4/2/2007 Westerlo-Averbode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jakke2k
Mountainbiker

Post by jakke2k »

Even een paar opmerkingen, constructief bedoeld natuurlijk!
- jammer van het grote verschil in afstanden, 25 -> 48, da's bijna een verdubbeling. Wegens 48 te zwaar voor onze povere conditie nog, de 25 gedaan. Beetje op onze honger blijven zitten. Pas op, mooie stukken in westerlo, absoluut! En redelijk beperkt in de modderhel van de vaste route van herselt. Anyway, een afstand tussenin zou ook mooi geweest zijn.
- Op elke oversteekplaats iemand zetten met reflectievestje en zo'n driekleurbandje + bordje is wat overdreven, maar aan de oversteken van de steenwegen was dat toch geen overbodige luxe geweest.
- Bevoorrading (op de 25 dus). Is het niet handiger om een bevoorrading te maken waar de mensen "door" moeten rijden, ipv een strook te hebben waar op én af gereden wordt?

Wij zijn dus wat op onze honger blijven zitten, maar dat zal wel komen omdat we ons beperkt hebben todt de 25. Volgend jaar zijn we terug voor de 48 of de 65!
De tongerlo smaakte trouwens ook best wel, zo'n 800m voor de aankomst!

Ahja, nog even aan die enkele associale vlammers langs de nete in de laatste 8km. Het is een karrespoor, breder dan een autobreedte. Geen probleem dat je snelheid wil maken, maar scheer aub niet rakelings langs de mensen langs als je nog meer dan een meter plaats hebt, of snijjd de mensen niet de pas af, door u vlak voor hun voorwielen terug op hun spoor te gooien! Met name 2-3 bikers van de knoet-bikers uit aarschot waren daar goed in. Evenals sommige andere niet nader gedefinieerde bikers.

Verder wel een pluim voor de bikers die vriendelijk een dankuwel zijden toen er op de singletracks waar mogelijk ff plaats gemaakt werd om ze door te laten, of voor diegenen die zich excuseerden als ze ergens ongewild wat de pas hadden afgesneden!
Bob Jennes
Mountainbiker

Post by Bob Jennes »

Mooie tocht en voor een eerste uitgave, dik in orde !!!
Proficiat aan de organisatie, volgend TT zeker van de partij met alle Delvora Boys & Girls
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

jakke2k wrote:enkele associale vlammers langs de nete in de laatste 8km. Het is een karrespoor, breder dan een autobreedte. Geen probleem dat je snelheid wil maken, maar scheer aub niet rakelings langs de mensen langs als je nog meer dan een meter plaats hebt, of snijjd de mensen niet de pas af, door u vlak voor hun voorwielen terug op hun spoor te gooien! Met name 2-3 bikers van de knoet-bikers uit aarschot waren daar goed in. Evenals sommige andere niet nader gedefinieerde bikers.
Helaas kom je overal zulke bikers tegen die denken dat ze het WK aan het rijden zijn, gelukkig in beperktere mate dan de gewone mensen!

Ik ben dus niet gestart, wel mùet de bike tot aan de start gereden, alwaar ik afgesproken met de collega bikers had om de auto op een prive parking te zetten bij de schoonouders die achter de hoek wonen, maar die vonden het blijkbaar niet nodig te komen opdagen, of te verwittigen dat ze toch niet gingen komen parkeren, ik heb daar dus 45 minuten in de kou staan wachten ( ik neem nooit sleutels mee als ik ga biken, dus ik kon ni binnen), en ben dus uit pure koleire maar terug naar huis gefietst: mijn afstand 10 km met een AVS van 27km/uur (op de weg)
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Rond half 10 gestart .. inschrijvingen ginge vlot, maar waar was die bewaakte fietsstalling? :-k

Had de intentie om voor de 65km te gaan, maar na de eerste bevoorrading besloten om het bij 48 te houden.. een verstandige keuze achteraf gezien.. het parcour begon wat saai vond ik.. mss hier verbetering aanbrengen voor volgend jaar?
Het was redelijk druk aan de 1ste bevoorrading met van te voren enkele mooi klimmekes die ik allemaal rijdend genomen had.. de koekjes waren blijkbaar op dus moest ik het stellen met appelsien en sportdrank die wa te flauw was..
Er kwamen nog wat leuke heuveltjes na de bevoorrading.. ook allemaal naar boven gereden.. aan de splitsingen waren de bordjes wat klein, maar het merendeel deed precies 48km aan de sporen te zien.. er moest een paar keer drukke steenwegen over gestoken worden, hier hadden seingevers wel op hun plaats geweest denk ik.. twerd trug wa platter en we kwamen bij de 2de bevoorrading.. ahah! Hier waren nog wel koekjes.. ne vitalinea, banaan en sportdrankje genomen en de tocht verder gezet, den trappist links late liggen en daarna op den bike na Turnhout gereden..

Mooi parcour, alleen spijtig van die eerste km's.. Had wel graag de 65 gedaan om wa meer heuveltjes te hebbe mja tzat er ni ;)

Enkele opmerkingen:
- Geen fietsenstalling
- Enkel appelsien en (flauwe) sportdrank te krijge aan 1ste bevoorrading, ze waren nieuwe koekjes gaan hale
mja 2500 man eh ;)
- Eerste km's waren niet zo amusant
- 2de bevoorading op 48 hoeft niet echt
- Bordjes aan splitsingen te klein.. er was wel goed aangegeven da er een splitsing was maar eer ge die getallekes had geleze..
- Seingevers bij gevaarlijke oversteken?
FLEE77
Mountainbiker

Post by FLEE77 »

52 km gedaan in westerlo.
tocht viel wel mee, de bevoorrading was wel wa pover met alleen sportdrank,kleine stukskes banaan en appelsien.
De sportrepen of koeken waren blijkbaar al op(was aan eerste bevoorrading omstreeks 11.15)

Kreeg nen hongerklop op teinde maar die tongerlo heeft alles goegemaakt =D> =D> =D>

Aan de afspuitstand maar twee darmpkes gezien met veel volk [-X heb hem dan maar thuis gewassen.
Toch tevreden (met bevrozen voeten) naar huis gereden (met den auto)
stefoncube
Mountainbiker

Post by stefoncube »

Zeer aangename tocht. Prachtig weer. Heerlijke Tongerlo op 't eind.

Was thuis met 't fietske vertrokken en voor 't eerst voor een afstand van meer dan 40 km gekozen. Had er uiteindelijk 54 op den teller staan. Lig nu strijk in de zetel.

Alleszins nen dikke proficiat aan de organisatie! Volgend jaar zijn we er weer bij.
blazer
Mountainbiker

Post by blazer »

ik had 49,6 km van start tot aankomst wel even verkeerd gereden in het begin.
was mijn derde TT ,wel de eerste keer dat ik voor de 47 km ging
omdat er geen 33 km was.

heb er 2 u 37 min over gedaan , dus ben tevreden voor mijn eigen .

ik vond de tour geweldig , bevoorrading oke als je meer wil moet je maar op restaurant gaan onderweg he .

ik zou zeggen zeker tot volgend jaar , en op naar volgende week .
the riddler
Mountainbiker

Post by the riddler »

Persoonlijk vond ik de eerste kilometers ideaal om een beetje te kunnen warm rijden, maar daar denken jullie blijkbaar anders over.... Ik heb daar toch van genoten, dat mag voor mij bij elke tocht(zeker in de winter) zo zijn hoor!
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Wij hadden bij het binnenrijden 62 km op de teller. Één woord : prachtig =D>

Dat het druk was kon je al bij de inschrijvingen zien : een lange rij wachtenden tot buiten. Onderweg was het vooral op de stukken gemeenschappelijk met de kortere afstanden continu in blok rijden. Helaas zoals aan de tweede bevoorrading enkel nog appelsienen en wat drank, maar kan best begrijpen dat het moeilijk op voorhand in te schatten is hoeveel mensen er komen.

Alle mooie stukken van de streek kwamen aan bod, en vrij veel singletrack =D> :-D 8)

Bedankt en zeker tot volgend jaar!
fidel
Mountainbiker

Bedankt iedereen

Post by fidel »

Woooow,

Dit overtrof onze sterkste verwachtingen om precies te zijn 2188 deelnemers, aldus betalende, op de eerste editie van onze abdijentocht.
Gelukkig was er een copïeerapparaat ter plaatse, want op geen tijd waren onze 1500 inschrijfstroken op. Het enige minpunt aan dit aantal deelnemers was dat onze bevoorrading dit aantal niet aankon op de manier dat we gepland hadden. Er is meerdere malen bijgehaald wat niet evident is op zondag. De eerst vertrekkers zullen bevestigen dat de bevoorading dik in orde was en voldeed aan de eisen van een goed gevuld deelnemersveld. Maar zeg nu zelf, van zo veel volk hadden we zelf niet gedroomd. We waren dolblij met het aantal MTB'ers, maar aan de andere kant ook realistisch dat dit zou leiden tot enkele schoonheids- foutjes.

Als ik de eerste reacties bekijk ziet het er naar uit dat het parcours dik in orde was, op een paar puntjes na. We houden zeker rekening met de opmerkingen en zullen deze proberen weg te werken in volgende editie, want die zit er zeker en vast aan te komen. Wat slijk betreft, dit is eigen aan MTB en dat vind je in de winter op elk parcours. We hebben ons uiterste best gedaan de slechtste stroken te vermijden en zelf met de extra omleggingen, die nodig waren na de storm zijn we daarin geslaagd.
De signalisatie aan de oversteken en splitsingen zullen zeker worden vergroot.

Alvast bedankt en ook volgend jaar staat de tongerlo koud !!!!!!!

MTB-Westel Team
Post Reply