IK heb op één mtb ook slicks geplaatst het merk weet ik niet meer maar ze zijn 1.4 breed en pomp ze op tot 6.5 bar.
Waarom zou ik er dunnere binnen banden in moeten doen (wanneer de buiten band maar 1 breed zou zijn kan ik dat nog begrijpen) gewone binnen band past perfect.??
Of is er een bepaalde reden voor???
slicks op MTB
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
van die tubeless slicks heb ik helaas geen idee, ik weet enkel dat mijn mtb-verzet totaal niet aangepast is om op straat te gaan ronddraaien (constant rijden op een van de onderste drie tandwielen en grootste blad vooraan) is dat geen grotere handicap dan een beetje bredere band? iemand die daar nog last van heeft? 
- A d r i
- Mountainbiker
ja hutchinson maakt UST slicks. Ik heb die bij barracuda al zien liggen.JFK wrote:Hoewel ik een koerfiets heb om op de weg te trainen, ben ik ook wel geïnteresseerd of er geen slicks bestaan op tubelessen. Dus jongens wie weet er iets van?
en anders zet je er een gewone slick op met een binnenband.
- A d r i
- Mountainbiker
nee, ik monteer een koerscassette als ik met mijn mtb op de straat ga fietsen, dat gaat perfectDzjowie wrote:van die tubeless slicks heb ik helaas geen idee, ik weet enkel dat mijn mtb-verzet totaal niet aangepast is om op straat te gaan ronddraaien (constant rijden op een van de onderste drie tandwielen en grootste blad vooraan) is dat geen grotere handicap dan een beetje bredere band? iemand die daar nog last van heeft?
- A d r i
- Mountainbiker
Wat noem je een lange baantocht? Ik rijd regelmatig 120km en meer met mijn MTB op de weg. Is heel wat comfortabeler dan met een koersfiets.shiva wrote:Met welk een zou jij een lange baantocht rijden: met de MTB met slicks of met koersfiets?
Koersfiets van 20.000 nieuwprijs. 10 jaar oud.
nadeel: minderwaardig afgemonteerd en ZWAAR
En een MTB-2001 van 90.000 bef nieuw.
voordeel: afmontage ok, nadeel voorvork, dikke banden.
Wat zou jij kiezen?
Ik monteer 1.4 ritchey tom slicks. te oordelen aan het aantal wielertoeristen dat ik er nu en dan afrij, gaat dat toch prima vooruit
gemiddeldes van rond de 28 zijn heel goed te doen, en daarvoor moet ik niet meer inspanning leveren dan met een koersfiets, dus dan zit ik in LSD regio.