Spinningbike vs rollen, het bos en de bomen....

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

ik heb nu voor de vrouw een crosstrainer gekocht, en ik rij op de Tacx.
kunnen we lekker samen trainen in de kelder, en tegelijk TV kijken...

perfecte oplossing voor ons, en t motiveert ook meer dan alleen een uur op de rollen te trainen
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

De wereldbekers herbekijken op Freecaster, 2h vliegt voorbij...
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

joske77 wrote:kunnen we lekker samen trainen in de kelder,
=;
BeeMeRke
Mountainbiker

Post by BeeMeRke »

In de winter u gewoon goed aankleden, uwe mtb van stal halen en fun hebben in de modder/regen/sneeuw is nog het best van allemaal :P
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

BeeMeRke wrote:In de winter u gewoon goed aankleden, uwe mtb van stal halen en fun hebben in de modder/regen/sneeuw is nog het best van allemaal :P
't moet wel plezant blijven he...

Ik heb geen goesting om m'n fiets 3 keer per week grondig te moeten poetsen.

Als je zo'n spinningfiets of rollen hebt staan ga je volgens mij sneller een uurke fietsen. En daar is het om te doen.

Als ik één keer per week de MTB door 't slijk haal zal 't wel goe zijn denk ik dan.
Zombiker
Mountainbiker

Post by Zombiker »

kawa wrote:Als je zo'n spinningfiets of rollen hebt staan ga je volgens mij sneller een uurke fietsen. En daar is het om te doen.
Ik hoop het voor u!

Enkele jaren geleden heb ik ook een Tacx aangeschaft omdat ik 's avonds niet buiten kon. Ik denk dat hij een 3-tal maand is gebruikt en in de kast is verdwenen... Persoonlijk zou ik er niet te snel veel geld tegenaan smijten, maar eerst een occasie of iets cheap kopen om te zien of het u wel goed ligt.

Ondertussen kan ik 's avonds wel buiten en kruip ik in putje winter veel liever op m'n echte bike dan me binnenshuis te wezen kapotzweten op de Tacx (onderschat niet hoe hard het zweet van u lijf zal druipen als je intensieve sessies inlast en hoe degoutant dat gevoel is zonder wind of buitenlucht).
Dat kuisen is relatief imo, al neem ik voor winterse omstandigheden een SingleSpeed met cheap ass onderdelen dus heb ms iets te makkelijk praten.

Gaan Spinnen op de fitness is geen optie?
Als tiener zat ik bijna dagelijks in de fitness, mettertijd een hoop toestellen en cardiotrainers etc gekocht om thuis te fitnessen, maar niks kon aan de lol van ertussenuit te zijn of met wat maten naar de fitness te gaan. Resultaat: alles verkocht wegens niet gebruik.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Naar de fitness gaan is m'n ding niet echt.
Ik ben niet zo'n groepstrainer... me myself and I is voor zo'n trainingen meer m'n ding, en den Ipod natuurlijk. :wink:

Zo'n cheapass ding kopen vind ik dan weer gevaarlijk, ga je het kwaliteitsverschil dan niet te hard merken met als gevolg dat de goesting om erop te kruipen ook minder wordt?

En ja, niks kan tegen de buitenlucht op, en dat zal ik blijven doen, maar dat doe je (ik) niet meer als het donker is, of als het strontregent, of als er sneeuw ligt, of.....

In de wintermaanden zit ik sowieso meer op de racer, ben echt geen modderliefhebber, m'n MTB komt er dan enkel nog uit op van die (volgens mij prachtige) droge, ijskoude dagen.

Een extra fietske (ss ofzo) bijkopen zit er spijtig genoeg niet in. Plaatsgebrek he... :(
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

ik heb ook nen tacx (allez eigenlijk nen Elite maar het principe is hetzelfde) en elke winter kruip ik daar vol goede moed op maar na 5 keer ben ik da echt zo beu als koude pap, ook al keek ik series/films op mijne laptop enzo.

heb me voorgenomen er dit jaar niet meer op te rijden, dan ga ik wel buiten rijden (met mijne "slechte" fiets, en zo rap verslijt dat niet als ge dat niet elke keer kuist hoor :p ) , en als het echt niet gaat dan doe ik wel niks (of dan ga ik lopen). Een goede lamp om 's avonds te rijden doet ook al veel
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Dat ik op die spinningfiets zal kruipen, daar ben ik van overtuigd.

Heb het nog al moeten doen, 4 maand aan een stuk, wegens gebrek aan andere mogelijkheden.

Da gaat het probleem niet zijn, buiten fietsen zal ik blijven doen en ik trek sowieso al één keer per week m'n loopschoenen aan.

't Zal dan toch een spinningfiets worden ipv rollen, nu nog een goeie zoeken.

Nieuw, of toch maar tweedehands....
Zo van die okkazies die van een sportschool komen, zijn die nog wat te doen of zijn die versleten?
dirtyd
Mountainbiker

Post by dirtyd »

Heb mij 3 jaar geleden een een fortius aangeschaft ipv een duur fitnessabo. en fiets er nog steeds met evenveel plezier op als in't begin en heb ook het tacx trainingsprogramma aangekocht.
er staat nu mijne ouwe koersfiets op en het programma staat op met mijne ouwe trage computer . Als ik zin heb om te trainen om het even welk uur dan zet ik de pc op fles water bij de hand, handdoek op het stuur of in mijn nek, i-tunes opzetten met een favorite stubru muziek op en fietsen maar en de tijd vlieg zo om, gisteren nog 1 u 45 getraind op lage hartslag.
20 u 15 begonnen en om 22 h 00 gestopt, de vrouw nie ongerust, hartslag en trapfrequentie bepaald ge zelf.

Daarvoor had ik een kettler spinningbike en da ding heb ik weggedaan omdat da zeer moeilijk juist in te stellen is. de uitwendige rem was zeer moeilijk te doseren waardoor ge moeilijk uwe hartslag en uw trapfrequentie onder controle kreeg en ge eigenlijk verkeerd aan trainen waard. Die grap heeft me wel een 1200 à 1300 € gekost maar gaat nog vele jaren mee en als je een beetje rondkijkt dan vind je al modellen van 5 à 600 € (busido bv). Nu zou ik geen fortius meer kopen enkel de busido want deze kan alles gelijk de fortius enkel geen virtuele ritten ma da doe ik toch nooit
Post Reply