remblokken beter inremmen..
had dat probleem vorig jaar ook.. en werd er gek van. nu ik de blokjes goed inrem heb ik er voorlopig geen last meer van.
de blokjes gaan ook veel langer mee.
Piepende remschijven ... ik word GEK !
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
En wat moem jij dan deftige schijfremmen?RigolleM wrote:Begin maar te sparen voor deftige remschijven, zodoende je geen trukendoos (kopervet, uitlijnen met papier, afschuinen remblokjes,...) moet bovenhalen. Ik ken er genoeg die tevreden zijn van hun Avids of Formulas, tot je ze vraagt wat ze allemaal moeten doen om ze 'perfect' te houden. Ik moet niet omzien naar mijn remschijven, werken steeds en altijd!
Alles - bovenstaandeAbc wrote:En wat moem jij dan deftige schijfremmen?RigolleM wrote:Begin maar te sparen voor deftige remschijven, zodoende je geen trukendoos (kopervet, uitlijnen met papier, afschuinen remblokjes,...) moet bovenhalen. Ik ken er genoeg die tevreden zijn van hun Avids of Formulas, tot je ze vraagt wat ze allemaal moeten doen om ze 'perfect' te houden. Ik moet niet omzien naar mijn remschijven, werken steeds en altijd!
Ben niet zo geleerd, maar wat bedoel je met bovenstaande?RigolleM wrote:Alles - bovenstaandeAbc wrote:En wat moem jij dan deftige schijfremmen?RigolleM wrote:Begin maar te sparen voor deftige remschijven, zodoende je geen trukendoos (kopervet, uitlijnen met papier, afschuinen remblokjes,...) moet bovenhalen. Ik ken er genoeg die tevreden zijn van hun Avids of Formulas, tot je ze vraagt wat ze allemaal moeten doen om ze 'perfect' te houden. Ik moet niet omzien naar mijn remschijven, werken steeds en altijd!
-
Raging_Bulls
- Mountainbiker
Post by Raging_Bulls »
Ik zie geen slag als ik het wiel laat draaien, maar hoor wel aan het geluid dat ze niet perfect recht zijn. Ik schat dat er een slag van minder dan 0.1mm in zit.JanC wrote:Zijn de schijven niet krom? Want ik heb dat ook aan de hand gehad, geen idee hoe het kwam!
Wat betreft het kopen van betere remmen, dat is inderdaad een optie. Ik heb altijd een zwak gehad voor de Hope Tech M4 en was sowieso aan het denken om een set zwevende schijven voor Centerlock te zoeken (fiets komt standaard met XT Centerlock assen).
Langs de andere kant : Als ik het probleem kan oplossen zonder er nog eens de halve aankoopprijs van de fiets tegenaan te gooien, ben ik er niet vies van om het eens met een vijl en wat kopervet te proberen.
formula rx zijn goeie remmen.. avid remmen ook.. de meeste mensen moeten gewoon eens meer bezig zijn met hun materiaal, en eens deftige research doen als er iets mis is, formula rx brolremmen ? dan weet ik niet wat bij jullie als goed omschreven staat, ookal ben je 4u bezig met ze goed in te stellen, blijven ze voor altijd goed, krijg je ze niet goed,smijt ze hier eens binnen en ik regel da wel voor u.. wij verkopen bij ons in de winkel veel formula rx remmen.. en veel mensen die er héél tevreden over zijn!
nieuwe blokken + inremmen kunnen inderdaad ook al serieus helpen!
nieuwe blokken + inremmen kunnen inderdaad ook al serieus helpen!
-
Raging_Bulls
- Mountainbiker
Post by Raging_Bulls »
Is niet veel terugduwen aan. De blokken staan tegen de schijf met de ene kant, en tegen de klauw zelf met de andere kant. Ik denk dat ze gewoon te dik zijn. Zelfs met terugduwen van de zuigers heb ik amper genoeg ruimte om er aan weerskanten een blauw Rizla blaadje tussen te steken.
Ik heb net de blokken uit de klauw gehaald, de pistons naar achteren geduwd en heel het boeltje nog eens proberen uit te lijnen. Hierbij zijn me 4 dingen opgevallen.
1 ) De buitenste zuiger duwt de remblok wel tegen de schijf, maar hij lost niet als ik de hendel loslaat. De binnenste remblok zie ik wel lossen. Ik vermoed dan ook dat er een probleem is met de achterste klauw.
2 ) Bij het aandraaien van de bevestigingsbouten zie ik heel de klauw van links naar rechts bewegen. Dat maakt het quasi onmogelijk om de klauw deftig uit te lijnen, aangezien ze bij de laatste kwartslag altijd wel naar links of rechts opschuift. Blijkbaar zijn de bouten niet perfect recht, maar ze gaan wel netjes in de draad van de adapter. Vooral dit gedeelte bezorgt me kopzorgen momenteel, aangezien ik niet goed weet wat ik heirmee aan moet. Nieuwe adapter en bouten misschien?
3 ) de koperen plaat die ervoor moet zorgen dat de blokken naar buiten worden geduwd, duwt vooral aan de onderkant van de blokken. Door de bouw van de plaat hebben de blokken de neiging om eigenlijk in een V-vorm te staan, wat wil zeggen dat de bovenkanten tegen de schijf aankomen. Dat valt met een tang en wat handigheid wel op te lossen, maar getuigt niet echt van een goed ontwerp. Voor een fiets van die prijs (1300 EUR) valt dit me wat tegen. Maar ja, gelet op de XT groep moesten ze toch ergens op besparen waarschijnlijk.
4 ) uitlijnen wordt nog bemoeilijkt doordat de schijf zelf zeer beweeglijk is. Ik heb de remkabel over meer dan een halve mater van het frame moeten loskoppelen omdat hij anders genoeg zijwaartse kracht zette om de rotor meer dan een mm opzij te duwen.
@ Zefii : Waar is die winkel ergens? Ikzelf ben van Antwerpen Centrum.
Ik heb net de blokken uit de klauw gehaald, de pistons naar achteren geduwd en heel het boeltje nog eens proberen uit te lijnen. Hierbij zijn me 4 dingen opgevallen.
1 ) De buitenste zuiger duwt de remblok wel tegen de schijf, maar hij lost niet als ik de hendel loslaat. De binnenste remblok zie ik wel lossen. Ik vermoed dan ook dat er een probleem is met de achterste klauw.
2 ) Bij het aandraaien van de bevestigingsbouten zie ik heel de klauw van links naar rechts bewegen. Dat maakt het quasi onmogelijk om de klauw deftig uit te lijnen, aangezien ze bij de laatste kwartslag altijd wel naar links of rechts opschuift. Blijkbaar zijn de bouten niet perfect recht, maar ze gaan wel netjes in de draad van de adapter. Vooral dit gedeelte bezorgt me kopzorgen momenteel, aangezien ik niet goed weet wat ik heirmee aan moet. Nieuwe adapter en bouten misschien?
3 ) de koperen plaat die ervoor moet zorgen dat de blokken naar buiten worden geduwd, duwt vooral aan de onderkant van de blokken. Door de bouw van de plaat hebben de blokken de neiging om eigenlijk in een V-vorm te staan, wat wil zeggen dat de bovenkanten tegen de schijf aankomen. Dat valt met een tang en wat handigheid wel op te lossen, maar getuigt niet echt van een goed ontwerp. Voor een fiets van die prijs (1300 EUR) valt dit me wat tegen. Maar ja, gelet op de XT groep moesten ze toch ergens op besparen waarschijnlijk.
4 ) uitlijnen wordt nog bemoeilijkt doordat de schijf zelf zeer beweeglijk is. Ik heb de remkabel over meer dan een halve mater van het frame moeten loskoppelen omdat hij anders genoeg zijwaartse kracht zette om de rotor meer dan een mm opzij te duwen.
@ Zefii : Waar is die winkel ergens? Ikzelf ben van Antwerpen Centrum.