04/11/07 Amougies
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
eichemboy 1
- Mountainbiker
Post by eichemboy 1 »
Sluit me volledig aan bij Gunter en Co, maken al 4 jaar de verplaatsing naar Amougies (+/- 100 km) om er steeds een prachtige rit te rijden, nu ook zwaar ontgoocheld over het parcour.Deze verplaatsing maken voor slechts 15 km fun doen we niet meer, of men zou weer naar de editie van 2006 moeten gaan. Een rit als deze, en zelfs betere vinden we bijna wekelijks in onze eigen streek (Ninove,Roosdaal). Qua organisatie valt er zeker niets op aan te merken, deze was net als de vorige jaren terug dik in orde. Hopelijk tot volgend jaar!
Re: schonen tocht.
Voor mij was het de eerste keer dat ik reed in Amougies en ik vond het goed te pruimen. Dat het vorig jaar volgens velen 'stukken' beter was maakt natuurlijk mijn rekening niet. Misschien had je er zelf ook anders over gedacht moest het uw eerste keer zijn...navidad wrote:'t Is niet het hoog percentage off-road dat een tocht mooi maakt. Het is wat je met verharde en onverharde weg doet. Je kan best een klim op verharde weg aanbieden om daarna een leuke off-road afdaling te voorzien. Je kan verharde weg inlassen als recuperatie-stuk tussen twee lastige off-road gedeeltes. Een juiste combinatie van ondergond en niveauverschil maakt een goed parcours. De vorige jaren was dat in Amougies perfectie, en dat is wat velen, ook mijzelf, nu tegenvalt.buzze wrote:Jeet mannekes,
Schoon tochtje. Misschien een lang stuk plat maar dan wel 90% offroad. Da er sommige zeggen dat er iedere week 10 gelijkaardige zijn is serieus overdreven. Sommige mensen kraken een tocht serieus af terwijl deze organisatie toch top was. Heb velen gezien die op het einde toch serieus dood zaten dus mogen ze blij geweest zijn da er een groot stuk vlak parkoers in zat.
En met het parcours staat of valt de tocht hoor. Hoe goed de organisatie ook is, en die was hier uitstekend!
- long fellow
- Junior redactielid
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Post by long fellow »
Beter de berichten over het parcours eens lezen VOOR ge vertrekt, en nadien niet komen klagen.eichemboy 1 wrote:Sluit me volledig aan bij Gunter en Co, maken al 4 jaar de verplaatsing naar Amougies (+/- 100 km) om er steeds een prachtige rit te rijden, nu ook zwaar ontgoocheld over het parcour.Deze verplaatsing maken voor slechts 15 km fun doen we niet meer, of men zou weer naar de editie van 2006 moeten gaan. Een rit als deze, en zelfs betere vinden we bijna wekelijks in onze eigen streek (Ninove,Roosdaal). Qua organisatie valt er zeker niets op aan te merken, deze was net als de vorige jaren terug dik in orde. Hopelijk tot volgend jaar!
kzou het niet beter kunnen zeggenRock Rider wrote:@ de organisatie zou ik eerst en vooral willen zeggen "Een gewaagde keuze waar je in deze streek lef moet voor hebben!"
@ alle negatievelingen: We werden op voorhand gewaarschuwd dat het heel wat vlakker zou zijn dan vorig jaar, maar dat het offroad gehalte zou opgetrokken worden. Dus nu afbrekend negatief doen, is allemaal vijgen na pasen! Hoe luidt het spreekwoord ook al weer? Een gewaarschuwd man is er... Volgens mij kan opbouwende kritiek altijd, maar zoals dit hierboven gebeurt...![]()
@ Lichterveldenoare, dienen rekker was vandaag inderdaad zeer sterk en veerkrachtig! Was ook nodig...![]()
Soit, mij vandaag goed geamuseerd! De knie was nog altijd niet wat hij moest zijn, maar met een brace lukt het al iets beter. Het klimwerk was op 't gemakske, want ik wou mijn knie niet naar de knoppen rijden vandaag en wou de tocht ook helemaal rijden. Mij geen moment verveeld... Het baggeren was echt wel leuk! Tja, de winter is weer begonnen hé, wat kunnen we er aan doen? Het baggeren van vandaag vond ik toch wel alles behalve pottenstamperij zunne! Ook in het bos kan het er soms heel smerig bij liggen hé, al was dat vandaag niet direct het geval, buiten de laatste stroken op de kluisberg dan... Die waren toch ook al redelijk vuil...
@ Unitas, op deze tocht zetten dat een andere tocht schitterend was, terwijl er hier al enige discussie is onder de de deelnemers, vind ik, net als Lichterveldenoare echt niet kunnen! Wie hier niet heeft deelgenomen kan zich hier geen oordeel over vellen!![]()
Last but not least...
Hoewel ik ook de voorkeur geef aan het offroad-klimwerk zoals vorig jaar, heb ik mij ook vandaag geamuseerd en zal ik er volgend jaar ongetwijfeld weer bij zijn!
Proficiat aan de schitterende organisatie, en zoals ik al zei, het feit dat je dit doet, betekent dat jullie heel veel lef hebben en proberen iets nieuws aan te bieden voor de bikers! Chapeau, veel organisaties zouden eens zo'n risico moeten durven nemen ipv soms jaarlijks dezelfde tocht voor te schotelen!
Zoals Jodelaietie al zei... Een keuze resoluut voor de mtb-bikers pur sang... RESPECT!
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
oeioei precies wa gemengde gevoelens hier! deze morgen samen me Tubeke en co aangezet voor de 20km (noodgedwongen wegens verplichtingen in de namiddag). het was voor mij de eerste tt in de streek en ik vond het een meer dan behoorlijke kennismaking. het eerste platte gedeelte hebben we zelf een beetje pittiger gemaakt door ons gemiddelde zo hoog mogelijk te houden (das ook een manier om het positief aan te pakken), nadien zorgde het parcours zelf voor de lastigheidsgraad. wat een prachtige beklimming van de kluis!!!! eerste keer dak em deed, 2 keer voet aan de grond... niet iedereen klimt even goed
!!
dit smaakt zeker naar meer, te beginnen met de tocht in avelgem!
PS: kben dan wel ne keer benieuwd nr tparcours van volgend jaar...
dit smaakt zeker naar meer, te beginnen met de tocht in avelgem!
PS: kben dan wel ne keer benieuwd nr tparcours van volgend jaar...
- Fish
- Mountainbiker
Mag ik jou erop wijzen dat mtb eigenlijk een zomersport is, puur mtb is voor mij dus niet door smurrie rijden maar mooie, technische singletracks bergop of bergaf. Ik had gedacht die in de buurt van de Kluisbos te vinden en inderdaad toch ook een halfuurtje fun gehad maar dat is dan ook alles. Alle respect als jij je fun vindt in door de modder ploeteren, maar niet voor mij. Daarom stelde ik ook voor om bij de slechtste stukken een omleidingske voor softies als ik te voorzien, zo is iedereen tevreden. Maar hopelijk flits ik je dan niet voorbij op de technische zones. Dat zou dan zoiets zijn als he mannen ik heb ne 4x4 maar eigenlijk kan ik er niet zo goe mee rijdenCristalix wrote:Sry voor de opmerking maar waarom koopt ge dan een mtb als ge nie door de modder wilt rijden, denk je dat het beter is om met je fiets door het zand of door stoffige, droge singeltracks te rijden? So what? Die smurie dat je bedoelt is puur mtb. Met hetgeen jij hier komt aanzetten is zo ongeveer hetzelfde als: " hé mannen ik heb een 4x4 met sperdifferentieel en mega goeie noppenbanden, hij kan echt overal door maar ik ga toch niet offroad omdat hij mss zou knn verslijten en er kan altijd iets breken en ik heb niet graag dat hij vuil is..."Fish wrote:Na de eerste bevoorrading zeker 10km op asfalt gereden om dan even verder plots de vuilste smurrie die je in de omgeving kan vinden in te duiken. Ja inderdaad het stuk vlak voor Orroir. Ok het was berijdbaar maar dan wel door het soort zwarte, steentjesmodder die alle draaiende onderdelen aan de fiets kapot maakt. Twee jaar geleden ook naar Amougies afgezakt en ook zitten vloeken op datzelfde stuk. Had toch gedacht dat de organisator genoeg mtb-minded zou zijn om dat eruit te laten. Of toch de mogelijkheid laten om langs de weg een stukje af te snijden. Zo zou ik het doen (dat is al een antwoord op voorhand aan iedereen die reageert met 'richt dan zelf nen tocht in').
- long fellow
- Junior redactielid
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Post by long fellow »
Fish, moeder heeft viskes gebakken, ga vlug naar huis en stopt dat gezever inake MTB smaken.Fish wrote:Mag ik jou erop wijzen dat mtb eigenlijk een zomersport is, puur mtb is voor mij dus niet door smurrie rijden maar mooie, technische singletracks bergop of bergaf. Ik had gedacht die in de buurt van de Kluisbos te vinden en inderdaad toch ook een halfuurtje fun gehad maar dat is dan ook alles. Alle respect als jij je fun vindt in door de modder ploeteren, maar niet voor mij. Daarom stelde ik ook voor om bij de slechtste stukken een omleidingske voor softies als ik te voorzien, zo is iedereen tevreden. Maar hopelijk flits ik je dan niet voorbij op de technische zones. Dat zou dan zoiets zijn als he mannen ik heb ne 4x4 maar eigenlijk kan ik er niet zo goe mee rijdenCristalix wrote:Sry voor de opmerking maar waarom koopt ge dan een mtb als ge nie door de modder wilt rijden, denk je dat het beter is om met je fiets door het zand of door stoffige, droge singeltracks te rijden? So what? Die smurie dat je bedoelt is puur mtb. Met hetgeen jij hier komt aanzetten is zo ongeveer hetzelfde als: " hé mannen ik heb een 4x4 met sperdifferentieel en mega goeie noppenbanden, hij kan echt overal door maar ik ga toch niet offroad omdat hij mss zou knn verslijten en er kan altijd iets breken en ik heb niet graag dat hij vuil is..."Fish wrote:Na de eerste bevoorrading zeker 10km op asfalt gereden om dan even verder plots de vuilste smurrie die je in de omgeving kan vinden in te duiken. Ja inderdaad het stuk vlak voor Orroir. Ok het was berijdbaar maar dan wel door het soort zwarte, steentjesmodder die alle draaiende onderdelen aan de fiets kapot maakt. Twee jaar geleden ook naar Amougies afgezakt en ook zitten vloeken op datzelfde stuk. Had toch gedacht dat de organisator genoeg mtb-minded zou zijn om dat eruit te laten. Of toch de mogelijkheid laten om langs de weg een stukje af te snijden. Zo zou ik het doen (dat is al een antwoord op voorhand aan iedereen die reageert met 'richt dan zelf nen tocht in').
En ik zou niet weten waarom MTB een typische zomersport zou zijn.
man,man ,man..............
Na verleden jaar een hele zware amougies te hebben gekend was ik blij dit jaar een wat lichtere editie te hebben meegemaakt.
Niet iedereen vindt het nodig om zich de zondagmorgen steendood te rijden!!!!!
Er is wel altijd iets aan te merken op een organisatie , maar afbreken gaat mij toch te ver, de inspanningen die geleverd moeten worden om zoiets op poten te zetten verdienen enkel respect.
Stop met zagen en geniet van de sport.
Na verleden jaar een hele zware amougies te hebben gekend was ik blij dit jaar een wat lichtere editie te hebben meegemaakt.
Niet iedereen vindt het nodig om zich de zondagmorgen steendood te rijden!!!!!
Er is wel altijd iets aan te merken op een organisatie , maar afbreken gaat mij toch te ver, de inspanningen die geleverd moeten worden om zoiets op poten te zetten verdienen enkel respect.
Stop met zagen en geniet van de sport.
jongens toch al da gezaag
ge hebt dan ne keer veel off-road is het dan weer nie goe. 't is dan weer te plat of te nat.
awel voor mij was dit een zeer geslaagde tocht met veel schone stroken die ik niet kende. er zijn al genoeg tochten in de streek die 125 keren de kluis op en af doen. dit was eens iets anders en volgens mijn bescheiden mening zeer geslaagt
.
@archie en co mij zie je zeker terug volgend jaar.
ps: dat mountainbiken een zomersport is da is bull-shit. dit verklaart dan het overaanbod vtt's in de winter en de hogere deelnemersaantallen in de winter. voor diegene dat het te vuil vinden, stop met zagen en klagen of kies een andere hobby in de winter.
ge hebt dan ne keer veel off-road is het dan weer nie goe. 't is dan weer te plat of te nat.
awel voor mij was dit een zeer geslaagde tocht met veel schone stroken die ik niet kende. er zijn al genoeg tochten in de streek die 125 keren de kluis op en af doen. dit was eens iets anders en volgens mijn bescheiden mening zeer geslaagt
@archie en co mij zie je zeker terug volgend jaar.
ps: dat mountainbiken een zomersport is da is bull-shit. dit verklaart dan het overaanbod vtt's in de winter en de hogere deelnemersaantallen in de winter. voor diegene dat het te vuil vinden, stop met zagen en klagen of kies een andere hobby in de winter.