Is dat niet overdreven bang maken? Die enkele druppeltjes olie zijn er toch onmiddellijk terug afgeremd (je moet natuurlijk je schijven niet flink gaan invetten)...La-Pierre wrote:Olie met de spuitbus is een beetje gevaarlijk als uw ketting al op de fiets ligt.
Want olie wil je liever niet op uw schijfremmen.
En van die harde straal met water: op uw schijfremmen en derri kan dat minder kwaad dan op de wielen (lagers) en al de andere lagers.
En natuurlijk moet je niet precies mijn 'manier' volgen maar eens af en toe grondig uw fiets wassen kan geen kwaad en zal de levensduur van verschillende onderdelen alleen maar velengen.
Tot nu toe nog maar 1 setje remblokjes om zeep geholpen, en dat was door er volop DOT4 op te morsen (en met volop bedoel ik meerdere centiliters).
Hoe ik afkuis:
- Afspuiten met tuinslang
- Alles afwassen met spons & borstel (water met Mr Proper of autoshampoo)
- Op't einde de ketting + tandwielen apart onder handen nemen (met een schoenborstel)
- ketting afdrogen met een vod (+ resterende vuiligheid nog verwijderen)
- ketting terug invetten met olie of soms met teflonspray (maar de teflon zit verder weg en is duurder, dus meestal met olie
Ketting + tandwielen gaan nu 2200km mee, en ik schuw geen vuile omstandigheden...