Tsja, dan heeft 't weinig zin dat ge de vergelijking maakt he...? Louises zijn volgens de reviews uitstekende remmen, en de X7-X9 combo staat ook een stapje hoger... Volgens mij zijn die upgrades dat prijsverschil waard (al weet ik niet in hoeverre een PPD demper een voordeel is bij een softtail?), maargoed...kawa wrote:Prijsverschil gaat een dikke 300€ zijn.
Die 1000 gaat het al niet worden, ik zou toch het liefst bij Shimano blijven en van Magura remmen ben ik ook niet zo gek.
Samengevoegde onderwerpen betreffende Cannondale
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Daar heb je wel gelijk in, maar moest het nu zijn dat iemand zo ontevreden is over het LX geheel kon ik misschien toch nog de keuze maken om Sram te proberen. De volgende Scalpel met Shimano is te duur.Dzjowie wrote:
Tsja, dan heeft 't weinig zin dat ge de vergelijking maakt he...? Louises zijn volgens de reviews uitstekende remmen, en de X7-X9 combo staat ook een stapje hoger..
- fieldbiker
- Mountainbiker
Post by fieldbiker »
Niet twijfelen voor SRAM, combinatie X7-X9 zal zonder enige twijfel zeer goed zijn. Ik rij met SRAM XO en bij mij komt er niets anders meer op (ik kom van XTR) m'n Scalpel : dit ding schakelt in ALLE omstandigheden feilloos èn snel. Weinig onderhoud aan en je kan - in tegenstelling tot Shimano - de achterste derailleurwieltjes eruithalen om te reinigen, invetten ...kawa wrote:Daar heb je wel gelijk in, maar moest het nu zijn dat iemand zo ontevreden is over het LX geheel kon ik misschien toch nog de keuze maken om Sram te proberen. De volgende Scalpel met Shimano is te duur.Dzjowie wrote:
Tsja, dan heeft 't weinig zin dat ge de vergelijking maakt he...? Louises zijn volgens de reviews uitstekende remmen, en de X7-X9 combo staat ook een stapje hoger..
Fieldbiker (SRAM-gebiassed ?)
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Sommigen zullen dat een voordeel vinden, anderen bepalen liever zelf hoe hun demper reageert. Dat geldt voor alle merken en types en dus ook voor een scalpel. Zolang een fiets een beter rendement heeft op asfalt als je een lockout inschakelt, zolang zullen er PPD's, brains en SPV- dempers zijn.Dzjowie wrote:(al weet ik niet in hoeverre een PPD demper een voordeel is bij een softtail?), maargoed...
Ik zie het voordeel niet van dergelijke systemen - voor mijn part is het een "me-to hype" gecreëerd door één of andere marketing-goeroe.
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Er is quasi geen verschil wat dat betreft. Ik heb een X9 en een XT-acterderailleur en heb bij beide de wieltjes er al eens uit gehaald om ze te kuisen.Yakke wrote:Dat gaat bij Shimano derailleurs toch ook. Of bedoel je dat dit bij Sram een stuk gemakkelijker is?fieldbiker wrote:Weinig onderhoud aan en je kan - in tegenstelling tot Shimano - de achterste derailleurwieltjes eruithalen om te reinigen, invetten ...
Beide werken heel goed maar de X9 wint toch op alle vlakken - hij werkt sneller en twijfelt nooit.
- fieldbiker
- Mountainbiker
Post by fieldbiker »
Ik dacht dat je bij Shimano de derailleurwieltjes er niet kon afhalen doordat de asjes van de achterste derailleurswieltjes er vast "ingebust" zouden zijn ... blijkbaar was ik hierin verkeerd ...Yakke wrote:Dat gaat bij Shimano derailleurs toch ook. Of bedoel je dat dit bij Sram een stuk gemakkelijker is?fieldbiker wrote:Weinig onderhoud aan en je kan - in tegenstelling tot Shimano - de achterste derailleurwieltjes eruithalen om te reinigen, invetten ...
In ieder geval bij Sram gaan ze er zéér gemakkelijk uit en in :D
Field