Waarom altijd shimano pedalen, heb daar vroeger ook mee gereden maar rijdt nu al 2 jaar met Time Atac pedalen. Misschien iets duurder maar o zo gemakkelijk voor het in en uit klikken, zeker bij modderweer.
Ook minder onderhoud nodig omdat het technisch veel simpeler inéénzit.
klikpedalen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
ik ga ooit ook wel eens time proberen, maar zolang ik tevreden ben van mijn shimano's en de shimano's die op mijn scale zullen staan (520) ga ik geen times aanschaffen.Yakke wrote:TIME rulespwi60 wrote:Waarom altijd shimano pedalen, heb daar vroeger ook mee gereden maar rijdt nu al 2 jaar met Time Atac pedalen. Misschien iets duurder maar o zo gemakkelijk voor het in en uit klikken, zeker bij modderweer.
Ook minder onderhoud nodig omdat het technisch veel simpeler inéénzit.
Ik heb sedert deze week mijn klikpedalen :D 't Zijn PMD-540's geworden.
Nu heb ik bij demonteren van mijn oude pedalen gezien dat er nog olie rond de schroefdraad van die pedalen zat. Ik heb mijn nieuwe pedalen gemonteerd maar had niet direct een idee met welke olie ik kan gebruiken voor zoiets in te smeren tegen dak ze es moet demonteren...
Dus als iemand mij kan zeggen welke olie ik voor zoiets best koop?
Die klikpedalen zelf is daar speciaal onderhoud aan? Voorzorgen voor bij het kuisen van de fiets? Insmeren?
Nu heb ik bij demonteren van mijn oude pedalen gezien dat er nog olie rond de schroefdraad van die pedalen zat. Ik heb mijn nieuwe pedalen gemonteerd maar had niet direct een idee met welke olie ik kan gebruiken voor zoiets in te smeren tegen dak ze es moet demonteren...
Die klikpedalen zelf is daar speciaal onderhoud aan? Voorzorgen voor bij het kuisen van de fiets? Insmeren?
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Kan je eens vergelijken met je Speedplay-pedalen ? Welke zijn de voor- en nadelen van de één en van de ander ?JanMan wrote:Ik rij nu met crankbrothers eggbeater titanium . Super systeem !
- Serge R
- Mountainbiker
- Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch
beetje KOPERVET op schroefdraad doen!!!!!!!!!!!flukie wrote:Ik heb sedert deze week mijn klikpedalen :D 't Zijn PMD-540's geworden.
Nu heb ik bij demonteren van mijn oude pedalen gezien dat er nog olie rond de schroefdraad van die pedalen zat. Ik heb mijn nieuwe pedalen gemonteerd maar had niet direct een idee met welke olie ik kan gebruiken voor zoiets in te smeren tegen dak ze es moet demonteren...![]()
Ik heb jaren met Shimano pedalen gereden. Nu rijd ik een tweetal jaar met Time Atac. Moet zeggen instappen gaat perfect! Bij shimano als je schoenplaatjes vol slijk hangen wil het instappen nog aleens mislukken en moet je het slijk eerst onder je schoenen afstampen. Dat is dus bij Time geen enkel probleem meer.
Alleen ga je met time met je voeten meer naar buiten rijden en je hebt veel meer spelling voor je voet te bewegen naar links en rechts waardoor de pedalen tochwel wat slijten. Maar na twee winter enkel toertochten te rijden is de slijtage nog vrij beperkt.
Alleen ga je met time met je voeten meer naar buiten rijden en je hebt veel meer spelling voor je voet te bewegen naar links en rechts waardoor de pedalen tochwel wat slijten. Maar na twee winter enkel toertochten te rijden is de slijtage nog vrij beperkt.
Ik heb ook nog mijn vraagje over klikpedalen....
Aangezien ik mijn MTB af en toe ook wil gebruiken om mij gewoon eens te verplaatsen met gewone schoenen, overweeg ik om zo'n multi-purpose-pedalen te pakken (ene kant kliksysteem, andere kant min of meer gewone pedaal) van shimano (PD-M324) ofwel die PD-M424 (dubbelzijdig met grotere pedaalkooi voor schoenen zonder plaatjes)...
Heeft iemand hier ervaring mee?
Aangezien ik mijn MTB af en toe ook wil gebruiken om mij gewoon eens te verplaatsen met gewone schoenen, overweeg ik om zo'n multi-purpose-pedalen te pakken (ene kant kliksysteem, andere kant min of meer gewone pedaal) van shimano (PD-M324) ofwel die PD-M424 (dubbelzijdig met grotere pedaalkooi voor schoenen zonder plaatjes)...
Heeft iemand hier ervaring mee?