Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

xtremebiker wrote:ik heb nooit een bel gehad en zal nooit een bel hebben . Punt uit. Ik heb altijd geroepen en zelfs dank u gezegd als ik langs mocht en was . waarom moet je bellen . Simpel je voorganger rijd niet uiterst rechts en dat geld overal waarom moet ik een bel kopen omdat anderen zich het recht toe te eigenen de wet te mogen overtreden .
Aaaaaaaaaah de bos is geen openbare weg dank u een bel is ook maar alleen verplicht op openbare wegen . Dus de pot verwijt de ketel . Natuurlijk nogmaals ik ben in overtreding dat ik geen bel heb maar ik moet ze gebruiken als de anderen in overtreding zijn . En er is nog steeds geen wet die zegt dat ik moet bellen als ik voorbij zou willen mogen. Ik arrogant zeer zeker maar mijn arrogantie komt voor uit de arrogantie van anderen . en och na 38 jaar op de fiets weet je wel iets
Voel ik hier enige frustratie #-o
Katanga
Mountainbiker

Post by Katanga »

Gisteren ook een paar bikers tegen gekomen die te lelijk waren om goeiendag te zeggen en ons zo hard voorbij probeerde te steken dat ze bijna op hun bek gevallen waren... zielig.
Freezing
Mountainbiker

Post by Freezing »

ik vind ook dat je aan de anderen ook eens moet denken,
Ok ik geef toe dat ik nogal snel rij, dus ook voorbij steek
maar nooit zal ik iemand hinderen met opzet,
ik steek voorbij waar het goed kan anders blijf ik erachter hangen tot het wel kan. Afval hou ik altijd bij, in die vesten zijn zakjes genoeg om dat in te steken :P
Er zullen altijd mensen zijn die moeilijk gaan doen, van het juiste pad afwijken (letterlijk en figuurlijk), is triestig om te zien maarja als ze niet willen luisteren, we kunnen niet meer doen dan ze op hun fouten wijzen
Biken is tof, hou het tof :-)

Blijf anders is uw bed liggen :lol:
fille
Mountainbiker

Post by fille »

De laatste weken rijd ik steeds over de taalgrens, en dan nog vaak in de ardennen.
Een ding valt dan wel heel erg op ; het respect voor de medebiker is hier wel echt veel groter dan op de massatochten in Vlaams-Brabant.
En ja, ook hier steken er mij meer (nog meer) voor dan omgekeerd.

Ter verduidelijking voor die enkelingen die niet kunnen nuanceren :
Ik heb het hier niet over een verschil in algemene ingesteldheid, maar wel over enkele idioten die mensen letterlijk van de baan rijden.
Voorlopig blijken ze de ardennen nog niet gevonden te hebben. Des te beter!
Zij die ze nog niet zijn tegengekomen hebben geluk, of veel betere benen dan ik

_
kristofmx
Mountainbiker
Location: Canyon SLX 9.9 custom full XTR - CUBE Beachbike - Specialized Roubaix Sram Force Zipp Wheels

onvoorzichtigheid onder medebikers

Post by kristofmx »

afgelopen zondag, is het me voor de zoveelste maal opgevallen dat er een aantal bikers zijn die op de meest onmogelijk plaatsen proberen in te halen.

daarnaast als ze dan iemand raken, en die daardoor meesleuren in een valpartij kunnen ze niet snel genoeg terug op hunne fiets zijn, en maken dat ze wegkomen.

dat een medebiker, die misschien dan iets minder snel rijdt dan hen op de grond blijft liggen, met blessures of achterblijft met kapotte bike, is dat het minste van hun zorgen.

niet eens een simpele sorry en een bezorgde gaat het kan er vanaf.

het is hier niet dat het om wedstrijden of chrono's gaat..., het gaat om gewone toertochten...

is dit bij jullie ook al opgevallen?

en wat zouden we hier eventueel aan kunnen doen?

het is een blijft een hobby, dat we allemaal met veel plezier beoefenen...

dus hou het dan aub ook tof en fair.

groeten kristof
kristofmx
Mountainbiker
Location: Canyon SLX 9.9 custom full XTR - CUBE Beachbike - Specialized Roubaix Sram Force Zipp Wheels

heb deze post toegevoegd,

Post by kristofmx »

had niet gezien dat dit onderwerp al bestond, daarmee had ik dit er aantoegevoegd

http://www.mountainbike.be/forum/viewtopic.php?t=56664

dit weekend zelf meegemaakt...

resultaat, blauwe arm, zere schouder, pijne knie, en een hoop frustratie...

en om het met de woorden van hierboven nog eens te zeggen

HOU HET TOF of blijf thuis
MTBert
Mountainbiker

Post by MTBert »

Dat zijn meestal van die mannen die hun heilig gemiddelde niet willen zien zakken. Als ze eens meedoen aan een wedstrijd piepen ze al veel minder, maar ja, dan worden ze er na een ronde losjes afgereden, en dat klinkt niet zo stoer hé. Nu kunnen ze zich de held voelen tussen de helft recreanten... zielig!
crash biker
Mountainbiker

Re: heb deze post toegevoegd,

Post by crash biker »

kristofmx wrote:
HOU HET TOF
Zoals de mannen van de ZOENK op de TT in Humbeek : 1-tje achter mij die me verwittigde aan welke kant hij voorbij zou komen !!! =D> =D>
L3X
Mountainbiker

Post by L3X »

gtbiker wrote:ik zelf ben zopas ten val gekomen door een andere biker.
en dit was geen ongelukje hij is gwn doorgereden maar aan de bevoorrading kwam ik hem tegen en ben ik op hem afgestapt met de vraag of hij zo een gedrag normaal vond.
waarop hij antwoorde:hee snotneus ga eens op een ander zagen!
wel dat heb ik gdn maar heb hem als snotneus ferm op zen bakkes geklopt. en da was naar mijn inziens zijn verdiende loon.
=D> =D> =D>
Meemaken en erbij zijn... had het graag willen zien. Top actie :)
big kahuna
Mountainbiker
Location: GT I drive 2.0 . Gary Fisher hifi . Red Bull SL carbon

Post by big kahuna »

t'is met zo'n kwieten dat bij mij de fun er al lang af is. :evil:
Post Reply