotels te verkrijgen met groenten.
als je dood wil, moet je naar Engeland, ook vleeseters lopen er makkelijk een vergiftiging op :-D

italie is voor zowat alle soorten mensen een paradijs wat voeding betreft. ze noemen het de keuken van Europa..;terecht :-)
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

@pvandenbe : ik weet het, ik weet het :lol:

@ sunn : hoe vervang jij dan je eiwitten ? (ik breek nix af hoor zeker niet ! maar het is algemeen bekend dat eiwitten uit groenten uit veel minder aminozuren bestaan dan uit vlees ) ik vraag dit uit curieusiteit.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

vis, soja-eiwitten, zavelprodukten. de eiwitten in vlees zijn vlot te vervangen, maar zoals eerder gezegd.. het is een eetgewoonte die je niet zomaar onder de knie krijgt. en verder de voeding gevarieerd houden. mocht ik dat niet eten, zat ik gegarandeerd met een probleem.

in vlees zit ook veel ballast, wat op zich weer de goede stoffen belemmerd. verder word er maar al te veel geknoeid met vlees. probleem is ook nog eens dat in het vlees dat je koopt, ook nog eens stoffen kunnen zitten die tot 2 jaar lang in je lichaam blijven hangen.
bio-vlees bestaat niet, tenzij je thuis zelf een koe vetmest en afmaakt :-)

kga niet zeggen dat je moet stoppen met vlees.... het beperken van vlees eten, en meer afgewisseld met oa vis kan ook een positievere invloed geven.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

oja.. bv rijst. je zal me zelden witte rijst zien eten. de reden is simpel. deze is 6x gestoomd, en bevat daardoor veel minder voedingswaardige stoffen. verder word die bewerkt om 'extra' wit te zijn.

bruine rijst - of donkere - eet ik meestal. de meeste mensen mogen het niet graag, en het duurt ook langer eer deze klaar is.

pastas : bv spaghetti. ik eet geen witte spaghetti -indien mogelijk. liefst tarwe of dergelijke. deze is donkerder, en bevat ook meer voedselrijke stoffen.
idem probleem voor velen : ze mogen het niet graag.

verder sojamelk ipv de gewone melk. drink geen koffie of thee.

kweet het, kben een rare :P
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

nuja op vlees kan je t één en ander afkeuren, alhoewel het toch sterk verminderd is qua hormonen...

maar op groenten en fruit zitten ook sproeistoffen dusja...het één heeft dit het ander dat...

ik kan mn vlees niet missen, niets zo lekker als nen dikken biefstuk
Post Reply