ik krijg mijnen nieuwe band er ni op

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

Gizmo wrote:
kogaboy wrote:ik heb er nu met binnenband opsteken mor das idd wel moeilijk met dien binnenband.
maar aan den andere kant die met ust rijden , en die rijden plat dan steken die toch ook een binnenband??
en daar nog bij dat ge dat ventiel van de UST moet verwijdern ook onderweg dan, ik denk dus eerder te rijden met UST banden maar met binnenband

Gizmo 8)
da ventieltje losdraaien is maar 5 sec. werk eh.Als ge toch met binnenband rijdt waarom dan UST kopen? Een nieuwe band krijg je er altijd moeilijk op,eens hij enkele dagen op druk staat gaat dat al veeel gemakkelijker :wink:
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

SPECI wrote:
Gizmo wrote:
kogaboy wrote:ik heb er nu met binnenband opsteken mor das idd wel moeilijk met dien binnenband.
maar aan den andere kant die met ust rijden , en die rijden plat dan steken die toch ook een binnenband??
en daar nog bij dat ge dat ventiel van de UST moet verwijdern ook onderweg dan, ik denk dus eerder te rijden met UST banden maar met binnenband

Gizmo 8)
da ventieltje losdraaien is maar 5 sec. werk eh.Als ge toch met binnenband rijdt waarom dan UST kopen? Een nieuwe band krijg je er altijd moeilijk op,eens hij enkele dagen op druk staat gaat dat al veeel gemakkelijker :wink:
Misschien omwille van dat mooie grijze streepke op de zijkant van de hutchinson-UST's #-o ???

De voordelen van een UST-band tegenover een gewone band, zitten hem net in het feit dat je ZONDER binnenband rijdt : snakebites zijn niet meer mogelijk, dus je kan met minder druk rijden, waardoor het rijcomfort de hoogte in gaat en waardoor je eveneens meer grip krijgt.
Het nadeel van een UST-band tegenover een gewone band, is het hogere gewicht (hoewel je bij een gewone band ook het gewicht van de binnenband moet meetellen).
Indien je nu die UST-banden met een binnenband combineert, loop je opnieuw risico op snakebites en verlies je bijgevolg al de voordelen tegenover een "gewone band" want je moet terug met meer druk rijden. En als extraatje vergroot je het nadeel (gewicht) door het extra gewicht van die binnenband. En alsof dat nog niet genoeg is, kosten die UST-banden ongeveer 25% meer dan de "gewone" versies.
Ik zie dus geen enkele reden om UST-banden met binnenbandjes te combineren, integendeel ...
den Tomme
Mountainbiker

Post by den Tomme »

Ge krijgt die band er op zonder enige kracht te zette of zonder lichters .
Het enige wa ge moet doen is uw chepap er bijna helemaal uit duwen en dan de band van aan de chepap helemaal rond telkens naar binnen duwen . Dit mss ne keer of 2 . Dan zou die daar zonder problemen moeten op liggen .
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

:D Haal u een bus SILICONE SPRAY ,spuit da langs de binnenkant van uw velg , goe zien da den band int midden van de velg ligt en stoempen met de duimen .
Blazen en bang zegt den band en hij ligt goed .
Alé zo doe ik da toch :wink:
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

allez dan zal ik me vroeger dan verwacht moeten wagen aan UST banden maar dan is men vraag nog welke banden he ??? zie topic http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=8714 waar ik deze vraag gesteld heb en hoe meer antwoorden ik krijg hoe liever ik het zo hebben.
Nog effe opsommen 1. slijtvast, 2. goede grip in de modder ( beetje all round es ook goed en 3. goede eigenschappen bezietten voor de ardennen welke veel steinige ondergronden bezitten en waar ik veeel vertoef ook voor mijn ritten.
op voorhand bedankt .

Gizmo 8)
John
Mountainbiker

Post by John »

scott racer wrote::D Haal u een bus SILICONE SPRAY ,spuit da langs de binnenkant van uw velg , goe zien da den band int midden van de velg ligt en stoempen met de duimen .
Hier heb ik toch zo mijn bedenkingen bij. Ten eerste er kan olie op de velg komen je kan deze dan wel wegvegen maar er zal altijd wel een beetje blijven hangen waardoor de remwerking vermindert. Sommige soorten olie zijn agressief voor rubber en dit kan ervoor zorgen dat de buitenband snel begint te scheuren. Volgens mij is een afwasmiddel even efficient als olie maar dan zonder nadelen.
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

John wrote:
scott racer wrote::D Haal u een bus SILICONE SPRAY ,spuit da langs de binnenkant van uw velg , goe zien da den band int midden van de velg ligt en stoempen met de duimen .
Hier heb ik toch zo mijn bedenkingen bij. Ten eerste er kan olie op de velg komen je kan deze dan wel wegvegen maar er zal altijd wel een beetje blijven hangen waardoor de remwerking vermindert. Sommige soorten olie zijn agressief voor rubber en dit kan ervoor zorgen dat de buitenband snel begint te scheuren. Volgens mij is een afwasmiddel even efficient als olie maar dan zonder nadelen.
Ik ontvet die dan met een vod met BRAKE CLEAN ,en da gebruiken wij om remschijven van auto's te ontvetten dus.....
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

scott racer wrote:
John wrote:
Ik ontvet die dan met een vod met BRAKE CLEAN ,en da gebruiken wij om remschijven van auto's te ontvetten dus.....
en dan gaan ze zelfs nog beter gaan pakken.
stoney
Mountainbiker

Post by stoney »

scott racer wrote:
John wrote:
BRAKE CLEAN is wel niet aangeraden voor contact met caoutchou !!! [-X
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

stoney wrote:
scott racer wrote:
John wrote: Hier heb ik toch zo mijn bedenkingen bij. Ten eerste er kan olie op de velg komen je kan deze dan wel wegvegen maar er zal altijd wel een beetje blijven hangen waardoor de remwerking vermindert. Sommige soorten olie zijn agressief voor rubber en dit kan ervoor zorgen dat de buitenband snel begint te scheuren. Volgens mij is een afwasmiddel even efficient als olie maar dan zonder nadelen.
BRAKE CLEAN is wel niet aangeraden voor contact met caoutchou !!! [-X
Ik doe da toch ook ni op de banden maar eerst op een vod en dan afkuisen ,die Brake clean vervliegd wel snel hoor #-o
Post Reply