slicks op MTB

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Jakke
Mountainbiker

Post by Jakke »

IK heb op één mtb ook slicks geplaatst het merk weet ik niet meer maar ze zijn 1.4 breed en pomp ze op tot 6.5 bar.
Waarom zou ik er dunnere binnen banden in moeten doen (wanneer de buiten band maar 1 breed zou zijn kan ik dat nog begrijpen) gewone binnen band past perfect.??
Of is er een bepaalde reden voor???
Simber
Mountainbiker

Post by Simber »

Vanaf minder dan 1.25 is het aan te raden smalle binnenbandjes te plaatsen. Omdat als je de gewone neemt dan zitten er nog rimpels in de binnenband omdat deze niet volledig opgepompt is. Dat is de enige reden.
Heeft ooit eens een lezersvraag geweest in 02-bikers.
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Even dit topic weer wat leven in blazen, is er eigenlijk een goed UST alternatief om wegtrainingen te doen? En als dit zo is, evenwaardig aan de Ritchey Slicks?
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

=) met tubelessen op de weg gaan rijden. Wie weet kom je daar een snake tegen die je gaat bijten.

Schwalbe heeft een strandband die als slick zou kunnen gebruikt worden (is wel een beke breed), maar verder... I don't know.
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

JFK wrote:=) met tubelessen op de weg gaan rijden. Wie weet kom je daar een snake tegen die je gaat bijten.
Gemakszucht :wink:
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Hoewel ik een koerfiets heb om op de weg te trainen, ben ik ook wel geïnteresseerd of er geen slicks bestaan op tubelessen. Dus jongens wie weet er iets van?
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

van die tubeless slicks heb ik helaas geen idee, ik weet enkel dat mijn mtb-verzet totaal niet aangepast is om op straat te gaan ronddraaien (constant rijden op een van de onderste drie tandwielen en grootste blad vooraan) is dat geen grotere handicap dan een beetje bredere band? iemand die daar nog last van heeft? :roll:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

JFK wrote:Hoewel ik een koerfiets heb om op de weg te trainen, ben ik ook wel geïnteresseerd of er geen slicks bestaan op tubelessen. Dus jongens wie weet er iets van?
ja hutchinson maakt UST slicks. Ik heb die bij barracuda al zien liggen.

en anders zet je er een gewone slick op met een binnenband.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Dzjowie wrote:van die tubeless slicks heb ik helaas geen idee, ik weet enkel dat mijn mtb-verzet totaal niet aangepast is om op straat te gaan ronddraaien (constant rijden op een van de onderste drie tandwielen en grootste blad vooraan) is dat geen grotere handicap dan een beetje bredere band? iemand die daar nog last van heeft? :roll:
nee, ik monteer een koerscassette als ik met mijn mtb op de straat ga fietsen, dat gaat perfect
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

shiva wrote:Met welk een zou jij een lange baantocht rijden: met de MTB met slicks of met koersfiets?

Koersfiets van 20.000 nieuwprijs. 10 jaar oud.

nadeel: minderwaardig afgemonteerd en ZWAAR

En een MTB-2001 van 90.000 bef nieuw.
voordeel: afmontage ok, nadeel voorvork, dikke banden.

Wat zou jij kiezen?
Wat noem je een lange baantocht? Ik rijd regelmatig 120km en meer met mijn MTB op de weg. Is heel wat comfortabeler dan met een koersfiets.

Ik monteer 1.4 ritchey tom slicks. te oordelen aan het aantal wielertoeristen dat ik er nu en dan afrij, gaat dat toch prima vooruit :wink:

gemiddeldes van rond de 28 zijn heel goed te doen, en daarvoor moet ik niet meer inspanning leveren dan met een koersfiets, dus dan zit ik in LSD regio.
Post Reply