Zo 13/01/2013 Klerken :: 13de Heuveltjes van Erika

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Sloebertje
Mountainbiker

Re: Zo 13/01/2013 Klerken :: 13de Heuveltjes van Erika

Post by Sloebertje »

Jahwe wrote:Zalige rit! Geen betere te vinden in W-Vl.
Oké 't was een mooie rit ik heb er ook van genoten en moet zeggen dat dit prima georganiseerd is maar geen betere te vinden in West-Vlaanderen. :-k
Nie overdrijven hé!!! [-X
Ooit al eens Jabbeke, Hertsberge, Koksijde, Middelkerke enz... gereden Jahwe?
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Ik ben altijd content wanneer het de 2e weekend van Januari is. Ik heb nu eenmaal iets met Erika's Heuveltjes =P~ . Het werd weer een plezante tocht . Goed in elkaar gestoken ( zoals altijd). Met een 8-tal Forumbikers vertrokken . We konden met een groter groepke zijn , maar Spiermassa was voor éne keer te laat, Hanzi geraakte niet uit zijn nest en Motorbiker dacht dat er enkele zandstroken in het parcours gingen zitten :wink: . Patje2 -De Nightman- vervoegde voor de gelegenheid wel de rangen . Aangename kennismaking trouwens . Het was bij momenten wel een beetje gliberen en glijden maar overal perfect te doen. Ik ga best mijn spatbordje weer terug uithalen peis ik :roll:
Cya
blackie
Mountainbiker

Post by blackie »

Prachtige rit met enkele "leuke" glijpartijen :-?
Traxer heeft terug zijn bochtentechniek kunnen bijschaven, en ik heb me ingeschreven bij de beginners :lol:
Filiep72 had idd beter dan toch zijn banden minder hard gezet en al zeker zijn spatbord gemonteerd :lol:
Hanzi moet op tijd leren komen en de bende vervoegen :wink:
Patje, de nachtmens, het was 130 meter voor de bevoorrading :wink: dat je je gelleke nuttigde
Winnitou, met uw geel vestje was je wel herkenbaar en merci voor de tip ivm mijn zadel

En aan Oli, veel succes met je nieuwe cube, hopelijks is em zo goed als mijn oudere specialized =D> =D>
Na je testrit zal je wel twijfelen hé :-k

en ik moet op tijd leren vertrekken van de aprés :roll:

(die eigenlijk veel te kort was :lol: :lol: :lol: )

Merci Erika's en tot een volgende
Woody 7
Mountainbiker

Post by Woody 7 »

Zalige tocht gereden met toch soms lange offroad stroken! Elk jaar toch een origineel parcour dat ze in elkaar knutselen.En in de sneeuw rijden heeft toch altijd iets speciaals hé...overal goed berijdbaar!
Ook last gehad van het ijs dat overal tussen kroop,maar m'n plan kunnen trekken.
Een top organisatie waar veel werk werd ingestoken! =D> Proficiat Erika's!
Tot volgend jaar!
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Reeds enkele jaren zou ik deze tocht willen rijden, maar telkens komt er iets tussen. Zoals ik lees dik in orde...hopelijk lukt het me volgend jaar eens.
steviejanneke
Mountainbiker

Post by steviejanneke »

wij hebben ons ook zeer goed gejeunt !!

inderdaad Super organiseerd & Super lekker drank tijdens bevoorading (de sportdrank was eens geen water...)

Warme douches.....maar kleedkamer was niet zo super warm...vooral als je in het water met je voeten stond :lol:

volgend jaar komen we zeker terug !!

als de foto's beschikbaar zijn wens ik ook wel een link !
er werden ook foto's aan de stard getrokken van een gazet weet iemand waar die te vinden zijn ?!
Carlito 11
Mountainbiker

Post by Carlito 11 »

Mooi ritje,maar beetje zware aprés.Aangezien ik op 3 km van Klerken woon en een leuke babbel gehad heb met Henkieboy heb ik besloten mij aan te sluiten bij de Erica bikers.

@ Blacky

Top-fietsje uw specialized,licht en goed bestuurbaar.(zelfs met zomerbanden)
bedankt voor de test-rit.
Nog een 4-tal weken en de nieuwe cube fully carbon zal onder mijn gat zitten.

@Henkieboy

Heb mijn compagnon mogen in zijn bed steken,kapot van de toch redelijk zware rit maar vooral kapot van de duvels :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Heb deze ook komen rijden samen vertrokken met QM, blackie, Filiep72 en nog enkele andere voor mijn eerste keer in De Heuveltjes van Erika. Aangezien ik regelmatig in franstalig gedeelte van belgie ga biken dacht ik een vlak ritje voor geschotelt te krijgen NEE dus. Het ging van de eerste meters al op en af en dit ging de hele rit zo verder, met hier en daar enkele mooie speeltuintjes voor de bikers overal moeilijk genomen en boven geraakt in de eerste speeltuin na 14km het eerste walking dinner dan verder gereden met ons 8te voor de volle 47km gekozen aan de eerste splitsing. Dit stuk vond ik echt een prachtige track waar geen einde bleek an te komen. Net voor de 2de splitsing reed er een van ons groepje lek en deze gingen dan ook de kleinere toer volgen dus wij door. En even verder op dit stuk voelde ik dat bij mij ook stilaan de beste pijlen verschoten waren en die ik dan nog over had waren bevrozen dus ook onbruikbaar. Het gezelschap maar laten rijden, aan de 2de crossparkoertje zag ik ze nog steeds enkele lussen voor mij uitrijden en even later stopte ik om een gelleke te verorberen en 130meter verder was het weer een walkingdinner Hier de nodige brandstof getankt en even voor het groepje gestart. Tot mijn grote verbazing mijn voorsprong kunnen houden tot aan de jeneverbar :drunk: . Had ook al een tijdje last voorderie die bevrozen was en achteraan was er ook niet veel leven meer in nog een 5tal kroontjes die ik kon gebruiken. Van aan de jeneverbar terug samen vertrokken maar op de klim naar klerken ging het licht voledig uit en heb ik ze terug (moeten) laten rijden. Op den apre nog spiermassa leren kennen.
PS het waren heel lekkere pannekoeken

Aan men bikematen BEDANKT om mij op sleeptouw te nemen en tot de volgende keer ergens in het voor mij vere west vlaanderen
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

Om 10u,samen mee Dimi,op de bike gesprongen voor dit zware ritje.Van bevroren ondergrond was toen al lang geen sprake meer!!Het was overal glibberen en glijden.Aan de 1e bevoorading waakhond Manza begroet die controle deed op zwartrijders =D> Hoe is het mogelijk dat er nog mensen zijn die géén 3euro willen betalen voor een mooi parcour,2 bevooradingen,gratis jenevertje en dan ook nog eens 2 pannenkoeken aangeboden krijgen!! ](*,) Ook nog lady j proficiat gewenst met de nieuwe bike.Enkele stroken lagen er al loodzwaar bij maar overal doorgeraakt.Op de 2e bevoorading de bike eens gecontroleerd en voorderrie was vastgevroren net als de blubber in de rechter klikpedaal #-o Dimi kon nog 2 kroontjes nemen achteraan.Enfin,dan maar zo verder,'t was dan nog zo een 13 km.In de serre,bij de vriendelijke verkleumde dames,een cuberdon jeneverke gedronken en de laatste km's afgehaspelt.Op de laatste beklimming zaten er reeds veel te sterven op hun bike.Daarna de bike ontdaan van de bevroren modder en een douchke genomen in de legertent.Fris gewassen nog de 2 pannenkoeken verorbert en nog iets gedronken.Het was een zware tocht maar we hebben er toch van genoten!!Super organisatie en vooral een dikke pluim voor de mensen op de bevooradingen/jeneverstand die in deze koude op post waren!! =D> en natuurlijk voor alle medewerkers in de zaal en daarbuiten =D>
tot de volgende...
dingo 8)
plummestampers
Mountainbiker

Post by plummestampers »

mtb tocht in klerken was geestig
en alles was dik in orde volgend jaar terug

groeten van de plummestampers
Post Reply