Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jan69
Mountainbiker

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Post by Jan69 »

Mooie tocht!
Toch de eerste 30km, dan KETTING GEBROKEN, doemme toch...
En ik ben niet de handige Harry die dergelijk gerief bij heeft om te herstellen.
Merci aan de organisatie voor de rit terug naar de start in de bestelwagen, achteraan met 4 kapotte fietsen en sympathieke Limburger.
Ik had graag de terril getrotseerd. Het zal voor een volgende keer zijn.
Jan
fnz
Mountainbiker

Post by fnz »

Prachtige tour in mijne achtertuin, blijft telkens leuk. Pluim voor de organisatie, bevoorrading, bepijling en seingevers waren dik in orde! Druk aan de start ma aangenaam onderweg. Tot volgend jaar!
saiko
Test team

Post by saiko »

ik heb beetje vals gespeeld en mij goed geamuzeerd :-D

de 86 zaten er voor mij dit jaar niet in zeker niet met de Sandman. Dus ingeschreven voor de 86 en de 47 gereden tot net voor het einde. Daar schoon de afslag genomen van de 86 zodat ik de terril zeker niet hoefde te missen. Totaal 62km gebold en mij goed kunnen uitleven op het laatste stuk van de terril :drunk:
Rucher
Mountainbiker

Post by Rucher »

Vandaag met bert voor de grote afstand gekozen en rond 8.15 vertrokken.
Met plezier de 8 € betaald..en ja het is meer dan op sommige andere en maar 2 bv maar ocharme een paar euro meer en wat een gedoe erover.
Voor mij een heel toffe tt.. mede door het heerlijke weer.
Wel alle 2 afgezien vermits bij mij de achterrem bleef hangen en mijne companion zijne voorrem door het steken van nieuwe blokjes..extra afgezien :-?
Prima bv,lekker boke choco, bepijling,seingevers en duidelijke splitsingen..afspannen van parkoer met linten en witte lijnen op de grond om eventueel verkeerd rijden te minimaliseren =D> =D> voor de organisatie

Het slijkdabben viel onderweg heel goe mee en ook de terril lag er droger bij dan verwacht..enkele keer moeten afstappen door voorligger maar al bij al viel het volk goed mee..ook op het technische stuk.
Ik ben blij met de keuze van de organisatie om er geen wandeltocht van te maken =D>
mijn enige vraag ondanks toch nergens iets afgesneden te hebben ik maar op 78 km kwam ,de biker voor mij had er ook 78.
Nu ni echt een ramp want de jus was toch uit de benen na den terril :-D

=D> voor conny om er weer een dagje fotos te schieten
SteveHillen
Mountainbiker

Post by SteveHillen »

saiko wrote:ik heb beetje vals gespeeld en mij goed geamuzeerd :-D

de 86 zaten er voor mij dit jaar niet in zeker niet met de Sandman. Dus ingeschreven voor de 86 en de 47 gereden tot net voor het einde. Daar schoon de afslag genomen van de 86 zodat ik de terril zeker niet hoefde te missen. Totaal 62km gebold en mij goed kunnen uitleven op het laatste stuk van de terril :drunk:
Had jij een camera op uw helm?
We hebben een heel stuk in uw wiel gezeten.

Het was een leuke tocht, ik had de indruk dat er nochtans weinig volk was op de 86. we zijn om 8:30 vertrokken en niet veel volk tegengekomen.
fucalot
Mountainbiker
Location: 2 chinezen (blacky & roadblacky),salsa horsethief, niner bsb rdo

Post by fucalot »

SteveHillen wrote:
Het was een leuke tocht, ik had de indruk dat er nochtans weinig volk was op de 86. we zijn om 8:30 vertrokken en niet veel volk tegengekomen.
Die indruk had ik ook, alhoewel den terril op een gegeven moment redelijk druk leek. Waar zijn die foto's eigenlijk te vinden?
saiko
Test team

Post by saiko »

SteveHillen wrote:
saiko wrote:ik heb beetje vals gespeeld en mij goed geamuzeerd :-D

Had jij een camera op uw helm?
We hebben een heel stuk in uw wiel gezeten.

jop had een gopro op de helm staan. Meeste van de tijd heb ik in iemand zen wiel proberen te rijden want de conditie is toch niet wat het moet zijn :(
op de 47 was het redelijk druk, maar op de 86 zo goed als niemand gezien, heerlijk rustig.
go2go2
Mountainbiker
Location: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Post by go2go2 »

Was weer een leuke tocht met de terril als absolute topper. De controle aan de terril was, zoals verwacht, afwezig. Er zullen waarschijnlijk weer velen hebben "vals" gespeeld. Terril zelf was goed berijdbaar. Heb wel het "chickenparcour" genomen in het achterste bosje. Was tevreden over mijn prestatie. Heb 1 domme stuurfout gemaakt in het begin bij eerste afdaling maar nadien ging het goed.

Voor de rest was het een mooie tocht. Op de 80 was het zeer rustig. Na Tessenderlo gisteren was het voor mij zwaar. Juist of ik met een tractor op gang was.

De organisatie : weinig op aan te merken. Wat ze doen, doen ze goed. Goede afpijling, veel seingevers, goede bevoorradingen. Een bevoorrading meer had gemogen en over de prijs heb ik ook mijn mening maar daar zijn al pagina's mee gevuld.
can-driver
Mountainbiker

Post by can-driver »

Rucher wrote:Vandaag met bert voor de grote afstand gekozen en rond 8.15 vertrokken.
Met plezier de 8 € betaald..en ja het is meer dan op sommige andere en maar 2 bv maar ocharme een paar euro meer en wat een gedoe erover.
Wel alle 2 afgezien vermits bij mij de achterrem bleef hangen en mijne companion zijne voorrem door het steken van nieuwe blokjes..extra afgezien :-?
Prima bv,lekker boke choco, bepijling,seingevers en duidelijke splitsingen..afspannen van parkoer met linten en witte lijnen op de grond om eventueel verkeerd rijden te minimaliseren =D> =D> voor de organisatie

Het slijkdabben viel onderweg heel goe mee en ook de terril lag er droger bij dan verwacht..enkele keer moeten afstappen door voorligger maar al bij al viel het volk goed mee..ook op het technische stuk.
Ik ben blij met de keuze van de organisatie om er geen wandeltocht van te maken =D>
mijn enige vraag ondanks toch nergens iets afgesneden te hebben ik maar op 78 km kwam ,de biker voor mij had er ook 78.

ik kan dit volledig beamen. voor de 1ste keer hier in de streek komen rijden met de vrouw. ik zie de Witte zijn ogen nogal gaan dat we beiden de marathon gingen rijden. hij heeft dat wel 3 keer gevraagd. uiteindelijk zelf de 85 ( werkelijkheid 78km) gereden. vrouwke uitgekomen op 53km na zware benen van gisteren 55km modderdabben gedaan te hebben. Terril was voor mij de 1ste keer. ik lees dat tom Boonen een 29'er wil aanschaffen, dan graag ook de bochten aan de terril wat groter maken want omhoog rijden daar geeft korte bochten voor 29'er. maar desondanks maar 4 keer voet aan de grond ( 2 x op en 2 x af) maar toch wel wat mensen zien taffelen en zichzelf overschat hebben.
kortom een geslaagde rit en PRIMA organisatie. een cijfer geef ik niet, maar deze tt eindigd heel hoog, enkel aan inschrijving etc misschien nog iets betere borden ivm zichtbaarheid en erkenning plaatsen ( gekende gele borden ) maar is klein detail want alle medewerkers gaven graag uitleg.

soort ondergrond en parcours is vergelijkbaar als in mijn streek en geeft aan dat de ondergrond veel water kan verdragen, maar niet op de moment dat het zelf regent. lekker zonnetje, lekkere bokes met choco ( volgend jaar in de tent met zon :-) en lekkere special hotdog.

volgend jaar zijn we terug van de partij, met enkele MTB vrienden.
PS 1 vertrokken om +/-10u00 en lekker rustig, zeker na de splitsingen
PS2 merci Conny en ben benieuwd naar de mooie foto's ( vanwege de biker met duim omhoog op de terril)
StalseMoosDabber
Mountainbiker

Post by StalseMoosDabber »

Rucher wrote:Vandaag met bert voor de grote afstand gekozen en rond 8.15 vertrokken.

De 78 km kan kloppen. Op het laatste moment is de vergunning voor een stuk op het militair domein ingetrokkken, omdat er een drijfjacht werd georganiseerd. We hebben dit proberen te compenseren, maar blijkbaar niet genoeg. mea culpa...
Post Reply