stoppen met roken
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
Ne collega van mij was ook aant afkicken 3 jaar geleden en had steeds de gewoonte om toch maar een sigaret in zijn handen te houden ' voor 't geval dat.. '.Op een gegeven moment had hij ergens gelezen dat de beste methode was om dit te bestrijden : de sigaret in tweeën breken.Tis moeilijk geweest,maar hij is al 3 jaar nicotine-vrij.Sterkte,fille!
Veel succes en ik hoop dat het je lukt. Ik rook zelf nogal veel en stoppen is tot nu toe nog nie gelukt. Het is inderdaad vooral die gewoonte dat het hem doet.
Ik zie mij nog nie direct stoppen met roken ook al zou ik dat liever willen, maar op dat vlak heb ik een nogal zwak karakter.
Bij ons op het werk wordt er redelijk veel gerookt en da maakt het wel extra lastig. Binnenkort moeten we wel in een appart kot gaan roken (wettelijk verplicht) en ik denk dat er dan veel zullen stoppen. Hopelijk stop ik dan zelf ook. Het zal dan in elk geval gemakkelijker zijn als wanneer iedereen rondom mij rookt.
Ik zie mij nog nie direct stoppen met roken ook al zou ik dat liever willen, maar op dat vlak heb ik een nogal zwak karakter.
Bij ons op het werk wordt er redelijk veel gerookt en da maakt het wel extra lastig. Binnenkort moeten we wel in een appart kot gaan roken (wettelijk verplicht) en ik denk dat er dan veel zullen stoppen. Hopelijk stop ik dan zelf ook. Het zal dan in elk geval gemakkelijker zijn als wanneer iedereen rondom mij rookt.
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Ik heb hier al ergens gepost dat mijne bikemaat, gestopt is met roken
om mij te kunnen volgen
en nu heb ik veel last om hem te volgen
dus volgens mij gaat ge daar goe mee zijn
met dat stoppen mee paffen

- Dingo
- Mountainbiker
- Location: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom
Stoppen met roken gaat niet vanzelf hee. Er is 1 ding voor nodig en dat is de WIL om te stoppen.Sifaka wrote:Veel succes en ik hoop dat het je lukt. Ik rook zelf nogal veel en stoppen is tot nu toe nog nie gelukt. Het is inderdaad vooral die gewoonte dat het hem doet.
Hopenlijk stop ik ook, vergeet dat maar. Je moet het willen en als je het echt wilt, dan lukt het, en zelfs vrij gemakkelijk.
Er zijn een aantal dingen die je voor ogen moet houden :
Jezelf op tijd belonen (niet met een sigaret) : Als ik het volhoud tot het einde van volgende maand, dan koop ik .... Telkens opnieuw nieuwe doelen stellen.
Weten dat de zin in een saffie heel sterk wordt en dan plots in een seconde verdwijnt. Let er maar eens op.
En het als een overwinning op jezelf beschouwen. Bijvoorbeeld tegen jezelf zeggen: "wat een looser ben je als je na een week opnieuw gaat roken"
En van te voren niet zeggen dat het wellicht niet zal lukken, want dan zoek je al onbewust een excuus om niet te stoppen.
En stoppen niet verwarren met pauzeren, zoals er veel doen. Tussen 2 sigaretten in heb ik nooit gerookt, is dat niet flink van mij
Stoppen met roken is echt niet zo heel moeilijk. Water drinken en tanden dikwijls poetsen zijn eenvoudige truuks die echt helpen. Er is een site : www.stopsmoking.be
succes ermee.
inderdaad, t is echt niet zo heel moeilijk. ik ben in juli dit jaar gestopt, nadat ik al een tijdje aan het sporten was en vond dat de twee toch echt niet samengingen. Zelfs in gezelschap tijdens het uitgaan lukt het me om geen sigaretten te roken. Wel af en toe twee trekjes genomen maar na drie maand smaakt dat al behoorlijk slecht moet ik zeggen. succes ermee, het is 100% de moeite waard!
Net ook pas een anderhalf jaar gestopt met roken.Toen ik nog voetbalde kon ik me af en toe verstoppen achter ne ploegmaat als het niet meer ging maa ik ondervond dat dat bij het omhoogrijden iets moeilijker was.
Ge gaat zien rakkers dat ge er serieus op vooruit zult gaan (niet de eerste week natuurlijk want dan kuch je nog meer dan voorheen).
Succes!

Ge gaat zien rakkers dat ge er serieus op vooruit zult gaan (niet de eerste week natuurlijk want dan kuch je nog meer dan voorheen).
Succes!
- Nielskie
- Mountainbiker
Zelf ook pas 4 dagen gestopt, en de rochels die vliegen deruit. Als al dat slijm uit mijn longen is gekucht dan zal er wel een literke lucht meer ingepompt kunnen worden.
Ik hoop dat het nu eens fatsoenlijk zal lukken. Vandaag zal een van de moeilijkste stappen zijn om te overwinnen. Op cafe van de stinkstokken afblijven. Als die drempel overwonnen is, dan geef ik mezelf veel kansen om er definitief van af te geraken.
Aan degenen die al gestopt zijn proficiat. Aan al de rest die ook wil stoppen, veel succes.
Ik hoop dat het nu eens fatsoenlijk zal lukken. Vandaag zal een van de moeilijkste stappen zijn om te overwinnen. Op cafe van de stinkstokken afblijven. Als die drempel overwonnen is, dan geef ik mezelf veel kansen om er definitief van af te geraken.
Aan degenen die al gestopt zijn proficiat. Aan al de rest die ook wil stoppen, veel succes.