wielomtrek code
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
De afdalingen met een geblokkeerd voorwiel worden ook niet meegeteld hé.
En de meterkes dat uw wiel blijft draaien als ge al op uw smoel ligt
En de meterkes dat uw wiel blijft draaien als ge al op uw smoel ligt
- Thorgal
- Mountainbiker
- Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
in de serie "jongens en wetenschap" heeft den deze jonge daarnet in zijnen garage, nadat hij zijnen dochter in den namiddag had helpen verven, het volgende experiment gedaan.
1. mijn dochtertje heeft dus van die verf die zo in bussen is en je eruit kan knijpen, naar behoeven.
2. ik heb mij op m'n bike gezet, in de garage, met de bus rode verf in de hand
3. ik heb, op de voorband, een kwakje verf gelegd op een centraal gelegen "nop"
4. ik heb dan van de ene kant van de garage naar de andere gebold, langsheen een voeg
5. dan zie je dus mooi rode blokje op de garagevloer staan
6. dan is het simpel meten, van het ene blokje naar het andere, en NIET TUSSEN de blokjes hé
en wat bleek in mijn geval, 2 metingen gedaan, 2021mm en 2019mm
ik ga dus nu instellen op 2020
1. mijn dochtertje heeft dus van die verf die zo in bussen is en je eruit kan knijpen, naar behoeven.
2. ik heb mij op m'n bike gezet, in de garage, met de bus rode verf in de hand
3. ik heb, op de voorband, een kwakje verf gelegd op een centraal gelegen "nop"
4. ik heb dan van de ene kant van de garage naar de andere gebold, langsheen een voeg
5. dan zie je dus mooi rode blokje op de garagevloer staan
6. dan is het simpel meten, van het ene blokje naar het andere, en NIET TUSSEN de blokjes hé
en wat bleek in mijn geval, 2 metingen gedaan, 2021mm en 2019mm
ik ga dus nu instellen op 2020
- Quadrifoglio
- Mountainbiker
Post by Quadrifoglio »
Waarom 1?Flip FSR wrote:één wielomwenteling
Als je 5 (of 10) omwentelingen maakt en het resultaat dan deelt door 5 (of 10) is de invloed van de meetfout veel kleiner op de uiteindelijke waarde!
- Thorgal
- Mountainbiker
- Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
viper wrote:als je een pietje precies bent
zoals bij alles rondom mtb, ook hier weer gewoon het persoonlijke standpunt volgen. Doen wat jij het beste vindt.
Ik, persoonlijk, ben zo iemand die, waarschijnlijk door m'n technische achtergrond, een exacte meting nastreef. Met de nadruk op nastreef, want wanneer ben je daar 100% zeker van hé!
Zoals eerder al gezegd, heb ik ook al verschillende methodes gebruikt. Ik raad iedereen eens aan, op verschillenden manieren de omtrek proberen te bepalen en dan zul je vaststellen dat er nogal wat verschil op de metingen kan zitten hoor!!!
juridisch note: deze post bevat een persoonlijke mening, die kan verschillen van de uwe. Is dat zo? Dan ben ik blij, met gefundeerde tegenargumenten, een volwassen discussie aan te gaan teneinde er zelf iets uit bij te leren. Ik ben ook maar een mens, die zich kan vergissen en die nog veel kan bijleren (graag zelfs!).