MTB tegen de muur hangen?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Cleric
Mountainbiker

Post by Cleric »

heb ergens es gelezen dat je je fiets best ondersteboven zet, ergens iets met de smering van de vork ofzo.. Nie echt superpraktisch natuurlijk en of er idd iets van aan is.. no idea.

zelf heb ik gewoon een aantal grote haken in de muur geslagen en hang ik m'n fietsen aan het voorwiel omhoog.. is alleszins plaatsbesparend
vienne
Mountainbiker

Post by vienne »

Ik heb 1ne haak en daar hang ik hem dan met mijn zadel aan, dus ni waterpas of ni verticaal...
Elke morgen haal ik hem eraf om naart werk te rijden, daar plaats ik hem op ne betonnen vloer, met het stuur tegen een geverfde muur, naast de chauffage.
's avonds naar huis terug en dan weer met het zadel op den haak...
Tussendoor eens afwassen en smeren
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

ducktape
alfaleader
Mountainbiker

Post by alfaleader »

Ik heb zelf 2 haken gemaakt, gewoon een paar kettingen aan het plafond hangen en metalen staaf plooien zodat het rond je stuur/zadel past.

Een gemakkelijke en goedkope oplossing :p

Ik heb 2 paar ringen in het plafond, 1 voor onderhoud en 1 om de fiets op te bergen.

Je kunt met deze methode zelfs een fiets boven een andere fiets die gewoon op de grond staat opbergen.
Post Reply