Beste Bikers,
In naam van SVK Oud-Heverlee willen we jullie allemaal bedanken voor de komst naar Don Bosco en voor jullie deelname aan onze 29e SVK vrienden Toertocht.
Het goede weer en de vele positieve reacties doen ons uiteraard heel veel plezier maar deze editie werd spijtig genoeg overschaduwd door de inzinking van één van onze collega-bikers.
Ondanks de goede zorgen van enkele andere deelnemers, van het rode kruis en van de MUG is de man toch overleden.
We wensen in naam van onze ganse vereniging de familie en vrienden heel veel sterkte!
De organisatie
Zondag 16/03/2014 Oud-Heverlee 29ste MTB Vriendentocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Teekitiezie
- Mountainbiker
Re: Zondag 16/03/2014 Oud-Heverlee 29ste MTB Vriendentocht
Post by Teekitiezie »
Vraagje: welk toestel gebruik je om te filmen (GoPro?) en hoe bevestig je het aan je bike? Heel stabiele beelden!frits motaar wrote:hier " onclick="window.open(this.href);return false; kan je de 60km tocht terug herbeleven.....
enjoy
ps;innige deelneming aan de familie van de overleden mtb'r
-
Putkop
- Mountainbiker
Is de tocht na te rijden op gps?
Eventuele privéstukken?
Kon er wegens verplichtingen niet bij zijn...
Eventuele privéstukken?
Kon er wegens verplichtingen niet bij zijn...
- El Toro Cycling Club HB
- Mountainbiker
Post by El Toro Cycling Club HB »
Innige deelneming aan familie, nabestaanden en vrienden van een mede mtb'er.
Zo'n mooie dag overschaduwd....
Toch een grote buiging voor de organisatie,
zo snel adequaat reageren en ook het parcours snel omleiden zodat niemand er iets van merkt, getuigt van een groot inlevingsvermogen en inzicht, waarvoor hulde aan de organisatie.
Toch wil ik op deze plek ook mijn hart luchten over 2 merkwaardige situaties,
let wel waar de organisatie niet verantwoordelijk voor is, maar meer over het gedrag van mtb'ers onderling.
1)
Bij de tweede ravi, waar je bijna altijd afhankelijk bent van mensen die minimaal hun terrein beschikbaar stellen, hing aan de rechterkant een lint, met de bedoeling dat het goed onderhouden gazon niet betreden zou worden, en toch, jaja, werden er daar fietsen geparkeerd.
"Da Hoar Nie" (maaskantje), als er dan ook nog twee regentonnen staan om regen water op te vangen en daar wordt dan weer afval ingegooid, mag je stellen dit behoorlijk onbeschoft is.
2)
Gisteren had ik geen goede benen.
Jammer voor mij, want dit is één van de mooiste, voor mij dan hè,
bovendien had de organisatie heel goed uitgepakt met deze editie.
Mijn slechte benen dus:
Dat resulteerde, dat ik in ieder geval voor de eerste ravi, na de twee stevige beklimmingen kort achter elkaar, waar ik bij de laatste even moest afstappen om bij te komen, terwijl ik deze beklimmingen eerder in een andere tocht wel volbracht, besloot om op mijn gemakske verder te fietsen, als een toerist zeg maar.
Na de tweede ravi heb ik besloten om toch voor de 62 te gaan, even voor de duidelijkheid.
Je beseft dan dat je soms mensen in een beklimming ophoud zoals ook bij het afdalen.
Hiervoor mijn nederige excuus aan alle die ik gehinderd heb (maar niet heus)
Als ik dan toch afstap om een groepje, wat sneller is, te laten passeren, zeg maar uit een soort hoffelijkheid, ik bedoel ik wil in al mijn bescheidenheid hun niet hinderen omdat ik op dat moment slechte benen heb, ik vind dat erg sportief van mij zelf. (al zeg ik het zelf)
Maar als er dan zo'n ******* het nodig vind om mij te gaan uitschelden, terwijl ze voorbij rijden,
en je ziet ze, in gedachten, nog nagenieten tijdens de après, van dit voorval,
zo van "he d't ok gehoord van mij tegen d'n die'en, met z'n velooke langs de kant, wa'k tegen um zei, hahahaha"
tja, daar word ik heel stil van....
net zo stil als het bericht van die overleden mede mtb'er.
Zo'n mooie dag overschaduwd....
Toch een grote buiging voor de organisatie,
zo snel adequaat reageren en ook het parcours snel omleiden zodat niemand er iets van merkt, getuigt van een groot inlevingsvermogen en inzicht, waarvoor hulde aan de organisatie.
Toch wil ik op deze plek ook mijn hart luchten over 2 merkwaardige situaties,
let wel waar de organisatie niet verantwoordelijk voor is, maar meer over het gedrag van mtb'ers onderling.
1)
Bij de tweede ravi, waar je bijna altijd afhankelijk bent van mensen die minimaal hun terrein beschikbaar stellen, hing aan de rechterkant een lint, met de bedoeling dat het goed onderhouden gazon niet betreden zou worden, en toch, jaja, werden er daar fietsen geparkeerd.
"Da Hoar Nie" (maaskantje), als er dan ook nog twee regentonnen staan om regen water op te vangen en daar wordt dan weer afval ingegooid, mag je stellen dit behoorlijk onbeschoft is.
2)
Gisteren had ik geen goede benen.
Jammer voor mij, want dit is één van de mooiste, voor mij dan hè,
bovendien had de organisatie heel goed uitgepakt met deze editie.
Mijn slechte benen dus:
Dat resulteerde, dat ik in ieder geval voor de eerste ravi, na de twee stevige beklimmingen kort achter elkaar, waar ik bij de laatste even moest afstappen om bij te komen, terwijl ik deze beklimmingen eerder in een andere tocht wel volbracht, besloot om op mijn gemakske verder te fietsen, als een toerist zeg maar.
Na de tweede ravi heb ik besloten om toch voor de 62 te gaan, even voor de duidelijkheid.
Je beseft dan dat je soms mensen in een beklimming ophoud zoals ook bij het afdalen.
Hiervoor mijn nederige excuus aan alle die ik gehinderd heb (maar niet heus)
Als ik dan toch afstap om een groepje, wat sneller is, te laten passeren, zeg maar uit een soort hoffelijkheid, ik bedoel ik wil in al mijn bescheidenheid hun niet hinderen omdat ik op dat moment slechte benen heb, ik vind dat erg sportief van mij zelf. (al zeg ik het zelf)
Maar als er dan zo'n ******* het nodig vind om mij te gaan uitschelden, terwijl ze voorbij rijden,
en je ziet ze, in gedachten, nog nagenieten tijdens de après, van dit voorval,
zo van "he d't ok gehoord van mij tegen d'n die'en, met z'n velooke langs de kant, wa'k tegen um zei, hahahaha"
tja, daar word ik heel stil van....
net zo stil als het bericht van die overleden mede mtb'er.
Last edited by El Toro Cycling Club HB on Mon 17 Mar 2014 12:35, edited 2 times in total.
Mijn medeleven aan de familie en vrienden van deze man.
Als 56 jarige sta hier zeker al iets meer bij stil.
Persoonlijk ga ik jaarlijks voor een medische fietsproef, maar dan heb je het waarschijnlijk enkel
over ritmestoornissen.
Je kan nooit alles uitsluiten!
Dit voorval overschaduwd natuurlijk een prachtig georganiseerde toertocht.
Wat een weer, de modder van de laatste weken heb ik niet gemist.
Dus tot volgend jaar.
Als 56 jarige sta hier zeker al iets meer bij stil.
Persoonlijk ga ik jaarlijks voor een medische fietsproef, maar dan heb je het waarschijnlijk enkel
over ritmestoornissen.
Je kan nooit alles uitsluiten!
Dit voorval overschaduwd natuurlijk een prachtig georganiseerde toertocht.
Wat een weer, de modder van de laatste weken heb ik niet gemist.
Dus tot volgend jaar.
- dennisVO
- Mountainbiker
ingeschreven voor de 42km, maar had al snel door dat de klimmetjes te pittig waren voor mij dus beslist om af te takken naar de 30. uiteindelijk die splitsing gewoon gemist en toch de 42km uitgereden
het was eigelijk iets te intens en technisch voor mij denk ik, ook als ik merk in de afdalingen (waar dan soms een bordje staat "gevaarlijke afdaling") dat iedereen nogal snel op elkaar opvolgt met bijna-kettingbotsingen tot gevolg.
1 keer goe gevallen en 1 keer scholt het een kuthaar in een bijna-groepsaanrijding.
verder wel blij dat ik uiteindelijk toch een véél straffere TT heb uitgereden dan dat ik gewoon ben.
had tot hiertoe nog maar max 28km met 120hoogtemeters gereden.
wel een serieus verschil met 42km en 700 hoogtemeters.
ik had wel maar 39,1km op de teller staan, én ik ben nog fout gereden ook, dus das al 200m extra!
PS: Leffe en braadworst!!
PPS: sterkte aan familie en vrienden van de mtb'er die het leven liet
het was eigelijk iets te intens en technisch voor mij denk ik, ook als ik merk in de afdalingen (waar dan soms een bordje staat "gevaarlijke afdaling") dat iedereen nogal snel op elkaar opvolgt met bijna-kettingbotsingen tot gevolg.
1 keer goe gevallen en 1 keer scholt het een kuthaar in een bijna-groepsaanrijding.
verder wel blij dat ik uiteindelijk toch een véél straffere TT heb uitgereden dan dat ik gewoon ben.
had tot hiertoe nog maar max 28km met 120hoogtemeters gereden.
wel een serieus verschil met 42km en 700 hoogtemeters.
ik had wel maar 39,1km op de teller staan, én ik ben nog fout gereden ook, dus das al 200m extra!
PS: Leffe en braadworst!!
PPS: sterkte aan familie en vrienden van de mtb'er die het leven liet
@Putkop
Er zitten geen privé-stukken in ons parcours dus onze tocht is volledig na te rijden.
Tracks kan je vinden op onze website.
Er zitten geen privé-stukken in ons parcours dus onze tocht is volledig na te rijden.
Tracks kan je vinden op onze website.
-
WK Wringers Bertem
- Mountainbiker
Post by WK Wringers Bertem »
Sterkte aan de familie & vrienden van de overleden MBiker.
Tevens een welgemeende schouderklop aan de organisatie, t was allemaal dik in orde.
Tevens een welgemeende schouderklop aan de organisatie, t was allemaal dik in orde.
- Rucher
- Mountainbiker
Ferme TT, na vorige week Bertem nu 2de tt met behoorlijk wat meer hm en na 56 km zware benen,eerst gedacht om de 50 te doen maar als we aan de sporen in Pecrot aankwamen en de klim links normaal niet moesten nemen kwamen mijn medebikers op het idee om die ook meetepakken,ik dacht dat we boven direkt terug naar beneden kwamen wat een leuke afdaling is maar was duidelijk een langere lus met wat extra km en hm als gevolg..mij wel geen moment beklaagd om hier vandaag te starten,super organisatie,bepijling.
Na de 2 de bv werden we door (ik vermoed iemand van de organisatie) naar rechts geleid en ik dacht dat er pijltjes weggehaald waren maar bij aankomst werd het duidelijk van het jammerlijke gebeuren..innige deelneming voor de familie en vrienden van deze biker.
voor de organisatie om dit geregeld te krijgen zodat de diensten hun werk konden doen.
Na de 2 de bv werden we door (ik vermoed iemand van de organisatie) naar rechts geleid en ik dacht dat er pijltjes weggehaald waren maar bij aankomst werd het duidelijk van het jammerlijke gebeuren..innige deelneming voor de familie en vrienden van deze biker.