Pieken

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Men moet ergens beginnen hé. Zonder het te proberen zal je ook nooit weten hoe je lichaam erop reageert. Dan zijn de bovenstaande tips een goede leidraad van waaruit je verder kan werken.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

[quote="cyclebot"]een trainer zal ook wel handig meegenomen zijn denk ik[/quote]

zelfs met hem erbij en geen grondige zelfkennis, blijf je een beperkter resultaat houden.
als je hem rapporteert zonder dat je jezelf heel goed kent en kan inschatten, zal hij ook niet in staat zijn proberen het maximale te behalen.
need for speed
Mountainbiker

Post by need for speed »

Sunn Xtreme wrote:
cyclebot wrote:een trainer zal ook wel handig meegenomen zijn denk ik
zelfs met hem erbij en geen grondige zelfkennis, blijf je een beperkter resultaat houden.
als je hem rapporteert zonder dat je jezelf heel goed kent en kan inschatten, zal hij ook niet in staat zijn proberen het maximale te behalen.
pieken is heeel moeilijk als je het alleeen doet
ik weet perfect hoe ik mijn lichaam kan laten pieken
een als het lukt is het niks mooier dan het doel te hebben berijkt
maar vergeet niet dat er ook veel kan mis gaan
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

bv een simpele verkoudheid kan al snel je 10 dagen extra kosten. is het wat hardnekkiger, dan kan je dus niet pieken.
er mag echt niks misgaan.
het is veel slimmer om een paar weken vroeger te plannen met uw piek. eens je die naderd, is het slim om er wat onder te blijven (door uw training wat aan te passen), dan kan je veel makkelijker de moment dat je echt wilde pieken, ook veel makkelijker je doelstelling behalen.

meet je uw tijd wat krap uit, dan is een zuchtje genoeg om alles in het honderd te laten lopen.

de periode dat je piekt kan je ook langer maken ipv een paar weken. ook dat vraagt enorm veel zelfkennis en kennis van trainingsystemen.
Post Reply