met klik pedalen rijden of zonder?
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
ik weet nu niet maar volgens mij als je zo van die technische parcours doet , is dat toch veel te gevaarlijk met klikkers?
IK MOET ME SOMs van balans corrigeren door bvb vlug been uit te steken of .... En als je soms stukken te voet moet doen heb ik toch nog lievers mijn boutine schoenen aan peins ik :p
IK MOET ME SOMs van balans corrigeren door bvb vlug been uit te steken of .... En als je soms stukken te voet moet doen heb ik toch nog lievers mijn boutine schoenen aan peins ik :p
-
Speedy G.
- Mountainbiker
Trust me. Ge leert na verloop van tijd wel om snel genoeg uit uw klikkers te komen. Dat wordt zelfs gewoon een reflex alsof dat je normale pedalen hebt.samdevos wrote:ik weet nu niet maar volgens mij als je zo van die technische parcours doet , is dat toch veel te gevaarlijk met klikkers?
-efficientere overbrenging
-meer controle op je fiets
-betere stabiliteit
-voor wie goed kan bunnyhoppen levert het niets op, voor wie niet kan bunnyhoppen levert het de mogelijkheid om het achterwiel op te trekken
-je trapt langer door dan met losse pedalen waardoor je vaker ergens op rijdt waar je vroeger net niet op dacht te geraken
-je kan 'trekken' maar voor de meeste mensen levert dat slechts enkele % extra op. Ik vind de link niet meer terug maar het was een studie over rotorbladen. Een professionele fietser kan wat meer uit de trekbeweging halen, de gemiddelde fietser haalt amper wat extra kracht er uit omdat zijn traptechniek niet goed genoeg ontwikkeld is
-meer controle op je fiets
-betere stabiliteit
-voor wie goed kan bunnyhoppen levert het niets op, voor wie niet kan bunnyhoppen levert het de mogelijkheid om het achterwiel op te trekken
-je trapt langer door dan met losse pedalen waardoor je vaker ergens op rijdt waar je vroeger net niet op dacht te geraken
-je kan 'trekken' maar voor de meeste mensen levert dat slechts enkele % extra op. Ik vind de link niet meer terug maar het was een studie over rotorbladen. Een professionele fietser kan wat meer uit de trekbeweging halen, de gemiddelde fietser haalt amper wat extra kracht er uit omdat zijn traptechniek niet goed genoeg ontwikkeld is
- Foxy
- Mountainbiker
Ik wil hier nu niet vertellen dat ik een professionele fietser benlocust wrote: -je kan 'trekken' maar voor de meeste mensen levert dat slechts enkele % extra op. Ik vind de link niet meer terug maar het was een studie over rotorbladen. Een professionele fietser kan wat meer uit de trekbeweging halen, de gemiddelde fietser haalt amper wat extra kracht er uit omdat zijn traptechniek niet goed genoeg ontwikkeld is