Zo 02/01/2011 Oostnieuwkerke :: Brigidatocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Vandaag nog een deeltje van ons parcours bepijld in iets betere omstandigheden dan gisteren.
De basislus is 26 km en de makkelijkste voor iedereen met een kleine 11 km onverhard.
De eerste lus "Moorslede" is 8,5 km lang met 5395 m onverhard, met enkele lange stukken en natuurlijk het technisch stuk aan de kaasfabriek en bijna niets van de oude spoorwegbedding (te zwaar).
De tweede lus "Zilverberg" is 3,5 km lang waarvan 2570m onverhard, een lang privestuk die we wel nog gaan evalueren zondagmorgen (redelijk zwaar)
De derde lus is "Roeselare" is 11 km waarvan 3500m onverhard, met 2 mooie technisch stukken
De vierde lus "Hooglede", is 12 km met de meeste onverharde meters nl 6900 met de klim naar de Parnasusberg, persoonlijk mijn favoriet.
De basislus is 26 km en de makkelijkste voor iedereen met een kleine 11 km onverhard.
De eerste lus "Moorslede" is 8,5 km lang met 5395 m onverhard, met enkele lange stukken en natuurlijk het technisch stuk aan de kaasfabriek en bijna niets van de oude spoorwegbedding (te zwaar).
De tweede lus "Zilverberg" is 3,5 km lang waarvan 2570m onverhard, een lang privestuk die we wel nog gaan evalueren zondagmorgen (redelijk zwaar)
De derde lus is "Roeselare" is 11 km waarvan 3500m onverhard, met 2 mooie technisch stukken
De vierde lus "Hooglede", is 12 km met de meeste onverharde meters nl 6900 met de klim naar de Parnasusberg, persoonlijk mijn favoriet.
Sergo heeft over het parcours zowat alles gezegd. Wel wil ik nog enkele andere dingen melden over deze tocht . Zelfs op de kortste afstand zijn er 2 bevoorradingen. Op beide tussenstops staan er een vuurkorf om u wat te verwarmen. Aan de aankomst is err een bewaakte fietsparking . Voor iedereen is er een gratis boterham . Voor de Fortisboys: er zijn braadworsten!!!!
- santaromita
- Mountainbiker
Post by santaromita »
Ik kom af , met fiets heen en terug . Kilometers genoeg dus !
Zondag 16 januari " Heuveltjes van Erika " te Klerken

Zondag 16 januari " Heuveltjes van Erika " te Klerken