voordelen/nadelen benen scheren

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

het gaat hier bij wielrenners vooral over hygiene..

als je met massageprodukten werkt, is het al moeilijker om in te smeren. het trekt ook nog eens...
verder, is het moeilijker de produkten te verwijderen. Met gewoon even wassen emet zeep kom je er niet... het word schrobben, vaak meerdere malen om de haartjes vrij te maken van het produkt.

de ontsteking van de haarvaatjes word vooral veroorzaakt doordat er produktresjes achterbijven in de haren.

als je scheert, moet je inderdaad dit om de paar dagen herhalen. met grotere kans op irritaties, alsook puisten.

met harsstrips ontharen ben je er een hele poos vanaf.

wat betreft de produkten... het smeert veel vlotter in, en het wast veel makkelijker af, en er blijven geen restjes achter.

het heeft weinig met hype te maken. Het gebeurd al van zolang de wielrennerij bestaat.
natuurlijk toont het ook meer, en de spieren worden ook zichtbaarder bij inspanning. Er zijn er altijd die meedoen omdat ze het mooier vinden, maar dat fenomeen is vooral onder de vrijetijdsrijders terug te vinden.
Nijntje
Mountainbiker

Post by Nijntje »

Het word ook gedaan ivm valpartijen. Ik kan u verzekeren dat zo'n bos haar in schaafwonden alles behalve plezant is. Da piekt dat gaan naam heeft.

Ik scheer mijn benen niet. Ik heb het ooit een keer gedaan voor de 50 dagen, het thema was oude koereurs, en toen heb ik ze tot aan de bikinilijn geschoren :-) . Daarna ingesmeerd met aftershave dat je aan je baard smeert. Manmanman, dit is NIET aan te raden! Ik heb een half uur staan springen van het pieken #-o . s'Ochtends nog eens ingesmeerd met een olie van Elite om ze mooi te laten blinken en dan vertrokken om om 5u s'ochtends op café zitten met een duvel voor uw neus :lol: .
Ik moet wel zeggen dat ik toen zeker een week haarloos was en in het begin voelde het wat vreemd aan, maar daarna was het zeer aangenaam. Toen het terug begon te keren gaf dat echt een vuil gevoel als ik een lange broek aanhad :-? .
Ik ben er nu over na aan het denken om het niet opnieuw te doen en het te blijven doen, omdat het slijk in al dat haar toch pijn doet om alles eruit te frotten. Ook voor valpartijen is het beter.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Sunn xtreme wrote:het gaat hier bij wielrenners vooral over hygiene..

als je met massageprodukten werkt, is het al moeilijker om in te smeren. het trekt ook nog eens...
verder, is het moeilijker de produkten te verwijderen. Met gewoon even wassen emet zeep kom je er niet... het word schrobben, vaak meerdere malen om de haartjes vrij te maken van het produkt.

de ontsteking van de haarvaatjes word vooral veroorzaakt doordat er produktresjes achterbijven in de haren.

als je scheert, moet je inderdaad dit om de paar dagen herhalen. met grotere kans op irritaties, alsook puisten.

met harsstrips ontharen ben je er een hele poos vanaf.

wat betreft de produkten... het smeert veel vlotter in, en het wast veel makkelijker af, en er blijven geen restjes achter.

het heeft weinig met hype te maken. Het gebeurd al van zolang de wielrennerij bestaat.
natuurlijk toont het ook meer, en de spieren worden ook zichtbaarder bij inspanning. Er zijn er altijd die meedoen omdat ze het mooier vinden, maar dat fenomeen is vooral onder de vrijetijdsrijders terug te vinden.
dank u Sunn, dat is eindelijk een goede uitleg.
nu versta ik het zelf :oops:

stR.
Mitch01
Mountainbiker

Post by Mitch01 »

Ridley Rijder wrote: Ik moet wel zeggen dat ik toen zeker een week haarloos was en in het begin voelde het wat vreemd aan, maar daarna was het zeer aangenaam. Toen het terug begon te keren gaf dat echt een vuil gevoel als ik een lange broek aanhad :-? .
Ik ben er nu over na aan het denken om het niet opnieuw te doen en het te blijven doen, omdat het slijk in al dat haar toch pijn doet om alles eruit te frotten. Ook voor valpartijen is het beter.
Ben ook zo begonnen, nu scheer ik me maximaal om de 2 weken.
Voor de rest scheer ik ze omdat , 1) zoals je schrijft me properder voel en 2) is mooi als men je spieren bezig ziet bij inspanningen en 3) de vrouwkes zijn er nog zot van ook :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Mitch01 wrote:
Ridley Rijder wrote: Ik moet wel zeggen dat ik toen zeker een week haarloos was en in het begin voelde het wat vreemd aan, maar daarna was het zeer aangenaam. Toen het terug begon te keren gaf dat echt een vuil gevoel als ik een lange broek aanhad :-? .
Ben ook zo begonnen, nu scheer ik me maximaal om de 2 weken.
Voor de rest scheer ik ze omdat , 1) zoals je schrijft me properder voel en 2) is mooi als men je spieren bezig ziet bij inspanningen en 3) de vrouwkes zijn er nog zot van ook :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ge blijf me verbazen :P
vergeet ook niet de impact van de maïs in te schatten :wink:
StR.
Mitch01
Mountainbiker

Post by Mitch01 »

Streets wrote:
Mitch01 wrote:
Ridley Rijder wrote::
ge blijf me verbazen :P
vergeet ook niet de impact van de maïs in te schatten :wink:
StR.
Die dan uiteindelijk "bekakt" uit "the game" komt? :wink:
.:Roel:.
Mountainbiker
Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Post by .:Roel:. »

ik heb er zo eens ene met geschoren benen voor mij zien staan, ook volledig onder de modder.
Die wreef eens een paar keer over zijn benen en die waren quasi proper !!!
Mijn haardos heeft een half uur moeten weken in bad eer ik de modder van de haartjes kreeg....

Lijkt mij wel een super voordeel, maar ja ...
Mitch01
Mountainbiker

Post by Mitch01 »

.:Roel:. wrote:ik heb er zo eens ene met geschoren benen voor mij zien staan, ook volledig onder de modder.
Mijn haardos heeft een half uur moeten weken in bad eer ik de modder van de haartjes kreeg....

Nadeel is natuurlijk dat vrouwke soms op een "speldenkussen" ligt :wink: :lol:
Razor
Mountainbiker

Post by Razor »

Ik doe het nu toch ook al een gehele tijd. Vooral eigenlijk als uitdaging omdak op stage ging en ik toen moest:d
Kheb het toen gedaan met zo een soort mousse van elite. gewoon op je benen spuiten wat laten inwerken en dan afspoelen en al het haar is eraf. Nu heb ik een philips bodygroomer ofzoiets speciaal voor lichaamshaar en dat werkt ook goed een keer om de twee weken en ge zit goed. Enkel in de winter als ik niet train omwille van school en examens enzo doe ik het niet en dan staat er wel een hele bos op. Maar ja met een lange broek aan zie je dit toch niet. Vanaf kerstvakantie begin ik terug te trainen en dan gaat het er weer af. Eigenlijk begonnen door die stage en dan blijven doen omwille van kvond het properder, bruine gespierde beentjes komen er beter door en dan natuurlijk de echte voordelen als ik massageproducten gebruik of ik val dan ben ik echt blij dat het haar eraf is.
Nijntje
Mountainbiker

Post by Nijntje »

Mitch01 wrote:
.:Roel:. wrote:ik heb er zo eens ene met geschoren benen voor mij zien staan, ook volledig onder de modder.

Nadeel is natuurlijk dat vrouwke soms op een "speldenkussen" ligt :wink: :lol:
Bwa, dat is goed voor hun karakter :wink:
Post Reply