haha de reactie van Danny De Bie (coach fidea) was weer goed "Nys geeft niet zo'n beste indruk" vorig jaar zei ie ook al zoiets in de stijl van "Nys gaat er niet meer dubbelzoveel winnen als mjn mannen"
allez de toon is weer gezet Nys, Wellens en Albert steken er nu al bovenuit, nog effe wachten op Boom en de show kan beginnen.
Ik denk eerlijk gezegd dat Nys het idd moeilijk zal krijgen om er 30 te winnen, hij rijdt zowiezo minder dan vorig jaar en vooral Boom en Albert zullen hem het waarschijnlijk moeilijker maken dan vorig jaar. en aat hem maar wat meer MTB doen met het oog op Londen
Veldrijden
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Uitslag Neerpelt
1. NYS Sven LANDBOUWKREDIET In 57’21”
2. WELLENS Bart FIDEA CYCLING TEAM 7”
3. STYBAR Zdenek FIDEA CYCLING TEAM 27”
4 PEETERS Rob LANDBOUWKREDIET 33”
5. VANTORNOUT Klaas SUNWEB-PROJOB 44”
6. VERVECKEN Erwin FIDEA CYCLING TEAM 54”
7. VANTHOURENHOUT Dieter PALMANS-CRAS 1’07”
8. ALBERT Niels PALMANS-CRAS 1’17”
9. BERDEN Ben REVOR CYCLING TEAM 2’19”
10. COMMEYNE Davy REVOR CYCLING TEAM 2’23”
11. VAN NUFFEL Tim EASYPAY CYCLOCROSS TEAM 3’12”
12. SOETENS Jan REVOR CYCLING TEAM 3’32”
13. GIL Mariusz VC LIEVESPURTERS 4’05”
14. BERCKMANS Nico DCM-GB VORSELAAR CT z.t.
15. SIMUNEK Radomir PALMANS-CRAS 4’40”
16. DE KORT Tom AVB - CYCLING TEAM z.t.
17. HUYS Stijn PALMANS-CRAS 5’50”
18. ZABALLA Constantino POVOA CYCLING CLUB 6’00”
19. CLOCHEZ Geoffrey LES BLEUS DE FRANCE 6’05”
20. BIANCO Marco L’ARCOBALENO z.t.
Bron: www.cyclocrossdata.be.tt
Eerste Amerikaanse zeges voor Driscoll & Powers
21-09-08 Het cliché luidt dat Amerikanen altijd wat buitensporig moeten doen. Dat was zaterdagavond duidelijk te merken in Redmond, nabij Seattle. In België hebben we vorig jaar al de avondcrossen ingevoerd, maar in Amerika willen ze daar nog een schepje bovenop doen: de Full Speed Ahead Star Crossed werd heel laat in de avond georganiseerd en de wedstrijd werd verlicht dankzij gigantische lampen op de Marymoor Velodrome. Ondanks het feit dat de herfst pas binnen twee dagen zijn intrede doet in de Pacific Northwest, werd het een traditionele veldrit. Het regende pijpenstelen met als gevolg dat het parcours een smurrie werd. Aan het einde van een uur afzien, waren de renners bijna onherkenbaar. Een duizendtal toeschouwers zagen Barry Wicks als eerste uit de startblokken schieten. Hij kon echter niet profiteren van dit “holeshot”, aangezien de Konarenner al in de eerste ronde ten val kwam. Johnson, Trebon, Powers & Craig lieten het pak meteen achter zich en zouden onder elkaar uitmaken wie op het hoogste schavot mocht plaatsnemen. De cross werd beslist door verschillende valpartijen van de tenoren. Zo verspeelde Craig kostbare tijd bij een tuimelperte op de piste. Het was uiteindelijk Trebon die de beslissing trachtte door te voeren met nog vier rondes voor de boeg. Jeremy Powers, eerder al geslipt, haakte zich echter vast in zijn wiel. De laatste ronde in Redmond verliep bijzonder chaotisch. Trebon demarreerde slag om slinger, maar hoe hij ook probeerde, hij kreeg Powers er niet af. Uiteindelijk kreeg hij het deksel op de neus, toen hij ten val kwam door een gedubbelde renner. Hetzelfde gebeurde hem vorig jaar nog op het nationaal kampioenschap. Op deze manier zag Powers de weg open om naar de zege te stormen. Verward door een verkeerde aanduiding van de rondes, reed de renner van Cyclocrossworld.com nog een rondje extra op de piste tot toeschouwers hem overtuigden dat hij al gewonnen had. Een woeste Ryan Trebon gooide zijn fiets na het overschrijden van de aankomst weg. Eenmaal bekoeld, bood hij zijn excuses aan voor zijn gedrag. Uiteindelijk werd Tim Johnson na een vreemde wedstrijd derde.
1. POWERS Jeremy CYCLOCROSSWORLD.COM In 1:02’37”
2. TREBON Ryan BIKEREG.COM 5”
3. JOHNSON Tim CYCLOCROSSWORLD.COM 16”
4 CRAIG Adam GIANT 57”
5. WICKS Barry KONA 1’36”
6. STEVENSON Russell 1’52”
7. PARBO Joachim CCV LEOPARD CYCLES 2’32”
8. WEIGHALL Nicholas RAD RACING 2’59”
9. SKERRITT Shannon VANILLA BICYCLES 3’03”
10. TIMMERMAN Dan TEAM RACE PRO z.t.
21-09-08 Vandaag werd in Fogelsville de eerste wedstrijd van de MAC Cyclocross Series gereden met de Lehigh Valley’s South Mountain als schitterende achtergrond. Eerder de dag werden talloze wedstrijden georganiseerd voor amateurs met enkele spectaculaire ontknopingen. Zo besliste een val in de laatste meters over de zege in de C-wedstrijd voor mannen. Maar het hoogtepunt van de dag was zonder twijfel de UCI-cross voor de elites. Daarin werd het een tweestrijd tussen Matt White, uitkomend voor Bikereg.com en Jamie Driscoll, gesponsord door Cyclocrossworld.com. Tyler Wren probeerde de kloof wel nog te dichten, maar kwam uiteindelijk te kort. De twee koplopers bouwden hun voorsprong stelselmatig uit tot op twee rondes van de aankomst, toen Driscoll aan de boom ging sleuren. White kon wel nog pareren, maar toen hij met zijn pedaal in het gras bleef steken, was het over. Hij stelde zijn tweede plaats veilig, maar de overwinning was dus voor de man met de snor, die doet denken aan wegrenner David Zabriskie of Steven Cozza.
1. DRISCOLL Jamey CYCLOCROSSWORLD.COM In 55’09”
2. WHITE Matt BIKEREG.COM
3. WREN Tyler COLAVITA
4 HAMBLEN Jonathan TIME PRO CYCLING
5. SCHEMPF Weston C3-SOLLAY.COM
6. DONAHUE Alec BIKEREG.COM
7. DILLON Josh FIORDIFRUTTA
8. GALLAGHER Michael C3-SOLLAY.COM
9. WYATT Nathan CAROLINA FATZ
10. MYERSON Adam
1. NYS Sven LANDBOUWKREDIET In 57’21”
2. WELLENS Bart FIDEA CYCLING TEAM 7”
3. STYBAR Zdenek FIDEA CYCLING TEAM 27”
4 PEETERS Rob LANDBOUWKREDIET 33”
5. VANTORNOUT Klaas SUNWEB-PROJOB 44”
6. VERVECKEN Erwin FIDEA CYCLING TEAM 54”
7. VANTHOURENHOUT Dieter PALMANS-CRAS 1’07”
8. ALBERT Niels PALMANS-CRAS 1’17”
9. BERDEN Ben REVOR CYCLING TEAM 2’19”
10. COMMEYNE Davy REVOR CYCLING TEAM 2’23”
11. VAN NUFFEL Tim EASYPAY CYCLOCROSS TEAM 3’12”
12. SOETENS Jan REVOR CYCLING TEAM 3’32”
13. GIL Mariusz VC LIEVESPURTERS 4’05”
14. BERCKMANS Nico DCM-GB VORSELAAR CT z.t.
15. SIMUNEK Radomir PALMANS-CRAS 4’40”
16. DE KORT Tom AVB - CYCLING TEAM z.t.
17. HUYS Stijn PALMANS-CRAS 5’50”
18. ZABALLA Constantino POVOA CYCLING CLUB 6’00”
19. CLOCHEZ Geoffrey LES BLEUS DE FRANCE 6’05”
20. BIANCO Marco L’ARCOBALENO z.t.
Eerste Amerikaanse zeges voor Driscoll & Powers
21-09-08 Het cliché luidt dat Amerikanen altijd wat buitensporig moeten doen. Dat was zaterdagavond duidelijk te merken in Redmond, nabij Seattle. In België hebben we vorig jaar al de avondcrossen ingevoerd, maar in Amerika willen ze daar nog een schepje bovenop doen: de Full Speed Ahead Star Crossed werd heel laat in de avond georganiseerd en de wedstrijd werd verlicht dankzij gigantische lampen op de Marymoor Velodrome. Ondanks het feit dat de herfst pas binnen twee dagen zijn intrede doet in de Pacific Northwest, werd het een traditionele veldrit. Het regende pijpenstelen met als gevolg dat het parcours een smurrie werd. Aan het einde van een uur afzien, waren de renners bijna onherkenbaar. Een duizendtal toeschouwers zagen Barry Wicks als eerste uit de startblokken schieten. Hij kon echter niet profiteren van dit “holeshot”, aangezien de Konarenner al in de eerste ronde ten val kwam. Johnson, Trebon, Powers & Craig lieten het pak meteen achter zich en zouden onder elkaar uitmaken wie op het hoogste schavot mocht plaatsnemen. De cross werd beslist door verschillende valpartijen van de tenoren. Zo verspeelde Craig kostbare tijd bij een tuimelperte op de piste. Het was uiteindelijk Trebon die de beslissing trachtte door te voeren met nog vier rondes voor de boeg. Jeremy Powers, eerder al geslipt, haakte zich echter vast in zijn wiel. De laatste ronde in Redmond verliep bijzonder chaotisch. Trebon demarreerde slag om slinger, maar hoe hij ook probeerde, hij kreeg Powers er niet af. Uiteindelijk kreeg hij het deksel op de neus, toen hij ten val kwam door een gedubbelde renner. Hetzelfde gebeurde hem vorig jaar nog op het nationaal kampioenschap. Op deze manier zag Powers de weg open om naar de zege te stormen. Verward door een verkeerde aanduiding van de rondes, reed de renner van Cyclocrossworld.com nog een rondje extra op de piste tot toeschouwers hem overtuigden dat hij al gewonnen had. Een woeste Ryan Trebon gooide zijn fiets na het overschrijden van de aankomst weg. Eenmaal bekoeld, bood hij zijn excuses aan voor zijn gedrag. Uiteindelijk werd Tim Johnson na een vreemde wedstrijd derde.
1. POWERS Jeremy CYCLOCROSSWORLD.COM In 1:02’37”
2. TREBON Ryan BIKEREG.COM 5”
3. JOHNSON Tim CYCLOCROSSWORLD.COM 16”
4 CRAIG Adam GIANT 57”
5. WICKS Barry KONA 1’36”
6. STEVENSON Russell 1’52”
7. PARBO Joachim CCV LEOPARD CYCLES 2’32”
8. WEIGHALL Nicholas RAD RACING 2’59”
9. SKERRITT Shannon VANILLA BICYCLES 3’03”
10. TIMMERMAN Dan TEAM RACE PRO z.t.
21-09-08 Vandaag werd in Fogelsville de eerste wedstrijd van de MAC Cyclocross Series gereden met de Lehigh Valley’s South Mountain als schitterende achtergrond. Eerder de dag werden talloze wedstrijden georganiseerd voor amateurs met enkele spectaculaire ontknopingen. Zo besliste een val in de laatste meters over de zege in de C-wedstrijd voor mannen. Maar het hoogtepunt van de dag was zonder twijfel de UCI-cross voor de elites. Daarin werd het een tweestrijd tussen Matt White, uitkomend voor Bikereg.com en Jamie Driscoll, gesponsord door Cyclocrossworld.com. Tyler Wren probeerde de kloof wel nog te dichten, maar kwam uiteindelijk te kort. De twee koplopers bouwden hun voorsprong stelselmatig uit tot op twee rondes van de aankomst, toen Driscoll aan de boom ging sleuren. White kon wel nog pareren, maar toen hij met zijn pedaal in het gras bleef steken, was het over. Hij stelde zijn tweede plaats veilig, maar de overwinning was dus voor de man met de snor, die doet denken aan wegrenner David Zabriskie of Steven Cozza.
1. DRISCOLL Jamey CYCLOCROSSWORLD.COM In 55’09”
2. WHITE Matt BIKEREG.COM
3. WREN Tyler COLAVITA
4 HAMBLEN Jonathan TIME PRO CYCLING
5. SCHEMPF Weston C3-SOLLAY.COM
6. DONAHUE Alec BIKEREG.COM
7. DILLON Josh FIORDIFRUTTA
8. GALLAGHER Michael C3-SOLLAY.COM
9. WYATT Nathan CAROLINA FATZ
10. MYERSON Adam
- Wowtre
- Mountainbiker
- Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
geweldig toch Nys vond dit het summum van zijn carrière ... maar ja als je 3 jaar naar deze ene wedstrijd toewerkt dan snap ik dat wel, ik ben ook wel content als ik een bepaald sportief doel kan realiseren ook als is dat peanuts in vergelijking met de echte mannen voor mij is het een voldoening en het commentaar van Wellens is ook wel te verstaan, al die inspanningen om top 10 te rijden op papier is dat het niet waard
in neerpelt vond ik Nys anders wel goed presteren, de tweede ronde iedereen zo los uit het wiel rijden, op drie ronden nog eens hetzelfde waar enkel een taaie Wellens nog kon volgen en in de plaatse ronde op 100m het verschil maken. Tactisch perfect en ge moet het maar doen de rest zijn nu ook geen pannenkoeken natuurlijk
ere wie ere Wellens heeft er mee voor gezorgd dat er spanning zat in de wedstrijd, hij had gerust in het wiel kunnen plakken en de race zo laten doodbloedde maar gelukkig zit den Bart niet zo in mekaar. Zonder Wellens zou Nys misschien wel een minder groot kampioen zijn
in neerpelt vond ik Nys anders wel goed presteren, de tweede ronde iedereen zo los uit het wiel rijden, op drie ronden nog eens hetzelfde waar enkel een taaie Wellens nog kon volgen en in de plaatse ronde op 100m het verschil maken. Tactisch perfect en ge moet het maar doen de rest zijn nu ook geen pannenkoeken natuurlijk
ere wie ere Wellens heeft er mee voor gezorgd dat er spanning zat in de wedstrijd, hij had gerust in het wiel kunnen plakken en de race zo laten doodbloedde maar gelukkig zit den Bart niet zo in mekaar. Zonder Wellens zou Nys misschien wel een minder groot kampioen zijn
Dat Nij ver onder Wellens en Vervecken staat, lijkt me zwaar overdreven ...
Nijs is gewoon 1 van de allerbeste veldrijders uit de geschiedenis.
Maar ik kan wel volgen over zijn prestatie op de spelen. Hij heeft het daar goed gedaan maar uiteindelijk haalde hij maar net de top 10. Als je dan ziet hoeveel hij er het hele jaar voor moeten doen heeft, dan kan ik die reactie van Wellens heel goed begrijpen.
In Belgie kreeg hij daarvoor veel belangstelling maar internationaal stelde het eigenlijk niet zo veel voor mijn inziens ....
Nijs is gewoon 1 van de allerbeste veldrijders uit de geschiedenis.
Maar ik kan wel volgen over zijn prestatie op de spelen. Hij heeft het daar goed gedaan maar uiteindelijk haalde hij maar net de top 10. Als je dan ziet hoeveel hij er het hele jaar voor moeten doen heeft, dan kan ik die reactie van Wellens heel goed begrijpen.
In Belgie kreeg hij daarvoor veel belangstelling maar internationaal stelde het eigenlijk niet zo veel voor mijn inziens ....
De wereldbekerwedstrijd van 26/12/2008 gaat van Hofstade naar Zolder.
http://www.sporza.be/cm/sporza.be/wielr ... n/1.387247
Ik begrijp niet dat het Bloso-domein in Hofstade zo'n rit laat varen omwille van details. Maar goed, mij hoor je niet klagen, deze rit komt nu een stuk dichter bij huis, ik zal er zijn in Zolder.
http://www.sporza.be/cm/sporza.be/wielr ... n/1.387247
Ik begrijp niet dat het Bloso-domein in Hofstade zo'n rit laat varen omwille van details. Maar goed, mij hoor je niet klagen, deze rit komt nu een stuk dichter bij huis, ik zal er zijn in Zolder.
- Gwen
- Mountainbiker
Spijtig, zag die nog graag bezig:
Geen cyclocross meer voor John Gadret
John Gadret (AG2R) heeft definitief voor de weg gekozen. De 29-jarige Fransman zal de komende winter aan geen enkele cyclocross deelnemen een rijdt ook in de winter 2009-2010 niet in het veld. Dat heeft hij vandaag in het Italiaanse Varese laten weten. (belga/ka)
Hij kiest duidelijk voor het geld, als hij zegt dat hij minder crossen gaat rijden, en kijkt zo welke er het meest bieden om te kiezen welke wedstrijden hij gaat rijden, dat gaat erover vind ik.
Moest hij voor zijn eigen kiezen, kiest hij de wedstrijden uit die voor hem het best in zijn "programma" passen, maar nu verloopt dat duidelijk anders.
En ik heb trouwens veel respect voor Nys, en zijn Olympische prestatie (maar ben toch supporter van Wellens)!
Moest hij voor zijn eigen kiezen, kiest hij de wedstrijden uit die voor hem het best in zijn "programma" passen, maar nu verloopt dat duidelijk anders.
En ik heb trouwens veel respect voor Nys, en zijn Olympische prestatie (maar ben toch supporter van Wellens)!
Om een sport op een hoger niveau te tillen en internationaal te maken zijn er altijd grootverdieners nodig. Die zorgen ervoor dat toekomstig talent kiest voor veldrijden en niet voor bijvoorbeeld het wegrennen waar als subsubtopper vaak veel meer geld te verdienen valt.
De negatieve reacties op de financiële eisen van Nys vind ik dan ook onterecht en zijn vaak ingegeven vanuit een zekere jaloersheid.
De hoge lonen voor de toppers verzekeren volgens mij de toekomst van het veldrijden.
De negatieve reacties op de financiële eisen van Nys vind ik dan ook onterecht en zijn vaak ingegeven vanuit een zekere jaloersheid.
De hoge lonen voor de toppers verzekeren volgens mij de toekomst van het veldrijden.
Kan misschien wel zijn,maar vorig jaar 6000€ voor de indoorcross in Hasselt en nu 12500€!?
Lijkt mij er ver over.Zoveel is hij nu ook weer niet verbeterd hé.
Uiteindelijk moet een organisator nog andere renners kunnen betalen ook.Het budget optrekken met 6500€ voor één renner,ook al is hij één van de beste,is ferm bij de haren getrokken.Ofwel heeft hij eigenlijk geen zin,en is dit zijn manier om dat duidelijk te maken.
Lijkt mij er ver over.Zoveel is hij nu ook weer niet verbeterd hé.
Uiteindelijk moet een organisator nog andere renners kunnen betalen ook.Het budget optrekken met 6500€ voor één renner,ook al is hij één van de beste,is ferm bij de haren getrokken.Ofwel heeft hij eigenlijk geen zin,en is dit zijn manier om dat duidelijk te maken.
-
Stijnie
- Mountainbiker
Nys heeft groot gelijk...het ijzer smeden terwijl het heet is noemen ze dat.
Ik denk dat iedereen hetzelfde zou doen in zijn plek.
Van Kasteren de nieuwe moraalridder ocharme
...waar moeit hij zich trouwens mee?? Hoeveel verdient Van Kasteren op de kap van Bart Wellens denkt ge...
Supporter van Nys en Wellens!
Ik denk dat iedereen hetzelfde zou doen in zijn plek.
Van Kasteren de nieuwe moraalridder ocharme
Supporter van Nys en Wellens!