hallo, het hoeft niet echt alletwee xt te zijn hoor. Op de weg slijt alles een pak minder, met een LX ben je al gesteld. Dat bespaart je het heen en weer verplaatsen. Het is trouwens interessanter om een cassette van een koersfiets te monteren op je setje weg-mtbwielen. Ik rij met een LX-2004 groep en daarin een ultegra 9sp cassette. Is volledig compatibel, dura-ace ook trouwens.Gomez wrote:@Epic: Op zich geen probleemmaar als ik op beide wielsets een xt cassette monteer kan ik zo de wielsets wisselen. Best handig toch?
2 de set wielen met slicks????????
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Herman
- Mountainbiker
Waarom niet gewoon wielen, ketting en cassette behouden en....slicks monteren ipv de noppenbanden ?
Ik rijd volledig jaar (±1/3 op de weg) met mijn MTB en steek gewoon banden afhankelijk van parcours...noppen, slicks en semi-slicks...
Banden veranderen is kwestie van 5 minuutjes werk en bovendien worden ketting en casette optimaal benut.
Of ben ik de enige die zo zuinigjes omspringt met zijn materiaal ? :D
Ik rijd volledig jaar (±1/3 op de weg) met mijn MTB en steek gewoon banden afhankelijk van parcours...noppen, slicks en semi-slicks...
Banden veranderen is kwestie van 5 minuutjes werk en bovendien worden ketting en casette optimaal benut.
Of ben ik de enige die zo zuinigjes omspringt met zijn materiaal ? :D