Zo 07/08/2011 Francorchamps :: 12ème Rando VTT du Plateau Fa

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Hans wynants wrote:Kristof en ik zullen hier ook aanwezig zijn als er zich geen onvoorziene problemen voordoen...

als leek in de ardennen, welke ondergrond kunnen we hier verwachten? en nog een betere vraag, welke bandensoort is hier zoal voor geschikt? ik rijd nu met een smal bandje met weinig nop en ben er zeker van dat deze niet goed zijn voor in de bergen, ik rijd rigid dus zou graag wat comfort willen , dus een dikke band met relatief weinig lucht....

ik heb de keuze uit racing ralph 2.4 of mountainking 2.4 , of raden jullie iets anders aan?

rijdersgewichtgewicht 95kg droog aan de haak :wink: .
smalle bandjes, weinig noppen >>> WEG ERMEE !
Als je geen racekieken bent, en je komt in deze streek fietsen, ga dan voor goede sloefen met dikke noppen : lekker scheuren door de bochten, goeie grip op wortels, stenen, rotsen, .. zowel bergaf vooraan als bergop achteraan
waarom willen er hier nog zoveel SNEL gaan ipv op een zo comfortabel mogelijke manier van de de trails te genieten (dit is algemeen hoor, en niet op jou bedoeld !)
(ikzelf gisteren 10u15 #-o onderweg geweest met Schwalbe NN 2.25 vóór en Conti XK 2.4 achter)
Last edited by lowie on Mon 01 Aug 2011 16:36, edited 1 time in total.
Raf
Mountainbiker

Post by Raf »

Deze moet ik wel mee rijden.
als ik op tijd uit men bed kan wil ik ook wel eens mee voor de xl.
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

lowie wrote:
Hans wynants wrote:Kristof en ik zullen hier ook aanwezig zijn als er zich geen onvoorziene problemen voordoen...

als leek in de ardennen, welke ondergrond kunnen we hier verwachten? en nog een betere vraag, welke bandensoort is hier zoal voor geschikt? ik rijd nu met een smal bandje met weinig nop en ben er zeker van dat deze niet goed zijn voor in de bergen, ik rijd rigid dus zou graag wat comfort willen , dus een dikke band met relatief weinig lucht....

ik heb de keuze uit racing ralph 2.4 of mountainking 2.4 , of raden jullie iets anders aan?

Als je geen racekieken bent, en je komt in deze streek fietsen, ga dan voor goede sloefen met dikke noppen : lekker scheuren door de bochten, goeie grip op wortels, stenen, rotsen, .. zowel bergaf vooraan als bergop achteraan
waarom willen er hier nog zoveel SNEL gaan ipv op een zo comfortabel mogelijke manier van de de trails te genieten (dit is algemeen hoor, en niet op jou bedoeld !)
(ikzelf gisteren 10u15 #-o onderweg geweest met Schwalbe NN 2.25 vóór en Conti MX 2.4 achter)
geen probleem :wink: ben geen racekieken zenne ....

ik had wel verwacht dat ik er niet moest afkomen met de bandjes waar ik hier in de buurt de TT's mee rijd.

ik denk dat het de mountainking 2.4 gaat worden voor en achter :-D
nop genoeg en de bandjes op 1.5/1.6 en lekker genieten . =P~
kristof gilis
Mountainbiker

Zondag

Post by kristof gilis »

man man man wat gaat dit genieten worden.....of eerder afzien???
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

laatste info :

momenteel zijn de afstanden 30 - 44 - 52, hoewel het de bedoeling is om er 56 van te maken, maar dat zien we zondag wel.
Het verschil tussen de langste 2 afstanden is het einde richting Hoge Venen via het Kruis der Verloofden en de Vecquée voor de bekenden, vandaar het kleine verschil in hoogtemeters.
Geschatte hms : ong. 1100 voor de 52 km en geen 100 meter minder voor de 44. Geen enkele reden dus om niet voor de langste afstand te kiezen.
skin
Mountainbiker
Location: scott scale 30 orbea hydro 50 cube ltd sl 29 en kuota kebel

Post by skin »

Raf wrote:Deze moet ik wel mee rijden.
als ik op tijd uit men bed kan wil ik ook wel eens mee voor de xl.
raf wel helmpje opzetten he :bounce:
Kapelaan Hamman
Mountainbiker

Post by Kapelaan Hamman »

We gaan toe komen. De H. Mis wordt vervroegd en daarna per velo naar d'n deze.
mol
Mountainbiker

Post by mol »

goede inleidingstekst...
was van plan ergens anders te rijden maar heb onlangs van enkele marathons ginder mogen proeven en dit wil ik niet missen!!!!!!!

zéker van de partij.... =D>
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Hans wynants wrote:
lowie wrote:

(ikzelf gisteren 10u15 #-o onderweg geweest met Schwalbe NN 2.25 vóór en Conti MX 2.4 achter)
geen probleem :wink: ben geen racekieken zenne ....

ik had wel verwacht dat ik er niet moest afkomen met de bandjes waar ik hier in de buurt de TT's mee rijd.

ik denk dat het de mountainking 2.4 gaat worden voor en achter :-D
nop genoeg en de bandjes op 1.5/1.6 en lekker genieten . =P~
AL paar keer rondgebold met een rocket ron en racing ralph en nergens te kort gekomen.. 2.25 beide
lowie
Mountainbiker

Re: Zo 07/08/2011 Hockai (Francorchamps)

Post by lowie »

lowie wrote: Voor degenen die er niet genoeg van krijgen : ik las er nog 3 lussen bij aan (9 + 7 + 12 = 28 km) in de valleien van de Bayehon, ruisseau du Pouhon, kasteel Reinhardstein en Tros Marets. Wie mee wil starten >> later daarover meer
Sommigen kennen de "XL"s van Lowie al.
Voor de nieuwe gezichten : het is de bedoeling om tegen een "toeristisch" tempo nog wat extra's aan de langste TT-afstand toe te voegen, zoveel mogelijk over echte mtb-paadjes, soms over paadjes waar een TT nooit komt, en waar je ook al eens voet aan de grond moet zetten. Ik doe het enkel in regio's waar ik thuis ben.
In totaal kom ik aan een dikke 80 km, maar aangezien het 3 lussen zijn kan je altijd afhaken.

Zoals het er nu naar uitziet, is het 52 km (tenzij de organisator de langste afstand in laatste instantie nog wat uitbreidt, maar dat bekijk ik zondagmorgen wel).
lus 1 = 12 km (Tros Marets-vallei) en begint na ong. 7 km (dus vóór de eerste ravito).
lus 2 = 9 km (Bayehon-vallei) en lus 3 = 7 km (Warche-vallei) beginnen en eindigen op hetzelfde punt, ongeveer 1 km vóór ravito 2 (maar 150 meter lager !)
daardoor zit er ong. 28 km tussen rav.1 en 2, maar we kunnen rav.2 twee keer nemen als we 2 klimmen en 3 km extra doen >>> moeilijk hè :drunk:
maar dat beslissen we wel als we op dat punt staan

vanaf ravito 2 is het gewoon het parcours volgen - alleen heb ik op het laatste nog een alternatief traject in de Venen, afh. van de modderigheid.

Afspraak om 08u30 op het asfaltbaantje aan de oprit naar het inschrijvingslokaal.
Voorzie alleszins wat extra koeken !

Als je meegaat liefst een pb, ook degenen die nu al één gestuurd hebben - liefst met je email-adres (er komt later géén commerciële lulkoek) maar is niet noodzakelijk
Post Reply