Solo's Ride website

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Headshot wrote:weer wat uitdaging voor 2012

dus in 2012 de 108 proberen (en de 55 opnieuw voor de sticker)
de ritten van Lowie wil ik ook gereden hebben en de Elias ride natuurlijk ook eens, maar wel in 2 keer, de 233km is wat teveel, als ik zie dat de snelste tijd al meer dan 11uur betreft #-o
Van de dagritten , moet ik enkel nog solo's 108 km biken .
De rest is allemaal al binnen .

Ja , ook die van Lowie .
Ben zijn persoonlijk proefkonijn van dienst geweest tijdens die 3 ritten .
Past perfect in heel het solosride gebeuren :wink: .
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Tof dat tijdens de winter weer plannen worden gemaakt voor volgend jaar, en zeker plezant dat we met onze parcoursen daar een steentje kunnen bijdragen !

De volgende keer als jullie rijden, mogen jullie in je mail je nickname vermelden, altijd plezant voor ons om er ook een naam op te kunnen plakken.

Streets wrote:Maar jullie zijn dan ook onmogelijk :wink:

Ik heb je 2 jaar geleden net gemist tijdens de tbnz, samen met pocoloco.
Een zware versie met veel regen, het was precies terug winter.

Is dit te vergelijken?

Streets
TBWO is mooier. TBNZ is eerder "rechte lijn", hoewel we de leuke stukken natuurlijk niet onthouden (tov 2 jaar geleden zijn er nog heel wat uitdagende aanpassingen doorgevoerd).
TBWO hanteren we het "rechte lijn"principe niet, waardoor we meer zijsprongen kunnen maken om een gevariëerder parcours aan te bieden.
Je hebt veel minder vlak. Je gaat van Frans Vlaanderen (col de Berthen, mont de Cats, ...) naar de Vlaamse Ardennen enz. Het aandeel "vlak" en "saai" is dus veel kleiner als TBNZ. Het aandeel Ardennen is ook technischer en uitdagender.
> 500 km en > 6.600 hm is een richtlijn, op basis van de vorige edities. We proberen steeds te vernieuwen. Ik heb nog wat dingen in m'n kop die nog moeten worden verkend ... 't kan dus wat meer worden.

Hierdoor mentaal makkelijker, fysiek natuurlijk wel lastiger ... maar da's slechts een kwestie van even "door de muur te rijden" :wink: .
Ik zou zeggen: wie niet waagt, niet wint. Voor 30,00 EUR incl. overnachting(en) en maaltijden zit ge kostprijs per km niet slecht, lol.

Voor de solo's 108K: hier hebben we in't najaar nog een paar héél mooie wijzigingen doorgevoerd. Ik ga ze niet verklappen, die moet je zelf maar ontdekken ... maar zowel qua parcours als qua uitzicht is het dik de moeite !

Enne, Supernaut: na m'n laatste finetuningen in november, hebben zowel de Stavelot, Spa als Malmédy Ride nog enkele mooie wijzigingen ondergaan.
Voor de Spa Ride, zit dit in de bovenloop van de Hoëgne nabij Pont du Centenaire er integraal in (in de versie die jij destijds hebt gereden, was dat "maar" half) [zit tevens volledig in de TBWO :bounce: ], voor de Malmédy Ride nog een 3-tal plezante technische afdalingen extra toegevoegd :bounce: .

Enfin, 2012 zal hopelijk weer stof doen oplaaien, lol.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Magura wrote:
De volgende keer als jullie rijden, mogen jullie in je mail je nickname vermelden, altijd plezant voor ons om er ook een naam op te kunnen plakken.
Gij kent mij toch :drunk:
Enne, Supernaut: na m'n laatste finetuningen in november, hebben zowel de Stavelot, Spa als Malmédy Ride nog enkele mooie wijzigingen ondergaan.
Voor de Spa Ride, zit dit in de bovenloop van de Hoëgne nabij Pont du Centenaire er integraal in (in de versie die jij destijds hebt gereden, was dat "maar" half) [zit tevens volledig in de TBWO :bounce: ], voor de Malmédy Ride nog een 3-tal plezante technische afdalingen extra toegevoegd :bounce: .
Boodschap begrepen .
Ik kan terug vanaf 0 beginnen #-o
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

Wij (vriendin en ik) hebben de zaterdag een tweede poging gewaagd op de korte solo's ride en het was weer de moeite. Jammer genoeg geen mooie opklaringen zoals zondag en het lag er op sommige stukken toch echt wel glad en zwaar bij.
Uit schrik voor de moeilijke passage langs de ambleve toch maar voor de alternatieve route gegaan.
Klopt het dat er nog maar één vrouw geregistreed staat?
De track wordt nog opgestuurd.
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

eekhoorn wrote:Wij (vriendin en ik) hebben de zaterdag een tweede poging gewaagd op de korte solo's ride en het was weer de moeite. Jammer genoeg geen mooie opklaringen zoals zondag en het lag er op sommige stukken toch echt wel glad en zwaar bij.
Uit schrik voor de moeilijke passage langs de ambleve toch maar voor de alternatieve route gegaan.
Klopt het dat er nog maar één vrouw geregistreed staat?
De track wordt nog opgestuurd.
Momenteel is er nog maar 1 vrouwelijke deelnemer die Solo's 55 reed ( of waarvan we de tracks hebben , er zijn er zeker al meerdere die de track reden). Indien je dus jouw track doorstuurt kunnen we daar een 2de aan toevoegen ! =D>
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

Track doorgestuurd, merci voor de schonen tocht!
Goohooni
Mountainbiker

Post by Goohooni »

hallo, ben van plan aanstaande zondag de 55k te rijden.

Is alles bereikbaar? of alternatieve route laden?

wat neem ik best als onderkaart? een topokaart?

Heb nog nooit genavigeerd met gps in ardennen (enkel bij mij in de kempen) :)

grtn
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

Goohooni wrote:hallo, ben van plan aanstaande zondag de 55k te rijden.

Is alles bereikbaar? of alternatieve route laden?

wat neem ik best als onderkaart? een topokaart?

Heb nog nooit genavigeerd met gps in ardennen (enkel bij mij in de kempen) :)

grtn
Voorlopig nog het alternatief gebruiken , dit voorjaar wordt beslist of het traject definitief wordt aangepast.
Op de GPS best een topokaart , navigatie wordt niet moeilijker dan in de Kempen.

Stef
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

De tracks van Solo's 55 zijn definitief aangepast . De moeilijke doorgang na Nonceveux bleef onveranderd en daarmee is het huidige alternatief nu opgenomen als origineel. Het totaal aantal hoogtemeters wordt nu 1900 terwijl de afstand op 55 km blijft.
hondahornet
Mountainbiker

Post by hondahornet »

Vraagje betreft de gps kaarten,
Kun je dit ook rijden met een osm kaart?
En zo ja welke neem ik dan best?
Ben nu enkel in bezit van een cn kaart op de edge 800.

Thx,
R.
Post Reply