Kwestie dat ik een beetje kan recuperen, met mijn 47 lentes.
100 of 120 km in de vlaamse ardennen??
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- long fellow
- Junior redactielid
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Post by long fellow »
Voor mij is er geen probleem om er een supermarathon van te maken, op voorwaarde dat er ergens een mooi evenwicht is tussen vlak en hellingen.
- herder levi
- Mountainbiker
Post by herder levi »
Je mag anders meerijden op zondag om de pijltjes helpen te verwijderen...'T groot mes wrote:dju waarom niet op een zondag dan kan ik ook![]()
![]()
![]()
ja,zoals je al gelezen hebt hadden we geen keuze en eerlijk gezegd,het vraagt toch een grote voorbereiding zo een evenement.Het grootste deel van de uitpijling zal op vrijdag gebeuren,misschien al een deel op donderdag...Dus het komt goed uit voor ons dat het op een zaterdag valt want in principe moeten alle pijlen zondagavond verwijdert zijn...
- herder levi
- Mountainbiker
Post by herder levi »
Recuperatiestukken zijn er genoeg,maar je moet er dan ook gebruik van maken.Het heeft weinig zin om in een afdaling vollen bak te gaan om de volgende helling te willen bestormen want dan gaan de 125 km lastig worden...Vlakke stroken zijn er ook genoeg ,alleen maar hopen dat je dan de wind niet pal op je neus hebt...DOSEREN is de boodschap,maar dat is bij elke marathon zo...long fellow wrote:Voor mij is er geen probleem om er een supermarathon van te maken, op voorwaarde dat er ergens een mooi evenwicht is tussen vlak en hellingen.
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Denk dat levi het bij het juiste eind heeft door te zeggen dat doseren hier de hoofdzaak zal zijn!
En dat zal al vanaf de eerste km's moeten gebeuren wil je niet als "zombie"strijdend ten onder gaan?
Gelukkig zal je wel,vermoed ik,altijd een kortere versie kunnen nemen in geval je zonder benzine zou vallen?
Denk ook dat er niet echt lange vlakke stukken zullen inzitten,zoals bijv. langs de schelde ter hoogte van het golfterrein???
Hoe zou je anders aan die 2500 hm kunnen geraken zonder dat er echte"cols" inzitten?
Het grootste hoogteverschil in een keer dat je hier kan maken is ongeveer 100 hm!
Je zal dus ieder stukje vlakker en bergaf moeten aanwenden om te recupereren en de batterijen bij te laden!!
Veel zal ook afhangen van de nodige tijd die je voorziet in de verschillende bevooradings-stops!
Eenmaal te lang gewacht om je te voorzien van een natje en een droogje,kom je dit moeilijk weer te boven!
Ik begin alvast aan mijn voorbereiding erop,na een korte vakantie- winterstop!
En dat zal al vanaf de eerste km's moeten gebeuren wil je niet als "zombie"strijdend ten onder gaan?
Gelukkig zal je wel,vermoed ik,altijd een kortere versie kunnen nemen in geval je zonder benzine zou vallen?
Denk ook dat er niet echt lange vlakke stukken zullen inzitten,zoals bijv. langs de schelde ter hoogte van het golfterrein???
Hoe zou je anders aan die 2500 hm kunnen geraken zonder dat er echte"cols" inzitten?
Het grootste hoogteverschil in een keer dat je hier kan maken is ongeveer 100 hm!
Je zal dus ieder stukje vlakker en bergaf moeten aanwenden om te recupereren en de batterijen bij te laden!!
Veel zal ook afhangen van de nodige tijd die je voorziet in de verschillende bevooradings-stops!
Eenmaal te lang gewacht om je te voorzien van een natje en een droogje,kom je dit moeilijk weer te boven!
Ik begin alvast aan mijn voorbereiding erop,na een korte vakantie- winterstop!
terreinbouwer info...
'k heb vandaag toestemming gekregen voor nog een bijkomend privéstuk van 750 meter (nog nooit in een tocht gezeten)
Op zich niet zo spectaculair, maar daardoor valt er 1750 meter beton en asfalt weg!
Daarmee verlies ik ook 40 hoogtemeters, maar ik denk niet dat jullie mij gaan afschieten als ik die 2500 hm niet meer haal
Offroadgehalte krijgt bij ons absolute voorrang.
'k heb vandaag toestemming gekregen voor nog een bijkomend privéstuk van 750 meter (nog nooit in een tocht gezeten)
Op zich niet zo spectaculair, maar daardoor valt er 1750 meter beton en asfalt weg!
Daarmee verlies ik ook 40 hoogtemeters, maar ik denk niet dat jullie mij gaan afschieten als ik die 2500 hm niet meer haal
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
Ik heb al twee jaar na elkaar de regiotoer gedaan (100 km) en volgend jaar zou het moeten zijngonewild wrote:Mijn doel voor volgend jaar : de 110 in wissant en de 120 van de herders.![]()
Een mooie uitdaging lijkt me.
- Mountain-Bike Tour in Hobscheid / Luxembourg 27th April 2008
- 120 regiotoer
- min. 100 Herders
- 110 wissant...
- tijdens zomerverlof de Mont Ventoux offroad omhoog...
Is een beetje ambitieus, maar moet kunnen... als we er genoeg naartoe leven...
De RVV zal een perfect opwarmertje zijn voor onze tochtmr White wrote:Dit wordt nog eens een echte uitdaging voor mij. Mijn langste toertocht momenteel was er eentje van 60km. Maar aangezien ik in april de 256km van de RVV schik te rijden met de koersfiets moet ik tegen mei wel in staat zijn deze af te haspelen
Kijk in april maar eens goed rond als je de kasseihellingen aan het beklimmen bent: veel van die bergskes hebben nog veel mooiere offroad alternatieven die we er allemaal insteken !!