2 de set wielen met slicks????????

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Herman
Mountainbiker

Post by Herman »

Gomez wrote:@Epic: Op zich geen probleemmaar als ik op beide wielsets een xt cassette monteer kan ik zo de wielsets wisselen. Best handig toch?
hallo, het hoeft niet echt alletwee xt te zijn hoor. Op de weg slijt alles een pak minder, met een LX ben je al gesteld. Dat bespaart je het heen en weer verplaatsen. Het is trouwens interessanter om een cassette van een koersfiets te monteren op je setje weg-mtbwielen. Ik rij met een LX-2004 groep en daarin een ultegra 9sp cassette. Is volledig compatibel, dura-ace ook trouwens.
Guest

Post by Guest »

kheb info gevraagd aan mijn fietsenmaker en die zei dat een wielset+slicks+wegcassette (12-25) ongeveer 200 euro zou kosten.
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

ongeveer 200
Tjah, hangt af met welke naven/velgen/casette/banden hé :-? Als dit voor deore zou zijn dan is dat veel.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

ik zou een wegcassette steken, op de weg heb je genoeg aan een 12-25.
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Waarom niet gewoon wielen, ketting en cassette behouden en....slicks monteren ipv de noppenbanden ?
Ik rijd volledig jaar (±1/3 op de weg) met mijn MTB en steek gewoon banden afhankelijk van parcours...noppen, slicks en semi-slicks...
Banden veranderen is kwestie van 5 minuutjes werk en bovendien worden ketting en casette optimaal benut.
Of ben ik de enige die zo zuinigjes omspringt met zijn materiaal ? :D
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

Ik heb ook een andere set wielen met Hutchinson top slicks 1.0
Ik verander nooit van ketting en cassette.
Post Reply