schakelproblemen XX op niner air9 c

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Beny
Mountainbiker

Re: 9er

Post by Beny »

Nrico wrote:
El Perro Diablo wrote:Niner is zekers speelgoed.....en plezant speelgoed ook nog!!! :bounce:
Zijn die Niners eigenlijk ook te krijgen in 26" ?
=D> :-D
need for speed
Mountainbiker

Post by need for speed »

Beny wrote:
Nrico wrote:
El Perro Diablo wrote:Niner is zekers speelgoed.....en plezant speelgoed ook nog!!! :bounce:
=D> :-D
enkel nog te verkrijgen als sleutelhangers :bounce:
delou
Mountainbiker

Post by delou »

let ik wil hier geen fietshandelaars ten schande brengen é, bruno(cameleon) doet zijn best om het probleem te vinden en rekend geen kosten. De fiets is gemonteerd bij bike point, doorverkocht door bruno aan mij.

@erwin.91, de olie was die dan preventief, of had je ervoor probleem zonder, of doe je dat steeds zo?
gaine is also jagwire...
PhilippeBiker
Mountainbiker

Post by PhilippeBiker »

Is die Jagwire kabel vergelijkbaar met het Gore Ride on systeem want dat lijkt me beter geschikt voor uw frame zeker ivm wrijving en slijk penetratie (wat een woord):
Image
Ik gebruik deze kabelset sinds 2/2010 en ben hier wel heel tevreden over (sram gebruikt dit systeem ook) .
http://www.rideoncables.com/en_us/produ ... ystem.html
Maar als ik de film bekijk dan moet ik Dicky gelijk geven en zal er idd wel een knik zitten in de kabel of getorst zijn of er zit braampje in carbon binnenin het frame(maar das echt het laatste waar ik bij niner aan zou denken).
Vooraan kan namelijk bij het afspuiten of kuisen via de kabelstoppers water in de kabelhousing lopen.
Last edited by PhilippeBiker on Thu 12 May 2011 09:42, edited 1 time in total.
erwin.91
Mountainbiker

Post by erwin.91 »

delou wrote:let ik wil hier geen fietshandelaars ten schande brengen é, bruno(cameleon) doet zijn best om het probleem te vinden en rekend geen kosten. De fiets is gemonteerd bij bike point, doorverkocht door bruno aan mij.

@erwin.91, de olie was die dan preventief, of had je ervoor probleem zonder, of doe je dat steeds zo?
gaine is also jagwire...
Cameleonbike en Bikepoint zijn beide goede fietszaken naar mijn mening,dus daar zal het niet aan liggen.

Normaal doe ik geen olie in de gaine,maar bij het monteren van de Niner
had ik het gevoel dat de kabels een beetje stuger werkten dan normaal en daarom heb ik er wat olie in gedaan en alles werkte onmiddelijk veel soepelder.

Al eens geprobeerd met een andere shifter ?
Nrico
Mountainbiker
Location: Ninerrrrrr A9C/FRM 10HP-WorldCup / FRM Brama / Canyon Ultimate CF / zwarte bommafiets

schakel

Post by Nrico »

Ik heb eveneens een A9C en heb er ondertussen 7 (kurkdroge) marathons mee achter de rug...
Achteraan een XO derrie, vooraan XTR, aan het stuur GripShift met de originele kabel en NOKON-behuizing aan de achterderrie en vooraan voor de kabel het frame in gaat.
Tot verleden week schakelde hij prima maar van de week merkte ik dat het schakelen achteraan stroever verloopt....dat ik inderdaad zwaarder aan de shifter moet draaien om te schakelen.
Probleem komt dus wel meer voor blijkbaar...
delou
Mountainbiker

Post by delou »

damn, dus toch nog, ik vrees dat dit een blijvend probleem gaat worden.

dacht ook eerst alleen na modder ritten maar nu dat het al een 2 maand droog is komt het nog voor, wel niet zo snel,...

@ erwin, hoeveel km's heb je ermee tot nu toe, en ook modderritten?

straks hem gaan afhalen, hopelijk heeft em een oplossing gevonden.
zal anders vervroegd TK zijn :(
erwin.91
Mountainbiker

Post by erwin.91 »

± 500km,eerste rit meer modder dan verwacht maar viel nog mee.
Voor de rest alleen maar stoffige ritten.
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Stof kan zeker zo erg zijn hoor. Het stof is nu zo fijn dat het in elke porie of opening kan kruipen en zich daar vastzetten. Zeker als er dan nog wat olie in de buurt is krijg je een vettig boeltje.
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

Nrico wrote:
=D> =D> =D> =D> :P :lol:
Post Reply