Zewieties Bike Event '07 - 22 april 2007 - Waregem

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
FastFreddy272
Mountainbiker
Location: Commencal VIP, RaceFace, Sram X.0, Fox 100FX, ... Scott Scale RC 2010

Post by FastFreddy272 »

De uitslagen staan er inderdaad op, maar volgens mij klopt de puntentelling niet. (De 12de krijgt plots terug 500 pnt)

Ik ben 64ste geëindigd.
Vond het een mooie - maar zware - rit.
Na een 50-tal kilometer wat last gekregen aan linker lies en knie.
Heb toch nog een tijd tempo gemaakt voor een jonge gast die mij bijhaalde.
Uiteindelijk werd hij tweede bij de -18jarigen =D> =D> =D>
Op het laatste nog even verkeerd gereden (6 kilometer extra aan mijn broek #-o )

Nu nog wat trainen voor Reningelst 8)
Last edited by FastFreddy272 on Mon 23 Apr 2007 14:31, edited 1 time in total.
Rode Kogel
Mountainbiker

Post by Rode Kogel »

:P lekker meerdere keren gestorven in het wiel... of verder verwijderd van het wiel van mijn snellere bike vrienden. was ook eens 'fun' om naar de dopingcontrole te 'moeten'.
het parcours was goed en de ruigere afdalingen mogen er zeker in! hé het is mtb dat ik wil. =D>
Tom M
Mountainbiker

Post by Tom M »

Felicitaties aan de Zeweties!! prachtige tocht en beduidend zwaarder parcoers dan vorig jaar.
Na 50 km begon wel myn miserie met vollenbak krampen ... linkerbeen .. rechterbeen ... rechterarm ... enfin zeker dik kwartier verloren aan stilstaan en vetragen omwille van de krampen. Ook een beetje eigen fout door het eerste halfuur met 2 myn 2 (sterkere) metgezellen van Pervelo mee te rijden. Er even aan gedacht om rond Kluisbergen de kortste baan naar Waregem te nemen en te stoppen (frustrerend om er dan zoveel zien te passeren) maar uiteindelijk op karakter toch doorgegaan en nog 63ste geëndigd.

en wat lees ik hier? was er dopingcontrole? niks van gemerkt maar ja ik ben dan ook een serieus stukske na de winnaar toegekomen.
willemske
Mountainbiker

Post by willemske »

Aan de start geeft iemand mij aangesproken om samen met hem te rijden, hij reed met zwarte kleren van kameleon was het soms iemand van hier?
Bahamontes Wacky racer
Mountainbiker

Post by Bahamontes Wacky racer »

Het verslag van deze waanzinnig mooie tocht vind je op onze site www.wackyracers.be. 8)
petanker
Mountainbiker

Post by petanker »

Aangezien ik toch graag een keer per week mountainbike, en ik zaterdag in de Peter Van Petegem-classic serieus op mijn honger was blijven zitten, ben ik zondagmorgen gestart in Waregem. Wel maar voor de 50 km want ik moest smiddags al met de beentjes onder tafel zitten. Dit was een leuk tochtje. Door het droge weer hebben we wel wat veel stof moeten eten, maar als het mooi weer is nemen we dat er graag bij. EN net toen we dachten dat we proper aan de aankomst zouden geraken kwamen we in het laatste bos toch wel nog een modderstrook tegen zeker. Dit was een fijne voormiddag en tot volgend jaar, dan hopelijk terug voor de honderd km.

toton
Wacky Racer Bontempi
Mountainbiker

Post by Wacky Racer Bontempi »

Prachtige tocht in de Vlaamsche Ardennen, verslagje van Wacky Racers vind je hier!
Jan B.
Mountainbiker

Post by Jan B. »

En mijn verslag staat online!

http://www.janbailleul.be/mtb/ (Via het blog-bericht kan je doorklikken naar de exacte pagina!)

Lees eveneens mijn verslag van de Peter van Petegem-Classic, te vinden dezelfde site! Link daarvoor in hetzelfde blogbericht.
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

Gisteren heb ik ook de chrono in Waregem gereden.
De eerste 30km ging alles redelijk vlot (voor mijn doen althans). Rond km 30 kreeg ik even problemen met mijn zadel die wat naar achter kantelde. Ik had niet meteen het nodige materiaal mee om dit weer goed te zetten. Maar mist enig geklop is dit toch een beetje gelukt.
Ondertussen had de moraal wel een duw gekregen. Maar soit, wij weer verder. Rond km 60 had ik een eerste dipje. Maar op karakter toch blijven doorrijden.
Na de voorlaatste bevoorrading op de kluisberg ging weer wat beter. Maar aan km90 bij het verlaten van Anzegem, sloeg het noodlot opnieuw toe. Krampen in beide benen. Gelukkig waren de bergen toen achter de rug. Maar bij elke trap die ik deed, voelde ik die krampen meteen terug opkomen. Bijgevolg met een veel trager tempo de resterende km's afgelegd.
Mijn hoop om het traject binnen de 5u af te leggen is me niet gelukt. Het is een stuk later geworden. Maar ik heb de chrono toch uitgereden en dat is toch al iets.

Aan de finish heb ik wel geen redbull of Leo's gezien. Een Redbull missen, vind ik niet zo erg, maar een Leo zou me wel gesmaakt hebben.

Heeft iemand een gps-track van het parcours?
Of zou Kristof het kaartje van het parcours online kunnen zetten?

Alvast bedankt
katrien20
Mountainbiker

Dat was genieten!!!

Post by katrien20 »

Gisterenvroeg heb ik ook kunnen genieten van een schitterend parcours in een schitterende streek!!!!
Samen met Dertien gestart, maar volledig bewust van de zware tocht die ons te wachten stond, heb ik al vlug besloten om de 105 km alleen op mijn tempo af te haspelen. En het was echt genieten!!!!
Ook voor mij was de tocht volledig af!!!
De bepijling was schitterend (nergens getwijfeld), evenals de 4 bevoorradingen (ideaal op tijd).
Na een sobere bikewash en een koude douche genoten in het zonnetje van een goed bakje frietjes met nen goeie (dure!!! 3€ #-o ) Leffe, samen met een paar bekende forumbikers : Levi, Zwiebertje, Grumpy, Cowboy Peter, Reinhardt, Joybiker en den Patrick. Reuzegezellig!!!

Bedankt aan de voltallige organisatie voor den zalige zondag!!!! =D> =D> =D>
Post Reply