Er schijnt een promotie te zijn bij thule,
nl. Euroway 921 aan 270€
Euroway 923 aan 325€
fietsdrager hangen of staan?
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
ik heb net dezelfde drqger voor 2 fietsen en dat geeft geen probleem maar ik heb wel moeten zoeken hoe ik ze het best ^plaats. Ik zet ze beide in dezelfde richting en de eerste ver naar voor de andere ver naar achteren en dan komen alle onderdelen op 1 cm van elkaar vast te staan. Geen probleem met fietsen die elkaar raken en ook geen nood voor een 3-fietsenrek om er 2 te dragen.kawa wrote:239€Johndeere wrote:oke de G2 van Thule zie ik toch aan 250-275 euro.
of weet iemand nog aanbiedingen?
Zou er wel ene voor drie fietsen kopen als je dikwijls twee fietsen wil meenemen.
Goei tip,dat moet ik onthoudenkawa wrote:Twee HT's wil nog wel lukken, al wringt dat ook altijd wel wat.***G*** wrote: waarom? Niet genoeg plaats op een voor twee fietsen?
Fietsen staan gewoon te kort bij elkaar op die drager.
Ik gebruik ene van 3 fietsen en 't is een gemak om er twee op te plaatsen. En dat gemak is de meerprijs waard.
locust wrote:
ik heb net dezelfde drqger voor 2 fietsen en dat geeft geen probleem maar ik heb wel moeten zoeken hoe ik ze het best ^plaats. Ik zet ze beide in dezelfde richting en de eerste ver naar voor de andere ver naar achteren en dan komen alle onderdelen op 1 cm van elkaar vast te staan. Geen probleem met fietsen die elkaar raken en ook geen nood voor een 3-fietsenrek om er 2 te dragen.
En dan heb jij het volgens mij nog gewoon over twee Hardtails, niet?
Ik wil u twee Fully's zien plaatsen op die drager, op de tijd dat gij ze erop hebt staan ben ik al vertrokken....
Geloof me, het is een gemak om een drager voor drie fietsen te gebruiken om twee fietsen te plaatsen.
De meesten klagen van die Thule dat de fietsen te kort bij elkaar staan, denk dat jij de eerste bent die totaal geen kritiek heeft op die drager Alhoewel, je moet toch ook kijken hoe je de fietsen zet. Als ze plaats genoeg hadden voorzien had je dat probleem ook niet.
Met twee fully's moest ik ook schuiven totdat ze pasten, en dikwijls bij minstens ene de zadelpen eruit.
Ook moest ik doekskes tussen de vork van de ene fiets en de achterbrug van de andere steken wilde ik geen schuursporen krijgen.
Nu kijk ik naar niks. En dat voor een paar euro's extra.
- LuckyIron
- Mountainbiker
zelf geen problemen met 2 fully's op de 921. Lukt perfect zonder veel moeite (zeker geen zadelpen verwijderen enzo). Al verschillende modellen van fully's vervoerd zonder problemen.kawa wrote:
En dan heb jij het volgens mij nog gewoon over twee Hardtails, niet?
Ik wil u twee Fully's zien plaatsen op die drager, op de tijd dat gij ze erop hebt staan ben ik al vertrokken....
Geloof me, het is een gemak om een drager voor drie fietsen te gebruiken om twee fietsen te plaatsen.
De meesten klagen van die Thule dat de fietsen te kort bij elkaar staan, denk dat jij de eerste bent die totaal geen kritiek heeft op die drager Alhoewel, je moet toch ook kijken hoe je de fietsen zet. Als ze plaats genoeg hadden voorzien had je dat probleem ook niet.
Met twee fully's moest ik ook schuiven totdat ze pasten, en dikwijls bij minstens ene de zadelpen eruit.
Ook moest ik doekskes tussen de vork van de ene fiets en de achterbrug van de andere steken wilde ik geen schuursporen krijgen.
Nu kijk ik naar niks. En dat voor een paar euro's extra.
bij die nieuwe 921's staan de fietsen iets verder uit elkaar.
de 2 fietsen raken elkaar zelfs niet.
De 921, is dat dezelfde als de G2 van die link hier iets boven?LuckyIron wrote:
zelf geen problemen met 2 fully's op de 921.
En niet om moeilijk te doen, maar als jij je Oiz bij die fully's rekent.... da's nie echt een fully van frame he.
Ik heb het over compacte frames waar ook nog eens dempers binnenin zitten. En sturen die iets breder zijn die vast komen te zitten op de zadel van de fiets ernaast.
Ik heb de afstanden van de fietsgootjes gemeten, en veel verder staan die niet dan bij m'n vorige Euroway 945 (Euroride nu)
Maakt allemaal niet uit, maar vind het wel straf dat je eerst iedereen ook hoort klagen dat de fietsen zo kort bij elkaar staan en dat er nu ineens geen problemen zijn..
Soit, ik heb er ene voor drie en plaats tegenwoordig fietsen zonder miserie, gevloek en geprul. Het was gewoon een tip naar de TS toe.
Wil je er ene voor twee kopen, gewoon doen.
JaJohndeere wrote:oke de status is als volgt:
bij alfashop in Hasselt
2 fietsen = € 275
3 fietsen = € 345
iemand een betere deal?
Futurumshop, gratis geleverd.
2 fietsen 239€ http://www.futurumshop.nl/product/6160- ... tsen.phtml
3 fietsen 309€ http://www.futurumshop.nl/product/6160- ... tsen.phtml