Samengevoegde onderwerpen betreffende Cannondale

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

kawa wrote:Prijsverschil gaat een dikke 300€ zijn.

Die 1000 gaat het al niet worden, ik zou toch het liefst bij Shimano blijven en van Magura remmen ben ik ook niet zo gek.
Tsja, dan heeft 't weinig zin dat ge de vergelijking maakt he...? Louises zijn volgens de reviews uitstekende remmen, en de X7-X9 combo staat ook een stapje hoger... Volgens mij zijn die upgrades dat prijsverschil waard (al weet ik niet in hoeverre een PPD demper een voordeel is bij een softtail?), maargoed...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Dzjowie wrote:
Tsja, dan heeft 't weinig zin dat ge de vergelijking maakt he...? Louises zijn volgens de reviews uitstekende remmen, en de X7-X9 combo staat ook een stapje hoger..
Daar heb je wel gelijk in, maar moest het nu zijn dat iemand zo ontevreden is over het LX geheel kon ik misschien toch nog de keuze maken om Sram te proberen. De volgende Scalpel met Shimano is te duur. :(
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Misschien niet zo argwanend zijn tegenover SRAM. Dat materiaal is dik in orde. Als je even rondkijkt, zal je trouwens zien dat meer en meer fabrikanten SRAM componenten monteren.
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

kawa wrote:
Dzjowie wrote:
Tsja, dan heeft 't weinig zin dat ge de vergelijking maakt he...? Louises zijn volgens de reviews uitstekende remmen, en de X7-X9 combo staat ook een stapje hoger..
Daar heb je wel gelijk in, maar moest het nu zijn dat iemand zo ontevreden is over het LX geheel kon ik misschien toch nog de keuze maken om Sram te proberen. De volgende Scalpel met Shimano is te duur. :(
Niet twijfelen voor SRAM, combinatie X7-X9 zal zonder enige twijfel zeer goed zijn. Ik rij met SRAM XO en bij mij komt er niets anders meer op (ik kom van XTR) m'n Scalpel : dit ding schakelt in ALLE omstandigheden feilloos èn snel. Weinig onderhoud aan en je kan - in tegenstelling tot Shimano - de achterste derailleurwieltjes eruithalen om te reinigen, invetten ...

Fieldbiker (SRAM-gebiassed ?)
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

fieldbiker wrote:Weinig onderhoud aan en je kan - in tegenstelling tot Shimano - de achterste derailleurwieltjes eruithalen om te reinigen, invetten ...
Dat gaat bij Shimano derailleurs toch ook. Of bedoel je dat dit bij Sram een stuk gemakkelijker is?
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Dzjowie wrote:(al weet ik niet in hoeverre een PPD demper een voordeel is bij een softtail?), maargoed...
Sommigen zullen dat een voordeel vinden, anderen bepalen liever zelf hoe hun demper reageert. Dat geldt voor alle merken en types en dus ook voor een scalpel. Zolang een fiets een beter rendement heeft op asfalt als je een lockout inschakelt, zolang zullen er PPD's, brains en SPV- dempers zijn.

Ik zie het voordeel niet van dergelijke systemen - voor mijn part is het een "me-to hype" gecreëerd door één of andere marketing-goeroe.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Yakke wrote:
fieldbiker wrote:Weinig onderhoud aan en je kan - in tegenstelling tot Shimano - de achterste derailleurwieltjes eruithalen om te reinigen, invetten ...
Dat gaat bij Shimano derailleurs toch ook. Of bedoel je dat dit bij Sram een stuk gemakkelijker is?
Er is quasi geen verschil wat dat betreft. Ik heb een X9 en een XT-acterderailleur en heb bij beide de wieltjes er al eens uit gehaald om ze te kuisen.
Beide werken heel goed maar de X9 wint toch op alle vlakken - hij werkt sneller en twijfelt nooit.
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Yakke wrote:
Ik dacht dat je bij Shimano de derailleurwieltjes er niet kon afhalen doordat de asjes van de achterste derailleurswieltjes er vast "ingebust" zouden zijn ... blijkbaar was ik hierin verkeerd ... #-o ...
In ieder geval bij Sram gaan ze er zéér gemakkelijk uit en in :D

Field
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

BTW,ne Scalpel in Large frame is dat te doen voor iemand van 1m88 ?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ik heb vanmiddag een mail van Crosserke gehad en hij is overgegaan op een M. Volgens dat ik hem heb zien staan is hij toch wel +185cm.
Stuur hem eens een PB, hij zal u meer kunnen vertellen. :wink:
Post Reply