In ieder geval, mijn pedalen zitten potvast!
Ik heb er al WD40 opgespoten, maar niets...komen gewoon niet los.
Vandaag ff bij de LBS langs om te vragen of hij de pedalen kan losmaken. Mijn ieuwe zet ik er zelf wel op...
Txs voor de uitleg!!
KOen
Pedalen losmaken
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Als iets dat zeer vast zit en los moet, is dit inderdaad de beste methode. gewoon een verleng stukje monteren en je hebt alle kracht die je nodig hebt(heb zo men triathlonstuur vast gezet, wat ik nu nog moeilijk los krijgJanMan wrote:ge kunt op u imbussleutel ook altijd een verlengstukje zetten zodat de hefboom groter is. Hiervoor gebruik ik altijd een stukje koperbuis.
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
en als ge dan een digitale horloge hebt?tbfkai wrote:Ze zijn toch niet gelast?![]()
Probeer ook eens een langere sleutel, meer hefboomeffect.
Of zet de sleutel op 10 voor 2 (of 5 voor 1 als je kleine handen hebt) tov je traparm, dan kan je beiden naar elkaar toe 'nijpen' en dubbele kracht uitoefenen.
maar dat is idd geen slecht manier, oftewel de pedaal in een stand zetten waar deze blijft stilstaan. Is soms wel ff oefenen zoals met een wiel bij een omhooggekrikte auto.
Niet dus....
Heb echt alles geprobeerd, muurvast....
Nu is hij bij de LBS, die kregen ze ook niet direct los. Ze hebben er extra kruipolie in gedaan en nu staat ie daar nog een dagje...
Vanavond ga ik hem (hopelijk) zonder pedalen halen.
De LBS keek ook raar op dat ie ze niet los kreeg, en ook dat dat alles was dat ie moest doen. Ik heb de fiets niet daar gekocht, misschien was dat de reden....
Txxs
Koen
Heb echt alles geprobeerd, muurvast....
Nu is hij bij de LBS, die kregen ze ook niet direct los. Ze hebben er extra kruipolie in gedaan en nu staat ie daar nog een dagje...
Vanavond ga ik hem (hopelijk) zonder pedalen halen.
De LBS keek ook raar op dat ie ze niet los kreeg, en ook dat dat alles was dat ie moest doen. Ik heb de fiets niet daar gekocht, misschien was dat de reden....
Txxs
Koen
-
Guest
Post by Guest »
Hopelijk gebruikt hij voor zo'n hopeloze gevallen niet dezelfde tools als wij, .....
zoals daar zijn:
de slijpschijf, de voorhamer, hamer en beitel,...
DE reden waarom je trouwens je pedalen extra vast moet zetten en niet handvast is niet omdat je ze anders lostrapt maar omdat bij handvast er nog steeds een microspeling zit op de schroefdraad. Door de trillingen van de pedaalbeweging en het rijden schuurt de schroefdraad langzaam maar zeker uit waardoor de pedaal afbreekt of scheef komt te zitten waardoor je hem .... niet meer loskrijgt zonder brokken.
zoals daar zijn:
de slijpschijf, de voorhamer, hamer en beitel,...
DE reden waarom je trouwens je pedalen extra vast moet zetten en niet handvast is niet omdat je ze anders lostrapt maar omdat bij handvast er nog steeds een microspeling zit op de schroefdraad. Door de trillingen van de pedaalbeweging en het rijden schuurt de schroefdraad langzaam maar zeker uit waardoor de pedaal afbreekt of scheef komt te zitten waardoor je hem .... niet meer loskrijgt zonder brokken.