Welke fiets is beste prijs/kwaliteit?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

K&Jprojects wrote:Ik zeg helemaal niet dat die combinatie slecht is he. Ge leest niet goed!
Ik denk toch ook dat het eerder aan uw comment ligt. Je schrijft toch duidelijk dat je als gevorderde beter iets koopt met een betere vork en betere groep dan XT?
K&Jprojects wrote:Als het voor een gevorderde is, zou ik gaan voor iets hogere kwaliteit dan xt en met betere voorvork
#-o

Wat is een hogere kwaliteit dan XT?

En die voorvork? Wat stel jij dan voor? Ben benieuwd.

Ik sluit me aan bij headshot, zever, gezever.. :lol:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Vale wrote: Na wat opzoek werk, lees ik duidelijk dat jij zeker geen Xtrail fan bent. Waarom niet?
Als je iets verder gaat zoeken kom je daar dan ook wel achter zeker?
Wil er niet teveel meer op ingaan, straks krijg ik Paultje weer op m'n dak.

Ik persoonlijk ben voorstander van kopen bij een LBS, gewoon omdat de service en het advies die je daar kan krijgen je nooit zal krijgen bij fietssportief. (of eender welke webshop)
Persoonlijk advies en service achteraf vind ik toch wel belangrijk.

Vale wrote:Lees in veel boekjes toch goede commentaar en er staan best goede spullen op. (zoals de reba vork, XT materiaal, ...) En de kaders, levenslange garantie, is identiek aan bv Trek.
Als jij er niets mee inzit om met een xtrail te rijden (ik vergelijk het met die reclame van die Dacia Duster op TV) moet je die fiets gewoon bestellen.

Prijs-afmontage ga je nergens anders beter vinden. :wink:
Vale
Mountainbiker

Post by Vale »

kawa wrote:
Vale wrote: Na wat opzoek werk, lees ik duidelijk dat jij zeker geen Xtrail fan bent. Waarom niet?
Als je iets verder gaat zoeken kom je daar dan ook wel achter zeker?
Wil er niet teveel meer op ingaan, straks krijg ik Paultje weer op m'n dak.

Ik persoonlijk ben voorstander van kopen bij een LBS, gewoon omdat de service en het advies die je daar kan krijgen je nooit zal krijgen bij fietssportief. (of eender welke webshop)
Persoonlijk advies en service achteraf vind ik toch wel belangrijk.

Vale wrote:Lees in veel boekjes toch goede commentaar en er staan best goede spullen op. (zoals de reba vork, XT materiaal, ...) En de kaders, levenslange garantie, is identiek aan bv Trek.
Als jij er niets mee inzit om met een xtrail te rijden (ik vergelijk het met die reclame van die Dacia Duster op TV) moet je die fiets gewoon bestellen.

Prijs-afmontage ga je nergens anders beter vinden. :wink:
Ik heb het gevonden hoor, waarom je er tegen bent :wink: Vraag me dan een beetje af wat je eigen ervaring is met de fietsen zelf? Want daar gaat hij mij/ons om. Niet om wat voor reclame zou ooit gemaakt hebben, snappie?

De voorwaarden op de site van fietssportief klinken ons toch zeer goed, dus waarom meer betalen op een ander?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Vale wrote: De voorwaarden op de site van fietssportief klinken ons toch zeer goed, dus waarom meer betalen op een ander?
Waarom kopen sommigen liever een VW of Audi dan een Skoda of Seat?

En ik koop liever bij een handelaar in de buurt, met advies en service naverkoop.

Zo'n xtrail zal ook wel ok zijn, ik vind dat ze hun uitstraling niet mee hebben en volgens mij stellen die frames lang zoveel niet voor...
(je kan zelf ook een MTB frame van 70€ kopen en vol XT hangen, dan kost het nog minder :wink: )
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Fietsen bouwen is meer dan wat buizen aan mekaar lassen.
Het verschil tussen chauffagebuis en columbus zie je niet als ze gelakt zijn, maar je gaat het wel voelen.
K&Jprojects
Mountainbiker

Post by K&Jprojects »

Ik sluit me aan bij headshot, zever, gezever..
Komaan jong, doe eens allemaal nie zo belachelijk. Er zijn altijd betere bikes! (ik moet u toch nie gaan uitleggen da xtr nog beter is, reba/sid ook beter zijn... etc)
Ik vind het zeker een goede bike, die xtrail.
Van ze alle 3 zou ik de xtrail kiezen!
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

K&Jprojects wrote:

Ik sluit me aan bij headshot, zever, gezever..
Komaan jong, doe eens allemaal nie zo belachelijk. Er zijn altijd betere bikes! (ik moet u toch nie gaan uitleggen da xtr nog beter is, reba/sid ook beter zijn... etc)
XTR is vooral lichter dan XT...of het effectief beter is laat ik in het midden. Om over de prijs nog maar te zwijgen.
Ik ken verschillende wedstrijdrijders die geen klinkende namen als sponsor hebben en die zeer tevreden met xt rijden.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

K&Jprojects wrote: Komaan jong, doe eens allemaal nie zo belachelijk. Er zijn altijd betere bikes! (ik moet u toch nie gaan uitleggen da xtr nog beter is, reba/sid ook beter zijn... etc)
Ik heb zo de indruk dat jij niet echt weet waarover je spreekt... wat kom je nu ineens af met "een betere bike" terwijl je eerst advies komt geven over een groep en vork.

Ik zou eerst zelf wat ervaring opdoen voor je anderen gaat aanraden wat ze wel of niet moeten kopen. Je kwam zelf nog geen jaar geleden raad vragen over een beginnersfiets... #-o

Op de vorige pagina schrijf je dat je zelf niet meer naar xtrail zou stappen voor een volgende fiets, maar naar een betere, met een super goede afstelling.

Laat nu net xtrail het merk zijn dat met die goede afmontages komt, dan vraag ik me af wat jij juist bedoelt... :-?

Denk dat we hier allemaal wel weten dat een XTR/X0 groep een stap hoger is dan een XT/X9 groep.
Maar een gevorderde biker aanraden om beter te gaan dan XT is zever.
Zoals Edlisjas ook al schreef, er zijn wedstrijdrijders met XT componenten. #-o

En wat er mis is met een Reba vraag ik me nog steeds af... een Sid is een andere vork, daarom niet beter. Nog niet zo lang geleden was een Reba een betrouwbaarder alternatief voor die lichte racevork (Sid)

Een full XT met een Reba vork is voor elke biker dik in orde, zowel voor de beginner, gevorderde als de wedstrijdrijder.

Die laatste, en anderen die er wat euro's voor over hebben, kiezen rapper voor XTR of X0, maar denk dat daar de looks en het gewicht toch wel de voornaamste redenen voor zijn. :wink:
Last edited by kawa on Mon 03 Jan 2011 17:28, edited 1 time in total.
l.a
Mountainbiker

Post by l.a »

K&Jprojects wrote:Ik zeg helemaal niet dat die combinatie slecht is he. Ge leest niet goed!

Ik denk dan gewoon aan nog betere fietsen, die ik zelf zou verkiezen boven die xtrail moest ik een nieuwe kopen.
Ik rijd nu ook met een arinos, en zeer tevreden van. Moest ik een nieuwe kopen zou ik niet meer terug naar arinos/xtrail gaan, maar direct een super goede afstelling kopen.
Full suspension is eerder als je mee wilt nemen naar alpen ofzo, maar had niet gelezen dat hij tt's wou rijden. Dus voor tt's zeker geen full nodig, voor wat berggebruik zou ik het wel overwegen.

Voor zijn gebruik: kzou xtrail uit de 3 genoemden kiezen, net zoals ik hierboven al zei!
Je boet wel in voor de looks.

Groetjes, Karen
een fully heeft zijn voordelen ook op een tt hoor, als rendement belangrijk is ben je het best af met een hardtail ( ook al is het rendement verlies verwaarloosbaar volgens mij)
een wedstrijd rijder knalt graag en is beter af met een hardtail maar een toer rijder is volgens mij beter af met een goede fully of een 29er.
xt materiaal is voor een toer rijder meer als voldoende ( slx is zelfs al voldoende)

sid beter als reba?voor een lichtgewicht waarschijnlijk wel, een toer rijder is beter af met een reba ( prijs/kwaliteit)
ik heb het laatste jaar 3 verende vorken gehad
-recon 120 mm
-reba 90 mm
-sid 100 mm
de sid was voor mij de minst aangename ( maar dat heeft meer met mijn rijstijl te maken)
ik vond ze niet zo comfortabel en ze plooide als ik wat ruw reed.

met slx/xt en een reba vork kun je weinig mis doen als het een beginners bike is
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

l.a wrote: een fully heeft zijn voordelen ook op een tt hoor

met slx/xt en een reba vork kun je weinig mis doen als het een beginners bike is
Die discussie over die fully durfde ik al niet meer verder te zetten... :lol:

En SLX/XT met Reba is voor een gevorderde biker ook een goede keuze. :wink:
Post Reply