Het is ook één geheel en aan de buitenkant moet je een rubberenringetje om het ventiel doen en daaroverheen valt een schroefdop om het ventiel vast te draaien.
ventiel tubeless velg vraag
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Awel , ik heb hetzelfde probleem met spik-splinter-nieuwe velgen.
Gisteren op 3,5bar en nu ik mijne bike inlaad voor morgen zit er amper 1,5bar op. Alles aangedraaid zoals het hoort en toch lekt dat spul.
Dan koopt ne mens al een Mavic UST's.......
Ik heb de handleiding hier naast mij liggen en die ook gevolgd.
Gisteren op 3,5bar en nu ik mijne bike inlaad voor morgen zit er amper 1,5bar op. Alles aangedraaid zoals het hoort en toch lekt dat spul.
Dan koopt ne mens al een Mavic UST's.......
Vet gebruikt?Rasse wrote:Awel , ik heb hetzelfde probleem met spik-splinter-nieuwe velgen.
Dan koopt ne mens al een Mavic UST's.......![]()
als je het te vast draait dan ga je uw suuppaaapp naar de vaantjes helpen, zoals ik.
Vet kan misschien wel helpen ,anders probeer je maar eens met wat silicone rond de aan de binnenkant van de velg.
Dus eerst alles gewoon handvast monteren met het o-ringetje aan de buitenkant en dan aan de binnenkant in de sleuf wat silicone rond en tot net bovenop het ventiel, en laten opdrogen.
Als je nu de band oppomp zorgt de luchtdruk op de silicone voor een perfecte dichting (het oppervlak is nu immers groter .
Volgens mij is het vierkant opp. van de suuuuuuuppaaaaaaaaappp van mavic wat te soepel en te klein.
Als je dan tubeless lek rijdt, komt die silicone nog vrij gemakkelijk los en kan je eenvoudig een binnenbandje steken.Heb ook al gemerkt dat de silicone het rubber van het ventiel niet aantast.
Succes !
Vet kan misschien wel helpen ,anders probeer je maar eens met wat silicone rond de aan de binnenkant van de velg.
Dus eerst alles gewoon handvast monteren met het o-ringetje aan de buitenkant en dan aan de binnenkant in de sleuf wat silicone rond en tot net bovenop het ventiel, en laten opdrogen.
Als je nu de band oppomp zorgt de luchtdruk op de silicone voor een perfecte dichting (het oppervlak is nu immers groter .
Volgens mij is het vierkant opp. van de suuuuuuuppaaaaaaaaappp van mavic wat te soepel en te klein.
Als je dan tubeless lek rijdt, komt die silicone nog vrij gemakkelijk los en kan je eenvoudig een binnenbandje steken.Heb ook al gemerkt dat de silicone het rubber van het ventiel niet aantast.
Succes !
- Captain Haddock
- Mountainbiker
Post by Captain Haddock »
Flip FSR wrote:Vet gebruikt?
Dat zou ik dus niet doen: voor de band gebruik je water met dreft, geen vet. Voor de 'supap' heb ik voor het eerst vet gebruikt, benieuwd of het helpt, want ik had ook een beetje luchtverlies.Ja, voor de band.
- steviejanneke
- Mountainbiker
Re: ventiel tubeless velg vraag
Post by steviejanneke »
en werkt het met vet ??
heb nu van mijn 3-de wiel-set 1 wiel waar de ventiel "dom" doet.....
heb nu van mijn 3-de wiel-set 1 wiel waar de ventiel "dom" doet.....
Re: ventiel tubeless velg vraag
Gegroet,
voor het eerst een poging ondernomen om tubeless te gaan. Ik heb dt swiss velgen en schwalbe tbr banden. Handleing allemaal gevolgd papje erin maar als ik mijn banden oppomp, verlies ik lucht aan het ventiel. Doe ik iets verkeerd?
Heb een presta fit ventiel.
voor het eerst een poging ondernomen om tubeless te gaan. Ik heb dt swiss velgen en schwalbe tbr banden. Handleing allemaal gevolgd papje erin maar als ik mijn banden oppomp, verlies ik lucht aan het ventiel. Doe ik iets verkeerd?
Heb een presta fit ventiel.