XTR vs X-0

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Guest

Post by Guest »

Verdacht goedkoop? GOEDKOOP? slik :(
fishlipz
Mountainbiker

Post by fishlipz »

Schiz[O] wrote:
fishlipz wrote:
Epic wrote:Schakelt natuurlijk even goed, je keuze moet eigenlijk afhangen van je voorkeur - draaien of niet :roll:

Doe anders eens een paar ritten met zo'n SRAM setup, kan je vergelijken.
Bwa, heb niet echt de mogelijkheid om dat te doen. En ik zie het niet zitten om de hele hap ff te monteren om te testen.
Dan zou ik al eens droog en eens in de modder moeten gaan vlammen.
Wat ik vooral goed vond aan xtr was het schakelen in extreme omstandigheden zoals modder en tijdens het klimmen.

Als dat even vlot gaat met X-0 ga ik er wel voor denk ik. Tis alleen verdacht goedkoop tegenover xtr.
Ik heb al eens gripshift gehad en dat draaisysteem is best te doen.

dju moeilijk geval :roll:
Goedkoper ?
Een X0 setup shifters + achter der. kost hier in belgie zo'n 250€
dezelfde set dus a-der/cassette/shifters in xtr kost ongeveer 400 euro, dus ik vind dat wel goedkoper ja :)
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

ik heb zowel XTR (vroegere shifters) als X.0. Bij de rode lintjes heb ik nogal een breekreputatie...

X.0 achterderailleur schakelt sneller dan XTR : dat draaien is snelste manier om op of af te schakelen, ipv dat tik tik tik tik tik, of drie vitessen in één keer.
Zwijg me van die nieuwe XT(R) shakelhendels. Heb al mensen zien schakelen met de handpalm. neen, is niet gevaarlijk. lol.

Bij de voorderailleur rij ik al jaren en jaren met X.0 of X.9 shifters. Schakelt iets minder met een klak, dus minder chainsuck kans bij onhandig schakelen. Ook kan je een tik meer of minder geven als de kooi sleept aan de ketting.

X.0 is lichter (zowel derailleur als shifters)

X.0 shifters zijn duurzamer : ik heb een X.9 (bij de voorderailleur) al drie jaar, XTR ook al redelijk lang, maar ik heb er toch al ene kapot gekregen. XT's gingen een dik jaar mee. Die X.0 zit zo simpel in mekaar dat ik niet goed zie hoe dat dat kapot kan gaan. het rubberke misschien, maar dan koop je gewoon een ander.

de XTR derailleur gaat wel effe mee, een tweetal jaartjes moet je er bij zeer zeer intensief gebruik wel mee doen. X.0 heb ik nu bijna een jaar, werkt perfect, MAAR ik heb er al wel veel vragen bij gekregen : kontent van ? springt dat niet kapot ? voor één keer bij mij dus niet, en bij anderen blijkbaar wel.

Vreemd genoeg verdragen de X.0/X.9 shifters minder de modder dan XT/XTR. Ze schakelen altijd perfect, maar na 100km Willingen 2004 kon ik eigenlijk bijna niet meer schakelen : te stroef. Handschoenen zijn ook aangewezen bij nat weer, om wat meer grip te hebben.

O ja, de Rocket Shifters (SRAM's voor shimano derailleurs) wegen nul komma nul gram minder dan de X.0. Ze kosten wel een pak minder.

Konkluzie : als mijn XTR shifter breekt stap ik af van mijn unieke shiftersysteem X.9 voorderailler en XTR achterderailleur, en schakel over op full SRAM. Andere fiets blijft gewoon full SRAM.
fishlipz
Mountainbiker

Post by fishlipz »

thx Eugene, on top. =D>
Ik denk dat ik er voor ga.
mvg Ed
Spook-E
Mountainbiker

Post by Spook-E »

Ed,

ik rij al tijden X.0 nooit problemen. Ben sindskort ook overgestapt op de X.9 triggers en dat schakelt (in mijn ogen) subliem (ook in modder)

Brian

(je Sunn Neuro koper :) maar tegenwoordig ook Fuel rijder)
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Ik rij nu al een paar maanden met XO & shifters en dit ding schakelt subliem, ook in de modder geen enkel probleem. De shifters haperen nooit. Vergeleken met m'n XTR (model 2002 wel) is dit een echte verademing.

Fieldbiker
fishlipz
Mountainbiker

Post by fishlipz »

Spook-E wrote:Ed,

ik rij al tijden X.0 nooit problemen. Ben sindskort ook overgestapt op de X.9 triggers en dat schakelt (in mijn ogen) subliem (ook in modder)

Brian

(je Sunn Neuro koper :) maar tegenwoordig ook Fuel rijder)
wel, ik dacht al zoiets, de naam kwam me bekend voor.
:D
fishlipz
Mountainbiker

Post by fishlipz »

wiehie, ben ze net gaan bestellen. Er was wel een setje binnen maar dat was al besproken. Zien er super uit int echt. Dinsdag laten plaatsen.
Nice deal ook van men fietsboer X-0 a-derailleur en X-0 shifters 230 euro inclusief montage. =D>
Sorry gasten doet ie alleen voor mij :P
mvg Ed
Guest

Post by Guest »

Hoe alleen voor U?
Een set X.O derailleur + Shifters + PG990 cassette kost 250 euro.
Probeer die cassette maar eens te vinden voor 20 euro.
fishlipz
Mountainbiker

Post by fishlipz »

tbfkai wrote:Hoe alleen voor U?
Een set X.O derailleur + Shifters + PG990 cassette kost 250 euro.
Probeer die cassette maar eens te vinden voor 20 euro.
serieus?? damn, daar gaat men voorkeurbehandeling #-o
I rest my case :oops:
mvg Ed
Post Reply