Overijse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Rudy D
Mountainbiker

Post by Rudy D »

nicolasbxl wrote:
Roel wrote:Van groen naar blauw is in Terlanenveld, groen gaat rechtdoor en blauw draait rechtsaf. Wanneer je de groene blijft volgen kom je op de "Nijvelse baan " uit, een brede relatief drukke
verbindingsweg in betonstroken (geen asfalt) door de velden tussen Terlanen en Overijse. Daar ben je te ver, terugdraaien en de eerste links nemen.....

Roel
inderdaad, als je enkel blauw doet rij je gewoon rechtdoor maar als je van groen komt dan kom je van rechts en moet je dus rechtsaf nemen, nog enkele minuten door het slijk langs de boerderij en dan volgt die laatste steile afdaling op asfalt door de bossen waarna je op het kruispunt met de baan naar leuven uitkomt
Afdaling op asfalt? Dan rij je een stukje mis (weeral!). Na die modderboerderij neem je rechtsaf. Dan volgt een technische afdaling met in het begin rotsblokken. Onderaan de afdaling moet je normaal recht maar je kan als het te modderig is zoals Adri zegt rechtdoor tot op de grote baan Overijse-huldenberg.
Als ik helemaal hersteld ben zal ik eens met je afspreken om de hele ronde met je te rijden, plus nog enkele mooie bijkomende stukjes.
nicolasbxl
Mountainbiker

Post by nicolasbxl »

dat meen je niet... rij ik nu weer verkeerd #-o

als je aan die boerderij uitkomt heb je recht voor jou toch een V splitsing nee? scuin links een klein straatje en rechtdoor die steile asfaltbaan naar omlaag. ik heb aan de rechterkant nooit iets opgemerkt. ik zou dolgraag de route eens correct rijden zodat ik eindelijk eens weet of ik een deftige tijd neerzet of niet :roll:
nicolasbxl
Mountainbiker

Post by nicolasbxl »

ok na dit weekend ben ik er eindelijk van overtuigd dat ik hem volledig correct gereden heb

laat mij er wel bij vertellen dat de aanduiding van de rode route ondermaats is, aan dat bankje waar je rechts moet gaan om op het einde van die doodlopende straat het bos in te duiken (letterlijk) staat ECHT wel geen pijltje

en die laatste afdaling op de blauw heb ik ook eindelijk ontdekt... terwijl daar wel degelijk een pijltje staat... my bad :roll:

voor de rest raad ik iedereen die de routes wilt rijden aan van even te wachten, het is één grote modderpoel van begin tot einde
Bö Hanssön
Mountainbiker

Post by Bö Hanssön »

nicolasbxl wrote:
voor de rest raad ik iedereen die de routes wilt rijden aan van even te wachten, het is één grote modderpoel van begin tot einde
Ik vrees dat we dan maar zullen moeten wachten tot het begint te vriezen... Ik denk dat het er de komende drie dagen niet echt op zal beteren - ook al schijnt de zon.

Bestaat er trouwens iets mooiers dan XC-en over de velden bij vriesweer: aarde die knispert onder je banden en bevroren plassen waarvan het ijs kraakt als je erover rijdt... Om kippevel te krijgen (niet alleen van de kou).
Rudy D
Mountainbiker

Post by Rudy D »

nicolasbxl wrote:
laat mij er wel bij vertellen dat de aanduiding van de rode route ondermaats is, aan dat bankje waar je rechts moet gaan om op het einde van die doodlopende straat het bos in te duiken (letterlijk) staat ECHT wel geen pijltje
Kijk eens goed, er staat er eentje. Gisteren nog gezien.
nicolasbxl wrote: voor de rest raad ik iedereen die de routes wilt rijden aan van even te wachten, het is één grote modderpoel van begin tot einde
Van modder was er gisteren nauwelijks iets te bespeuren. Er liggen wel veel bladeren en takken op de grond waardoor het iets meer opletten is.
nicolasbxl
Mountainbiker

Post by nicolasbxl »

je bent dan ook 5 dagen na mij gaan rijden

lol @ de lyrische uitspatting van bö
Bö Hanssön
Mountainbiker

Post by Bö Hanssön »

nicolasbxl wrote:(...)
lol @ de lyrische uitspatting van bö
En dan moet je weten dat ik er bij het fietsen dezelfde stijl op nahoud ;-)
nicolasbxl
Mountainbiker

Post by nicolasbxl »

al zingend door het vlaamse land

wat ik mij vooral herinner van mijn laatste tocht bij vriesweer was blijven steken in een geul en met mijn bakkes tegen de voor de gelegenheid door vriestemperaturen tot beton omgevormde grond smakken

en dat op de eerste dag dat ik mijn helm aan had :roll:
Bö Hanssön
Mountainbiker

Post by Bö Hanssön »

nicolasbxl wrote:al zingend door het vlaamse land

wat ik mij vooral herinner van mijn laatste tocht bij vriesweer was blijven steken in een geul en met mijn bakkes tegen de voor de gelegenheid door vriestemperaturen tot beton omgevormde grond smakken

en dat op de eerste dag dat ik mijn helm aan had :roll:
qua stijl zijn we dan wschl. aan elkaar gewaagd
Nico Wils
Mountainbiker

Post by Nico Wils »

Morgen voor de verandering na Sint-Pieters-Leeuw de vaste route van Overijde eens rijden, eens zien wat da gaat geven op dit moment van het jaar.......... :)
Post Reply